Δορυφορική
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Αναζήτηση
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Σύνθετη Αναζήτηση
Κοινωνική Δικτύωση
Κοινωνική Δικτύωση reddit    




Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του Δορυφορική στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας
Οι κορυφαίες λέξεις κλειδιά που έχουν επισημανθεί.
Απρίλιος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Ημερολόγιο

Κορυφαίοι συγγραφείς
23545 Δημοσιεύσεις - 94%
1042 Δημοσιεύσεις - 4%
syndr (302)
302 Δημοσιεύσεις - 1%
48 Δημοσιεύσεις - 0%
12 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
Elytis (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
JimFit (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
OLDCITY (1)
1 Δημοσίευση - 0%
Κορυφαίοι συγγραφείς της εβδομάδας
72 Δημοσιεύσεις - 62%
36 Δημοσιεύσεις - 31%
8 Δημοσιεύσεις - 7%

Πήγαινε κάτω
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 23545
Ημερομηνία εγγραφής : 29/10/2010
http://kafetzi-gr.webnode.gr

Εκδήλωση για τα μαθηματικά Empty Εκδήλωση για τα μαθηματικά

16/5/2019, 10:41
«Μαθη(μα)τικό Συμπόσιο» - Μια Γιορτή για τα Μαθηματικά
στο 4ο ΓΕΛ Αιγάλεω

Το Σάββατο, 13 Απριλίου 2019, πραγματοποιήθηκε στο φιλόξενο 4° Γενικό Λύκειο Αιγάλεω, το «Μαθη(μα)τικό Συμπόσιο - Μια Γιορτή για τα Μαθηματικά».

Το Συμπόσιο διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής και τα έξι Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ) Αττικής με την έμπνευση και την ενεργό συμμετοχή των οκτώ Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου ΠΕ03 Μαθηματικών, που διεύρυναν μια ιδέα εκπαιδευτικών της τάξης, ενώ είχε ως προσκεκλημένη ομιλήτρια την Καθηγήτρια Μαθηματικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Σοφία Λαμπροπούλου.
Τα Συμπόσιο παρακολούθησε ο Περιφερειακός Διευθυντής Αττικής -και μαθηματικός- Γεώργιος Κόσσυβας. Παρευρέθηκε και χαιρέτησε ο Δήμαρχος Αιγάλεω Δημήτρης Μπίρμπας, η Αντιδήμαρχος Αιγάλεω Γιάννα Χριστόγλου, όπως και πλήθος μαθηματικών επισκεπτών από τον εκπαιδευτικό χώρο, την Τοπική Αυτοδιοίκηση της ευρύτερης περιοχής του Αιγάλεω.
Στο Συμπόσιο συμμετείχαν 26 σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με 31 συνολικά δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες αυτές εκπονήθηκαν από 184 μαθητές και μαθήτριες με την καθοδήγηση 48 εκπαιδευτικών και παρουσιάστηκαν σε ένα κοινό που αριθμούσε περισσότερα 250 άτομα. Μάλιστα, το συγκεκριμένο κοινό κλήθηκε να εμπλακεί, και ενεπλάκη ενεργά, στις δραστηριότητες που παρουσιάστηκαν, όπως άλλωστε ήταν και ο στόχος αυτής της γιορτής.
Ειδικότερα, κύριος στόχος, της γιορτής ήταν να παρουσιαστούν στο ευρύ κοινό από μαθήτριες και μαθητές, με τη συνδρομή των καθηγητών τους, μαθηματικές δραστηριότητες (Μαθηματικά παιχνίδια, Μαθηματικοί γρίφοι, Μαθηματικές εφαρμογές κ.λπ.), στις οποίες θα είχαν τη δυνατότητα να εμπλακούν διαδραστικά και οι επισκέπτες, επιδιώκοντας μεταξύ άλλων:
Να ενημερωθούν τόσο οι εμπλεκόμενοι στις δράσεις όσο και το κοινό της εκδήλωσης για
• τη δυναμική των Μαθηματικών,
• τη ζωντανή και διαρκή εξέλιξή των Μαθηματικών,
• τις εφαρμογές των Μαθηματικών στην καθημερινότητά μας, καθώς και
• τη σχέση των Μαθηματικών με την τέχνη, τον πολιτισμό και τις άλλες επιστήμες.
Το Συμπόσιο ήταν, πράγματι, μια γιορτή για τα Μαθηματικά, που προσέφερε χαρά και γνώση σε όλο το κοινό είτε ήταν δημιουργοί, είτε παρευρέθηκαν και συμμετείχαν. Επιπλέον, απέδειξε ότι η δυνατότητα να γίνονται τα Μαθηματικά με «κέφι και όραμα» στα σχολεία μας μπορεί να γίνει πραγματικότητα δίνοντας ταυτόχρονα απτά δείγματα στην κοινωνία.
Με φαντασία, δημιουργικότητα, δεξιοτεχνία, μαθηματικούς συλλογισμούς, χιούμορ, οι μαθητές/τριες όλων των σχολείων που συναντήθηκαν και παρουσίασαν σε αίθουσες εργαστήρια το έργο τους κατέθεσαν την προσπάθειά τους ανέδειξαν το εύρος της εφαρμοστικής ικανότητας των μαθηματικών, κατέπληξαν το κοινό και πρόβαλαν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς-μαθηματικούς που οργάνωσαν τις ομάδες και δούλεψαν μαζί τους. Επρόκειτο για ένα πολιτισμικό γεγονός πρωτοπορίας και επινοητικότητας.
Ο Οδυσσέας Ελύτης, στο δοκίμιό του «H μέθοδος του άρα» σημειώνει: «Τον καιρό που δεν καταλάβαινα τα μαθηματικά, θυμάμαι, μου λέγανε ότι δεν είχα παρά να μετατοπισθώ κατά ένα βήμα, σαν συλλογιστικός μηχανισμός, για να διατρέξω την απέραντη και συνάμα μηδαμινή απόσταση που ένιωθα να με χωρίζει απ' αυτόν τον χώρο. Και αναρωτιέμαι: μήπως θα ήταν χρήσιμο να το αντιστρέψουμε αυτό σήμερα; Και από τη μεριά τη δική μας να εξηγήσουμε στα παιδιά ότι μια διαφορετική από μέρους τους διαχείριση των στοιχείων της πραγματικότητας θα μπορούσε πάλι να τα βγάζει σε αλλιώς αυστηρά και αλλιώς αποδεικτέα μαθηματικά;» (Εν λευκώ, εκδ. Ίκαρος). Κι όχι μόνο στην ποίηση, αλλά και στη ρομποτική, φυσική, ιατρική, μουσική, ζωγραφική, ακόμη και με θεατρική παράσταση στο Συμπόσιο αυτό τα φιλοξενούμενα σχολεία, με τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς τους, κατέδειξαν την πολυχρησιμότητα των μαθηματικών. Εντυπωσίασαν και καταχειροκροτήθηκαν.
Το 1ο Συμπόσιο Μαθηματικών στέφθηκε με επιτυχία, ξεπέρασε ακόμα και τις πιο αισιόδοξες από τις προσδοκίες των διοργανωτών του. Το 4ο ΓΕΛ Αιγάλεω που ανέλαβε το βάρος της παροχής όλων των υποδομών και του προσωπικού που απαιτούνταν (χώροι, εγκαταστάσεις, τεχνολογικό υλικό, μαθηματικοί εκπαιδευτικοί σε διαρκή και πολυήμερη για την προετοιμασία του εγρήγορση), τιμήθηκε από την επιλογή του για την διεξαγωγή του Συμποσίου από τους διοργανωτές του. Και αυτό με τη σειρά του, υπηρέτησε τους σκοπούς της προσπάθειας αυτής και αποκάλυψε για άλλη μια φορά το πολιτισμικό του υπόβαθρο και την cultura anima που το χαρακτηρίζει. Στην ουσία δήλωσε την αγάπη του για την καινοτομία, την εμπιστοσύνη του στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από όλη την Αττική και την προσήλωσή του στη γνώση, στην εφαρμογή και στην πρωτοτυπία με τη μόχλευση όλων των μορφών του πολιτισμού.
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΡΑΧΑΛΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 4ου ΓΕΛ ΑΙΓΑΛΕΩ
Εκδήλωση για τα μαθηματικά 56786110
Εκδήλωση για τα μαθηματικά 56852810
Εκδήλωση για τα μαθηματικά Img_7210

_________________
Εκδήλωση για τα μαθηματικά 3_eaay31
Επιστροφή στην κορυφή
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης