Αναζήτηση
Κοινωνική Δικτύωση
Ποστ με τις περισσότερες αντιδράσεις του μήνα
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ ! ( 2 )
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 2 )
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 2 )
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Roy of the Rovers
( 1 )
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 1 )
Κορυφαίοι συγγραφείς
Διαχειριστής (24268) | ||||
Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης (1157) | ||||
syndr (302) | ||||
Πνεύμα_Αντιλογίας (48) | ||||
Μπλεκ αλλά ελληνικά (23) | ||||
Eρυθρός Αστέρας (3) | ||||
Εγκαίφιος (3) | ||||
kalimeris 1453 (2) | ||||
Elytis (2) | ||||
JimFit (2) |
Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 45Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η MORIBUS
Τα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 27356 θέματα σε 23519 θέματα
Γεγονότα
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ1003 Μαρ 2024
Μπάσκετ στον δρόμοΔωρεάν25 Ιούν 2022
Διαγόρας Δρυοπιδέων - ΑΕΚΔωρεάν12 Φεβ 2020
Συγκέντρωση ΚΚΕΔωρεάν13 Νοέ 2019
1η Συνάντηση ΧορωδιώνΔωρεάν08 Οκτ 2019
Καζαντζίδης σε συνέντευξη στο Βήμα
Σελίδα 1 από 1
Καζαντζίδης σε συνέντευξη στο Βήμα
Στην ιστοσελίδα τού Βήματος βρήκαμε συνέντευξη τού Στέλιου Καζαντζίδη, απ' όπου βάζουμε το παρακάτω απόσπασμα:
Η αντιδικία σας με τον Βασίλη Βασιλικό δεν είναι η μόνη τα τελευταία χρόνια. Είχε προηγηθεί, πριν από τρία χρόνια, η δικαστική διαμάχη με τον Χρήστο Νικολόπουλο. Σήμερα, που η αντιδικία αυτή έχει λήξει, πώς την αποτιμάτε; Θα μπορούσατε να ξανασυνεργασθείτε μαζί του;
«Ηταν μια ατυχής συγκυρία. Μια προσωπική διένεξη η οποία πήρε διαστάσεις τηλεοπτικού σίριαλ μεγάλης τηλεθέασης. Από όλη αυτή την ιστορία έχει μείνει μια πίκρα μέσα μου μεγάλη. Ανοιξε ένα τεράστιο χάσμα στις σχέσεις μου με τον Νικολόπουλο. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι το ενδεχόμενο μιας συνεργασίας μαζί του το θεωρώ ανέφικτο. Ο κύκλος αυτός έχει κλείσει για μένα οριστικά».
«Δεν υπάρχει σήμερα λαϊκό τραγούδι»
Υπάρχουν σύγχρονοι συνθέτες με τους οποίους θα θέλατε να συνεργασθείτε δισκογραφικά; Δεν θα ήθελα όμως να αποφύγετε να μου αναφέρετε ονόματα…
«Δεν είναι θέμα ονομάτων, είναι καθαρά θέμα τραγουδιών. Ο Σταμάτης Σπανουδάκης και ο Αντώνης Βαρδής είναι σύγχρονοι συνθέτες. Συνεργάστηκα μαζί τους γιατί πίστεψα ότι είχε νόημα να πω τα «Πέτρινα Χρόνια» ή το «Στην Ελλάς του 2000″. Μακάρι να έρχονταν στα χέρια μου και άλλα παρόμοια τραγούδια και όχι τραγουδάκια-πασατέμπος».
Γνήσιο λαϊκό τραγούδι δεν υπάρχει σήμερα;
«Είμαι απόλυτος. Δεν υπάρχει σήμερα λαϊκό τραγούδι. Αλλωστε έχουν εκλείψει και οι λόγοι για τους οποίους κάναμε κάποτε λαϊκό τραγούδι. Εκείνα τα αριστουργήματα εκτός από τραγούδια ήταν και καταγραφή των προβλημάτων των λαϊκών τάξεων. Το λαϊκό τραγούδι είναι διαμαρτυρία, αμφισβήτηση, δεν είναι εφησυχασμός».
Εσείς, διατηρώντας σήμερα απόσταση από τη δισκογραφία, δεν δίνετε την εικόνα ενός ανθρώπου που εφησύχασε;
«Εγώ δεν αρνήθηκα ποτέ την εικόνα των τραγουδιών μου. Η εικόνα του Στέλιου Καζαντζίδη ήταν και είναι αυτή του λαϊκού τραγουδιστή τον οποίον ακούει ο κόσμος στις χαρές του και στις πίκρες του. Δεν τραγουδούσα τη φτωχολογιά ενώ ζούσα σε παλάτια και ενώ ταξίδευα με κότερα…».
Διακρίνετε κάποιον νεότερο τραγουδιστή ο οποίος να έχει τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε «διάδοχό» σας;
«Δεν νομίζω πως ο κόσμος έχει πια ανάγκη από έναν διάδοχο του Καζαντζίδη. Υπάρχουν καλές σύγχρονες φωνές, υλικό που να μπορέσει να φτιάξει γνήσιο λαϊκό τραγουδιστή δεν υπάρχει. Με αναμασήματα και μιμήσεις δεν φτάνεις εύκολα στον λαό. Κι έπειτα, τι σημαίνει διάδοχος; Διαδόχους είχαν οι δυναστείες και οι συντεχνίες. Εγώ μια ζωή μόνος βαδίζω, έξω από διαδοχές και από συμφέροντα».
Αυτή η εικόνα του μοναχικού καβαλάρη σάς ακολουθεί εδώ και χρόνια. Πιστεύετε ότι υπάρχουν και σήμερα άνθρωποι της δισκογραφίας οι οποίοι θέλουν τη φωνή σας σφραγισμένη και το στόμα σας κλειστό;
«Εμένα είναι γνωστή η περιπέτειά μου με την εταιρεία, η οποία με ύπουλο και αριστοτεχνικό τρόπο με κράτησε μακριά από τα στούντιο για εντεκάμισι χρόνια, στην πιο ώριμη περίοδο της ζωής μου. Σήμερα οι πολυεθνικές εταιρείες έχουν ακόμη μεγαλύτερη δύναμη να υπηρετούν τα συμφέροντά τους. Προωθούν ένα είδος τραγουδιού το οποίο είναι τελείως ξένο προς ό,τι έχουμε μάθει να αποκαλούμε ελληνικό. Εχοντας στα χέρια τους τα ΜΜΕ, περνάνε έναν ήχο που βασίζεται στον ηλεκτρισμό και την τεχνολογία έναν ήχο υποτίθεται παγκόσμιο».
Μα, δεν είναι ισχυρός παγκοσμίως ο δυτικός ήχος;
«Ισχυρός είναι για τους λόγους που σας ανέφερα, γιατί ο κόσμος πείθεται ότι ο ήχος αυτός τον εκφράζει. Για μένα όμως αυτός είναι ένας ήχος απάτης, ο οποίος δεν ακουμπάει σε καμία παράδοση. Το πρόβλημα σήμερα λοιπόν είναι ευρύτερο: Δεν θέλουν τη δική μου φωνή «σφραγισμένη», τον ελληνικό ήχο και ό,τι κουβαλάει αυτός μέσα στους αιώνες προσπαθούν να «σφραγίσουν»».
Θα λέγατε ότι αυτή η λόγω επιλογής ή δισκογραφικών συγκυριών φειδώ ηχογραφήσεων και εμφανίσεων συνετέλεσε στο να διατηρηθεί η φωνή σας τεχνικώς άρτια ως σήμερα;
«Πρόκειται πρώτα απ’ όλα για χάρισμα Θεού. Επειτα συντέλεσε η απομάκρυνσή μου από τη νύχτα και τα αρπακτικά της».
Το γεγονός ότι παραμένετε φωνητικά ακέραιος δεν αποτελεί για σας κίνητρο ώστε να ηχογραφήσετε νέα τραγούδια;
«Δεν θέλω να μπω στο στούντιο και να ηχογραφήσω απλά για να πω ότι μπήκα και ηχογράφησα. Εχω πει χιλιάδες τραγούδια. Αλλα δέκα ή είκοσι δεν προσφέρουν τίποτα ούτε σε μένα αλλά ούτε και στον κόσμο. Αν βρίσκονταν τραγούδια που να με εκφράζουν, αύριο κιόλας θα έμπαινα στο στούντιο για να τα τραγουδήσω. Αλλά αυτό δεν είναι εύκολο…».
Η αντιδικία σας με τον Βασίλη Βασιλικό δεν είναι η μόνη τα τελευταία χρόνια. Είχε προηγηθεί, πριν από τρία χρόνια, η δικαστική διαμάχη με τον Χρήστο Νικολόπουλο. Σήμερα, που η αντιδικία αυτή έχει λήξει, πώς την αποτιμάτε; Θα μπορούσατε να ξανασυνεργασθείτε μαζί του;
«Ηταν μια ατυχής συγκυρία. Μια προσωπική διένεξη η οποία πήρε διαστάσεις τηλεοπτικού σίριαλ μεγάλης τηλεθέασης. Από όλη αυτή την ιστορία έχει μείνει μια πίκρα μέσα μου μεγάλη. Ανοιξε ένα τεράστιο χάσμα στις σχέσεις μου με τον Νικολόπουλο. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι το ενδεχόμενο μιας συνεργασίας μαζί του το θεωρώ ανέφικτο. Ο κύκλος αυτός έχει κλείσει για μένα οριστικά».
«Δεν υπάρχει σήμερα λαϊκό τραγούδι»
Υπάρχουν σύγχρονοι συνθέτες με τους οποίους θα θέλατε να συνεργασθείτε δισκογραφικά; Δεν θα ήθελα όμως να αποφύγετε να μου αναφέρετε ονόματα…
«Δεν είναι θέμα ονομάτων, είναι καθαρά θέμα τραγουδιών. Ο Σταμάτης Σπανουδάκης και ο Αντώνης Βαρδής είναι σύγχρονοι συνθέτες. Συνεργάστηκα μαζί τους γιατί πίστεψα ότι είχε νόημα να πω τα «Πέτρινα Χρόνια» ή το «Στην Ελλάς του 2000″. Μακάρι να έρχονταν στα χέρια μου και άλλα παρόμοια τραγούδια και όχι τραγουδάκια-πασατέμπος».
Γνήσιο λαϊκό τραγούδι δεν υπάρχει σήμερα;
«Είμαι απόλυτος. Δεν υπάρχει σήμερα λαϊκό τραγούδι. Αλλωστε έχουν εκλείψει και οι λόγοι για τους οποίους κάναμε κάποτε λαϊκό τραγούδι. Εκείνα τα αριστουργήματα εκτός από τραγούδια ήταν και καταγραφή των προβλημάτων των λαϊκών τάξεων. Το λαϊκό τραγούδι είναι διαμαρτυρία, αμφισβήτηση, δεν είναι εφησυχασμός».
Εσείς, διατηρώντας σήμερα απόσταση από τη δισκογραφία, δεν δίνετε την εικόνα ενός ανθρώπου που εφησύχασε;
«Εγώ δεν αρνήθηκα ποτέ την εικόνα των τραγουδιών μου. Η εικόνα του Στέλιου Καζαντζίδη ήταν και είναι αυτή του λαϊκού τραγουδιστή τον οποίον ακούει ο κόσμος στις χαρές του και στις πίκρες του. Δεν τραγουδούσα τη φτωχολογιά ενώ ζούσα σε παλάτια και ενώ ταξίδευα με κότερα…».
Διακρίνετε κάποιον νεότερο τραγουδιστή ο οποίος να έχει τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε «διάδοχό» σας;
«Δεν νομίζω πως ο κόσμος έχει πια ανάγκη από έναν διάδοχο του Καζαντζίδη. Υπάρχουν καλές σύγχρονες φωνές, υλικό που να μπορέσει να φτιάξει γνήσιο λαϊκό τραγουδιστή δεν υπάρχει. Με αναμασήματα και μιμήσεις δεν φτάνεις εύκολα στον λαό. Κι έπειτα, τι σημαίνει διάδοχος; Διαδόχους είχαν οι δυναστείες και οι συντεχνίες. Εγώ μια ζωή μόνος βαδίζω, έξω από διαδοχές και από συμφέροντα».
Αυτή η εικόνα του μοναχικού καβαλάρη σάς ακολουθεί εδώ και χρόνια. Πιστεύετε ότι υπάρχουν και σήμερα άνθρωποι της δισκογραφίας οι οποίοι θέλουν τη φωνή σας σφραγισμένη και το στόμα σας κλειστό;
«Εμένα είναι γνωστή η περιπέτειά μου με την εταιρεία, η οποία με ύπουλο και αριστοτεχνικό τρόπο με κράτησε μακριά από τα στούντιο για εντεκάμισι χρόνια, στην πιο ώριμη περίοδο της ζωής μου. Σήμερα οι πολυεθνικές εταιρείες έχουν ακόμη μεγαλύτερη δύναμη να υπηρετούν τα συμφέροντά τους. Προωθούν ένα είδος τραγουδιού το οποίο είναι τελείως ξένο προς ό,τι έχουμε μάθει να αποκαλούμε ελληνικό. Εχοντας στα χέρια τους τα ΜΜΕ, περνάνε έναν ήχο που βασίζεται στον ηλεκτρισμό και την τεχνολογία έναν ήχο υποτίθεται παγκόσμιο».
Μα, δεν είναι ισχυρός παγκοσμίως ο δυτικός ήχος;
«Ισχυρός είναι για τους λόγους που σας ανέφερα, γιατί ο κόσμος πείθεται ότι ο ήχος αυτός τον εκφράζει. Για μένα όμως αυτός είναι ένας ήχος απάτης, ο οποίος δεν ακουμπάει σε καμία παράδοση. Το πρόβλημα σήμερα λοιπόν είναι ευρύτερο: Δεν θέλουν τη δική μου φωνή «σφραγισμένη», τον ελληνικό ήχο και ό,τι κουβαλάει αυτός μέσα στους αιώνες προσπαθούν να «σφραγίσουν»».
Θα λέγατε ότι αυτή η λόγω επιλογής ή δισκογραφικών συγκυριών φειδώ ηχογραφήσεων και εμφανίσεων συνετέλεσε στο να διατηρηθεί η φωνή σας τεχνικώς άρτια ως σήμερα;
«Πρόκειται πρώτα απ’ όλα για χάρισμα Θεού. Επειτα συντέλεσε η απομάκρυνσή μου από τη νύχτα και τα αρπακτικά της».
Το γεγονός ότι παραμένετε φωνητικά ακέραιος δεν αποτελεί για σας κίνητρο ώστε να ηχογραφήσετε νέα τραγούδια;
«Δεν θέλω να μπω στο στούντιο και να ηχογραφήσω απλά για να πω ότι μπήκα και ηχογράφησα. Εχω πει χιλιάδες τραγούδια. Αλλα δέκα ή είκοσι δεν προσφέρουν τίποτα ούτε σε μένα αλλά ούτε και στον κόσμο. Αν βρίσκονταν τραγούδια που να με εκφράζουν, αύριο κιόλας θα έμπαινα στο στούντιο για να τα τραγουδήσω. Αλλά αυτό δεν είναι εύκολο…».
_________________
Απ: Καζαντζίδης σε συνέντευξη στο Βήμα
Πολύ ενδιαφέροντα και "ψαγμένα" όσα είπε. Μόνο θα ήθελα να αναφέρεις την ημερομηνία ή έστω μόνο το έτος της δημοσίευσης της συνέντευξής του.
Επισκέπτης- Επισκέπτης
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης