Αναζήτηση
Κοινωνική Δικτύωση
Ποστ με τις περισσότερες αντιδράσεις του μήνα
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ ! ( 2 )
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 2 )
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 2 )
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Roy of the Rovers
( 1 )
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Roy of the Rovers
( 1 )
Κορυφαίοι συγγραφείς
Διαχειριστής (24297) | ||||
Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης (1169) | ||||
syndr (302) | ||||
Πνεύμα_Αντιλογίας (48) | ||||
Μπλεκ αλλά ελληνικά (23) | ||||
Eρυθρός Αστέρας (3) | ||||
Εγκαίφιος (3) | ||||
kalimeris 1453 (2) | ||||
Elytis (2) | ||||
JimFit (2) |
Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 45Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η MORIBUS
Τα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 27397 θέματα σε 23549 θέματα
Γεγονότα
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ1003 Μαρ 2024
Μπάσκετ στον δρόμοΔωρεάν25 Ιούν 2022
Διαγόρας Δρυοπιδέων - ΑΕΚΔωρεάν12 Φεβ 2020
Συγκέντρωση ΚΚΕΔωρεάν13 Νοέ 2019
1η Συνάντηση ΧορωδιώνΔωρεάν08 Οκτ 2019
Βερνίκι αγιογραφίας
Σελίδα 1 από 1
Βερνίκι αγιογραφίας
Οι κύριες αιτίες φθοράς του ξύλου είναι η υγρασία , η θερμότητα , η ρύπανση της ατμόσφαιρας , τα έντομα , οι μικροοργανισμοί και τέλος ο ανθρώπινος παράγοντας.Πολλές από τις φυσικές ιδιότητες του ξύλου όπως είναι η αντοχή,η πλαστικότητα ,η μεταβολή των διαστάσεών του λόγο της υγρασίας, παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές σε κάθε του σημείο, λόγο της κυτταρικής δομής του και της ινώδης υφής του.Για παράδειγμα, διαφορετική είναι η συμπεριφορά του λόγο της αυξομείωσης της υγρασίας στον ρόζο και διαφορετική στο υπόλοιπο ξύλο.Αυτή η ανισότροπη συμπεριφορά, μαζί με τα κύρια αίτια φθοράς του είναι οι παράγοντες της παθογένειάς του, όταν εκτίθεται στις μεταβαλλόμενες περιβαλλοντικές συνθήκες. Μια καλή θερμοκρασία για την καλή διατήρηση μιας εικόνας θεωρείται μεταξύ 18 και 21οC, πράγμα που φαίνεται περισσότερο εφικτό στον ελλαδικό χώρο, απ' ότι στις βόρειες χώρες.
Σκοπός του βερνικιού είναι να αποτελέσει ένα προστατευτικό στρώμα, ένα λεπτό φιλμ θα λέγαμε, που θα είναι διαφανές και άχρωμο, συνεχές, λεπτό και ελαστικό και με μεγάλη διάρκεια ζωής. Τα επικαλυπτικά αυτά υλικά εφαρμόζονταν λοιπόν
είτε για προστασία:
α) διατηρούν την υγρασία στη μάζα του ξύλου σε πιο σταθερά επίπεδα,
β) εμποδίζουν την διάχυση στο ξύλο , επιβλαβών ουσιών της ατμόσφαιρας (υγρών και αερίων),
γ) προστατεύουν από μηχανικές καταπονήσεις,
δ) προστατεύουν από το ορατό και το υπεριώδες,
ε) επιτρέπουν την αφαίρεση επιφανειακών ρύπων χωρίς να επηρεάζεται η ξύλινη επιφάνεια,
είτε για αισθητικούς λόγους.
α) δίνουν ζωντάνια και λάμψη στα χρώματα και στιλπνότητα στο σύνολο της εικόνας
β) τονίζουν τα "νερά" του φυσικού ξύλου,
γ) προσδίδουν στιλπνότητα,
δ) εξομαλύνουν μικρές ανομοιογένειες στην επιφάνειά του,
ε) προσφέρουν δυνατότητες χρωματισμού του ξύλου
Το βερνικι είναι συνδυασμός ενός ξηραντικού ελαίου (πχ.λινέλαιο), μιάς ρητίνης κι ενός αραιωτικού ή διαλύτη (πχ.νέφτι, αλκοόλη, ελαφρό πετρέλαιο ή αλλιώς white spirit). Μετά την εφαρμογή και αφού ο διαλύτης εξατμιστεί εξ ολοκλήρου, τα βερνίκια ρητίνης σκληραίνουν. Τα ακρυλικά και υδατοδιαλυτά σκληραίνουν με την εξάτμιση του νερού, αλλά αργούν να σκληρύνουν. Βερνίκια από έλαια και εποξικά παραμένουν υγρά ακόμα και μετά την εξάτμιση του διαλύτη, αλλά περνάνε διαδοχικά στάδια ξήρανσης (υγρά-παχύρρευστα-κολλώδη-ξηρά-κομμιώδη-στεγνά-σκληρά). Η θερμότητα και η υγρασία παίζουν καθοριστικό ρόλο στον χρόνο ξήρανσης, ο οποίος επιταχύνεται με το ηλιακό φως, την υπεριώδη ακτινοβολία και την θερμότητα.
Σκοπός του βερνικιού είναι να αποτελέσει ένα προστατευτικό στρώμα, ένα λεπτό φιλμ θα λέγαμε, που θα είναι διαφανές και άχρωμο, συνεχές, λεπτό και ελαστικό και με μεγάλη διάρκεια ζωής. Τα επικαλυπτικά αυτά υλικά εφαρμόζονταν λοιπόν
είτε για προστασία:
α) διατηρούν την υγρασία στη μάζα του ξύλου σε πιο σταθερά επίπεδα,
β) εμποδίζουν την διάχυση στο ξύλο , επιβλαβών ουσιών της ατμόσφαιρας (υγρών και αερίων),
γ) προστατεύουν από μηχανικές καταπονήσεις,
δ) προστατεύουν από το ορατό και το υπεριώδες,
ε) επιτρέπουν την αφαίρεση επιφανειακών ρύπων χωρίς να επηρεάζεται η ξύλινη επιφάνεια,
είτε για αισθητικούς λόγους.
α) δίνουν ζωντάνια και λάμψη στα χρώματα και στιλπνότητα στο σύνολο της εικόνας
β) τονίζουν τα "νερά" του φυσικού ξύλου,
γ) προσδίδουν στιλπνότητα,
δ) εξομαλύνουν μικρές ανομοιογένειες στην επιφάνειά του,
ε) προσφέρουν δυνατότητες χρωματισμού του ξύλου
Το βερνικι είναι συνδυασμός ενός ξηραντικού ελαίου (πχ.λινέλαιο), μιάς ρητίνης κι ενός αραιωτικού ή διαλύτη (πχ.νέφτι, αλκοόλη, ελαφρό πετρέλαιο ή αλλιώς white spirit). Μετά την εφαρμογή και αφού ο διαλύτης εξατμιστεί εξ ολοκλήρου, τα βερνίκια ρητίνης σκληραίνουν. Τα ακρυλικά και υδατοδιαλυτά σκληραίνουν με την εξάτμιση του νερού, αλλά αργούν να σκληρύνουν. Βερνίκια από έλαια και εποξικά παραμένουν υγρά ακόμα και μετά την εξάτμιση του διαλύτη, αλλά περνάνε διαδοχικά στάδια ξήρανσης (υγρά-παχύρρευστα-κολλώδη-ξηρά-κομμιώδη-στεγνά-σκληρά). Η θερμότητα και η υγρασία παίζουν καθοριστικό ρόλο στον χρόνο ξήρανσης, ο οποίος επιταχύνεται με το ηλιακό φως, την υπεριώδη ακτινοβολία και την θερμότητα.
_________________
Παρόμοια θέματα
» Ακρυλικό βερνίκι
» Ακρυλικό βερνίκι
» Αγιογραφίας χρώματα
» Μαύρο χρώμα αγιογραφίας
» Ακρυλικό βερνίκι Amsterdam
» Ακρυλικό βερνίκι
» Αγιογραφίας χρώματα
» Μαύρο χρώμα αγιογραφίας
» Ακρυλικό βερνίκι Amsterdam
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης