Δορυφορική
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 

 


Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση

Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση reddit    




Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του Δορυφορική στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας

Οι κορυφαίες λέξεις κλειδιά που έχουν επισημανθεί.
1#1
2#352
3#000000
4#0000ff
5#175
6#news
7#2
8#954f72
9#380-7163

Μάης 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

Κορυφαίοι συγγραφείς της εβδομάδας
Κανένας

Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 45
Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η MORIBUS

Τα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 27409 θέματα σε 23560 θέματα

Αρχεία Ίντερνετ

Πήγαινε κάτω

Αρχεία Ίντερνετ Empty Αρχεία Ίντερνετ

Δημοσίευση από Διαχειριστής 10/5/2023, 12:58

Αρχεία Ίντερνετ 745cea70-1200-447a-a3b3-ab6885b4f044
Αρχεία Ίντερνετ 341eee44-a39c-44f5-7dc9-ec94ec5bddc0
Signs of the Times

In the late 19th and early 20th centuries, advertising exploded from a niche art form into a massive industry. Companies began to invest heavily in marketing their products, and many artists would supplement earnings by creating brand advertisements for print magazines. A century later, over 2,800 print graphics have been digitized and preserved in our Advertising Art in Magazines Collection.

Take a look through some of the nostalgic treasures we've highlighted below:
Αρχεία Ίντερνετ De315fc5-3fb4-9488-5567-2a4039d2738d
Brand Evolution

Some household items that were popular from the 1900s to the 1930s remain pantry staples even today. Lipton Tea was marketed as "a glorious lift when you're weary" and Lifesavers were proclaimed "an amazing new taste sensation", while Campbell's Soup promoted itself as a luxury dinner party course without the hassle. While these brands didn't retain the prestige they were attempting to claim (recipes like wine Jell-O aren't an essential dessert for every occasion), advertisements from this time served their purpose of keeping these goods top of mind, even for today's modern households.
DISCOVER MORE
Αρχεία Ίντερνετ Bce00c3e-960c-1f62-a195-3c4765328e72
Cigarette Supremacy

Before tobacco marketing was legally restricted, cigarette advertising was a big business. Popular brands such as Lucky StrikeCamel, and Chesterfield used visually-compelling imagery and memorable slogans, like "It's toasted," to differentiate themselves. Holidays were even fair game for promotions, with tobacco companies featuring Santa Claus as a smoker and brand ambassador for their products.
EXPLORE FURTHER
Αρχεία Ίντερνετ D0c992f2-2acd-e494-c4a5-b3d833ddcaa9
Likely Discontinued
Over the past century, many goods have demonstrated their long-term viability. However, several others did not stand the test of time. Products that appeared helpful—such as the Pillow Inhaler (1869), designed to alleviate asthma, bronchitis, and lung ailments, or Magnetic Foot Batteries (1900) for warming cold feet—turned out to be nothing more than snake oil and were banned from sale. Similarly, the Pandiculator (1920), which claimed to improve health and height, was available from 1914 until malls prohibited it in 1942.
EXPLORE THE COLLECTION
There is plenty more to explore in Advertising Art in Magazines and we encourage you to check out all the collection has to offer. We hope you enjoy this and the other fascinating works all across the archive!

-The Internet Archive Team

_________________
Αρχεία Ίντερνετ 3_eaay31
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 24309
Ημερομηνία εγγραφής : 29/10/2010

http://kafetzi-gr.webnode.gr

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης