Δορυφορική
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 

 


Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση

Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση reddit    




Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του Δορυφορική στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας

Οι κορυφαίες λέξεις κλειδιά που έχουν επισημανθεί.
1#1
2#352
3#000000
4#0000ff
5#175
6#news
7#2
8#954f72
9#380-7163

Ποστ με τις περισσότερες αντιδράσεις του μήνα
» Δημοσιεύτηκε από Μπλεκ αλλά ελληνικά στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 1 )


» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 1 )


» Δημοσιεύτηκε από Μπλεκ αλλά ελληνικά στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 1 )


» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 1 )


» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Roy of the Rovers
( 1 )


Μάης 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

Κορυφαίοι συγγραφείς της εβδομάδας
Διαχειριστής
«Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: “Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος”» Vote_lcap«Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: “Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος”» Voting_bar«Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: “Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος”» Vote_rcap 
Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης
«Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: “Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος”» Vote_lcap«Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: “Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος”» Voting_bar«Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: “Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος”» Vote_rcap 

Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 45
Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η MORIBUS

Τα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 27409 θέματα σε 23560 θέματα

«Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: “Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος”»

Πήγαινε κάτω

«Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: “Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος”» Empty «Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: “Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος”»

Δημοσίευση από Διαχειριστής 1/11/2022, 09:29

Kαλησπέρα σας,

Σας αποστέλλουμε παρέμβαση της Χ. Καφαντάρη ως εισηγήτριας στο σ/ν  του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: “Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος” και διατάξεις για τη λειτουργία του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας» 



Ακολουθεί ολόκληρη η παρέμβασή της:



ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ:  Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.


 Πρώτα από όλα, σχετικά με την πρώτη τοποθέτηση την οποία κάναμε, και την κάναμε στην 1η  συνεδρίαση της Επιτροπής, τοποθετηθήκαμε γενικότερα επιφυλακτικά για το νομοσχέδιο και είπαμε πάρα πολλά πράγματα σχετικά με την κριτική και τις απόψεις που έχουμε για τη δημιουργία του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Ένα Υπουργείο χωρίς οργανόγραμμα ένα χρόνο, χωρίς σαφές νομοθετικό πλαίσιο, κάτι το οποίο και ο ίδιος ο Υπουργός έχει παραδεχτεί. Δεν θα τα επαναλάβω.
 Αυτό όμως το οποίο θα ήθελα να πω για το εν λόγω σχέδιο νόμου το οποίο έρχεται σαν δήλωση και για εμάς για το ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από όλα και ό,τι νομοθετείται, ό,τι θεσπίζεται στην κατεύθυνση διαφύλαξης της ανθρώπινης ζωής και προστασίας της ανθρώπινης ζωής πάντα λέμε ότι είναι σε θετική κατεύθυνση.
 Έχουμε το εν λόγω σχέδιο νόμου το οποίο αφορά τη δημιουργία του Μηχανισμού Εναέριας Έρευνας Διάσωσης «Θεοφάνης Θεοχαρόπουλος» και διατάξεις για τον ΟΑΣΠ. Στο εν λόγω σχέδιο νόμου, που δυστυχώς, συνέβη άλλο ένα σοβαρό ατύχημα με τον εν λόγω συμπολίτη μας και ήταν η αφορμή να «κατέβει» το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου να καλύψει ένα κρίσιμο σημείο της διάσωσης σε ορεινούς όγκους, οπότε είναι θετικό αυτό. Όμως αν δούμε το τι περιλαμβάνει και πώς το περιλαμβάνει το εν λόγω σχέδιο νόμου, θα συμφωνήσουμε εξαρχής με απόψεις που ακούστηκαν και μέσα από το Πυροσβεστικό Σώμα ότι είναι μία πρόχειρη νομοθετική πρωτοβουλία η οποία δεν έχει σαφήνεια, έχει πολλές εκκρεμότητες, δημιουργεί πολλά ερωτηματικά.
Καταρχάς, το κύριο χαρακτηριστικό- και φαίνεται αυτό χαρακτηρίζει το Υπουργείο- επικοινωνία, κάνουμε νόμους, διαφημίζουν ότι λύνουμε ζητήματα όπως έγινε και με τον «νόμο Χαρδαλία» 4662/2020 που είναι σε αδράνεια με την έννοια ότι με ΠΝΠ στην περίοδο της πανδημίας έχει τεθεί στην άκρη και λειτουργεί με άλλα σχέδια η Πολιτική Προστασία. Επίσης, αφορά ο εν λόγω νόμος πολλά προεδρικά διατάγματα που πρέπει να εκδοθούν, Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, κλπ., κάτι τέτοιο βλέπουμε και στο νομοσχέδιο το οποίο συζητάμε σήμερα για την Εναέρια Έρευνα και Διάσωση. Όλα με προεδρικά διατάγματα που θα εκδοθούν, με υπηρεσιακές αποφάσεις κλπ, κάτι το οποίο ελέχθη και από τους προσκεκλημένους φορείς. Ενώ δημιουργείται ένας Μηχανισμός, ενώ το σχέδιο θα εκπονηθεί μετά.
Δηλαδή, προβλέπει με το άρθρο 9 Μεταβατικές Διατάξεις, άρθρο για το οποίο έχουμε σοβαρές ενστάσεις αλλά θα τοποθετηθούμε αύριο ή στην Ολομέλεια σχετικά με την ψήφο μας, προβλέπεται θέσπιση μιας μόνιμης δομής που θα λειτουργεί με τον έλεγχο και αρμοδιότητα Πυροσβεστικού Σώματος αλλά αυτό θα γίνει μετά από πέντε χρόνια, καθώς αυτό που αναφέρατε είναι πως «με την ψήφιση του νόμου προβλέπεται σύναψη συμβάσεων για παροχή υπηρεσιών Έρευνας και Διάσωσης με πιστοποιημένες εταιρείες που διαθέτουν εναέρια ιδιωτικά μέσα και προσωπικό ιδίως μέλη πληρώματος, χειριστές, τεχνικούς διασώστες, ορειβάτες και εκπαιδευμένο πιστοποιημένο υγειονομικό προσωπικό».
Και έρχομαι εδώ πέρα και με βάση αυτά τα οποία ακούσαμε από τους προσκεκλημένους οι ανησυχίες τις οποίες εκφράσαμε σαν ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία στην 1η συνεδρίαση, επιβεβαιώνονται. Έγινε ερώτημα συγκεκριμένο, δηλαδή, θα έχουν ρόλο οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες; Αυτό τέθηκε και σαν ερώτημα από προσκεκλημένους. Από την άλλη μεριά, το είχαμε θέσει και εμείς και ο κ. Υφυπουργός μας είπε ότι δεν το βλέπουμε επί του παρόντος, στο μέλλον- κάπως έτσι- τη στιγμή που ο ίδιος ο κ . Μητσοτάκης ο πρωθυπουργός το είχε τονίσει. Το ερώτημά μας, δηλαδή, παραμένει σαφές: Θα είναι δωρεάν και για όλους- επαναφέρουμε το ερώτημα- η  Εναέρια Έρευνα και Διάσωση;
 Δεύτερο ερώτημα στο οποίο τοποθετήθηκαν και πολλοί από αυτούς τους φορείς που είχαμε σήμερα προσκεκλημένους. Ο ρόλος της ΕΜΑΚ. Πώς θα αναβαθμιστεί η ΕΜΑΚ σε προσωπικό ακόμα περισσότερο τη στιγμή που υπάρχει μεγάλη έλλειψη προσωπικού;
Θα υπάρχει; Ακούστηκε μάλιστα και μία άποψη αποκλειστικά στην  ΕΜΑΚ, στο μητρώο ειδικών καθηκόντων, για δύτες, για διασώστες, για ορειβάτες, που διαθέτει αυτή τη στιγμή η ΕΜΑΚ, αλλά πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότεροι. Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει  προσλήψεις. Γιατί, κύριε Υπουργέ και εδώ έχω δύο ερωτήσεις, δύο ερωτήσεις που έχουμε καταθέσει και τον Οκτώβρη και τον Ιούλιο, 7 Ιουλίου, που αφορούσε την ανάγκη προσλήψεων στο Πυροσβεστικό Σώμα και μας απαντάτε τον Οκτώβρη, σας τα είπα στις 7 Ιουλίου, ωραίος τρόπος κοινοβουλευτικής διαδικασίας αυτής, ενώ το ερώτημα στις 10 Οκτωβρίου αφορούσε γιατί το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας δεν έκανε πρόταση στο Υπουργείο Εσωτερικών για προσλήψεις στο Πυροσβεστικό Σώμα, όταν περίπου υπεβλήθησαν από φορείς 35.590 προτάσεις από όλα τα Υπουργεία και τελικά ο συνολικός αριθμός που εγκρίθηκε είναι 17.942, μέσα σε αυτούς από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης, άσχετα τι λέει το Υπουργείο στους φορείς, στους συνδικαλιστές, στα σωματεία, δεν έκανε πρόταση για προσλήψεις στο Πυροσβεστικό Σώμα; Και αυτό φαίνεται βέβαια και στην ΕΜΑΚ, όπως τοποθετήθηκαν και εκπρόσωποι εδώ, που έχει ανάγκη ενίσχυσης.
Τώρα, ένα άλλο σημείο που θέλω να τονίσω, είναι πολύ θετικό, ότι ακούσαμε τις ομάδες διάσωσης, οι οποίοι συνεισφέρουν σημαντικά στο κομμάτι αυτό και καλό είναι, το εθελοντικό κίνημα και αυτές οι ομάδες που είναι πιστοποιημένες, να αξιοποιούνται με το καλύτερο τρόπο. Εδώ πέρα, όμως, πάλι, κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση. Υπάρχει 29 Σεπτεμβρίου του 2022 ένα ΦΕΚ που βγήκε και αφορά την πιστοποίηση των εθελοντικών ομάδων της Πολιτικής Προστασίας. Εμείς δεν είμαστε αντίθετοι, σαφώς πρέπει να πιστοποιούνται και να μπουν στο μητρώο των εθελοντικών ομάδων, σαφώς, αλλά θα κάνω ένα ερώτημα και αν μπορείτε μας το απαντάτε και σήμερα. Τι αφορά στους απόστρατους πυροσβέστες του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι μπορεί να είναι ενταγμένοι σε εθελοντικές ομάδες, θα περάσουν και αυτοί από εκπαίδευση; Μήπως είναι μία παράλειψη στο άρθρο 59 τους ν.4662 αυτό; Θα ήθελα να μας πείτε πως το σκέφτεστε. Νομίζω, ότι θα το σκεφτείτε και θα μας απαντήσετε στο συγκεκριμένο.
 Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ και με αυτό θα κλείσω, για το ΕΚΑΒ. Ακούσαμε πολύ ενδιαφέροντα ζητήματα, όμως, το ΕΚΑΒ έχει ένα προσωπικό πιστοποιημένο. Είναι σωστή η πρόταση που ακούστηκε από τον συνδικαλιστικό φορέα, ότι πρέπει, σε επίπεδο, αν θέλετε, τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, να υπάρχει το επάγγελμα, η σχολή, η ειδικότητα πιο σωστά του διασώστη. Εδώ πέρα, όμως, βλέπουμε μια εμπλοκή του ΕΚΑΒ, που αποσαφήνισαν οι εκπρόσωποι, ποιος είναι ο ρόλος τους. Εγώ, ρωτάω, η τεχνογνωσία, η υγειονομική τεχνογνωσία του κράτους, υπάρχει στους ιδιώτες οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν μεταβατικά για 5 χρόνια; Το Υπουργείο Υγείας έχει κάποια εμπλοκή στο εν λόγω σχέδιο νόμου, στο πώς ορίζεται και ο ρόλος του ΕΚΑΒ; Αυτό είναι πάρα πολύ σοβαρό, διότι αν δεν έχει το Υπουργείο Υγείας, που υπάγεται το ΕΚΑΒ, το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης, που συντονίζει τους φορείς, γιατί αυτός είναι και ο ρόλος του, δεν μπορεί να έχει λόγο, νομίζω, πάνω στο συγκεκριμένο και πρέπει αυτό να αποσαφηνιστεί.
Υπάρχουν και θέματα ασφάλειας πτήσεων κλπ. Να πω, ότι ήδη υπάρχουν 4 βάσεις ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ στην Ελλάδα, στη Ρόδο, στη Σύρο, στην Ελευσίνα και στο Άκτιο. Αναφέρθηκε και από εκπρόσωπο, ότι στο Άκτιο έχουμε ένα ελικοφόρο της δεκαετίας του 70’, που έχει αναλάβει όλη τη Δυτική Ελλάδα. Τώρα δημιουργούμε επιπλέον βάσεις, 6 στον αριθμό, πραγματικά, πώς θα στελεχωθεί το κομμάτι του ΕΚΑΒ και ποιος θα είναι ο ρόλος σε αυτές τις βάσεις, της επί πλέον τις οποίες δημιουργεί; Θα είναι μόνιμα σταθμευμένο εκεί ελικόπτερο; Θέλουμε κάποια αποσαφήνιση στο συγκεκριμένο.
 Τέλος, αυτό το οποίο θέλω να πω είναι, ότι η πρωτοβουλία σαν πρωτοβουλία να δούμε την ορεινή διάσωση, τον συντονισμό, μιας και αυτός είναι και ο ρόλος του Υπουργείου, εμπλεκόμενων φορέων, στον τομέα αυτό, είναι κάτι σε θετική κατεύθυνση, σαφώς, από την άλλη μεριά, όμως, σοβαρά ερωτηματικά δημιουργεί το άρθρο 9 με τις μεταβατικές διατάξεις στην εμπλοκή των ιδιωτών, που φοβάμαι, ότι θα είναι τουλάχιστον για πέντε χρόνια. Άλλωστε, εδώ μέσα το λέει, η μεταβατική περίοδος ότι θα είναι συγκεκριμένη, μέχρι αν αποκτήσουμε ιδιόκτητα εναέρια μέσα.
Αυτό είναι ένα σοβαρό θέμα για το οποίο έχουμε και σοβαρές ενστάσεις για το συγκεκριμένο άρθρο. Συνολικά, εκφράζω για άλλη μια φορά την επιφύλαξη μας και παρακαλούμε για απαντήσεις στα συγκεκριμένα από την πλευρά του Υπουργείου.





Aκολουθεί ο σύνδεσμος: https://www.youtube.com/watch?v=Wwdjg-BTrb8



Με εκτίμηση

Το Γραφείο Τύπου







Χαρά Καφαντάρη
Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Β2 Δυτικού Τομέα Αθήνας 
Αντιπρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος
Αν. Τομεάρχης Πολιτικής Προστασίας Κ.Ο. ΣΥ.ΡΙΖ.Α.
https://www.facebook.com/charakafantari/
https://www.facebook.com/harakafantari

http://kafantari.com
E-mail: kafantari@parliament.gr
Twitter: @Hkafantari
Τηλ: 210-3708388, 6978164252​


[size=16]ΠΡΟΣΟΧΗ!
[/size]

[size=16]Εάν ΔΕΝ επιθυμείτε να λαμβάνετε ενημερώσεις, παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε. ​[/size]

_________________
«Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: “Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος”» 3_eaay31
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 24309
Ημερομηνία εγγραφής : 29/10/2010

http://kafetzi-gr.webnode.gr

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης