Δορυφορική
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Αναζήτηση
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Σύνθετη Αναζήτηση
Κοινωνική Δικτύωση
Κοινωνική Δικτύωση reddit    




Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του Δορυφορική στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας
Οι κορυφαίες λέξεις κλειδιά που έχουν επισημανθεί.
Απρίλιος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Ημερολόγιο

Κορυφαίοι συγγραφείς
23721 Δημοσιεύσεις - 94%
1086 Δημοσιεύσεις - 4%
syndr (302)
302 Δημοσιεύσεις - 1%
48 Δημοσιεύσεις - 0%
14 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
Elytis (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
JimFit (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
OLDCITY (1)
1 Δημοσίευση - 0%
Κορυφαίοι συγγραφείς της εβδομάδας
141 Δημοσιεύσεις - 78%
38 Δημοσιεύσεις - 21%
1 Δημοσίευση - 1%
Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 43Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η strkavΤα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 26727 θέματασε 22956 θέματα

Πήγαινε κάτω
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 23721
Ημερομηνία εγγραφής : 29/10/2010
http://kafetzi-gr.webnode.gr

Από την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης μέχρι την ψυχαγωγία και την αναζήτηση, η Google, η Apple και η Amazon προσπαθούν να αποκτήσουν αποκλειστική πρόσβαση στο όχημά σας Empty Από την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης μέχρι την ψυχαγωγία και την αναζήτηση, η Google, η Apple και η Amazon προσπαθούν να αποκτήσουν αποκλειστική πρόσβαση στο όχημά σας

29/12/2021, 16:22
Mας το κοινοποίησε το pocket.com - Google μετάφραση - Απόσπασμα

Από την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης μέχρι την ψυχαγωγία και την αναζήτηση, η Google, η Apple και η Amazon προσπαθούν να αποκτήσουν αποκλειστική πρόσβαση στο όχημά σας.
Της LEAH NYLEN 26/12/2021 07:13 π.μ.
Η Leah Nylen είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας που καλύπτει τις αντιμονοπωλιακές και έρευνες για το POLITICO.
Όταν η Ford ανακοίνωσε ότι από το 2023 τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά της θα έρχονται με προεγκατεστημένα τους Χάρτες Google, το Assistant και το Play Store, ο Διευθύνων Σύμβουλος Τζιμ Φάρλεϊ χαρακτήρισε τη συνεργασία μεταξύ της εμβληματικής αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και του γίγαντα της αναζήτησης μια ευκαιρία να «εφευρίσκουν ξανά» το αυτοκίνητο – καθιστώντας το office-on-wheels, με περισσότερη συνδεσιμότητα από οποιοδήποτε τηλέφωνο ή φορητό υπολογιστή. «Ξοδεύαμε εκατοντάδες εκατοντάδες και εκατοντάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο, συμβαδίζοντας με βασικά μια γενική εμπειρία που δεν ήταν ανταγωνιστική για το κινητό σας», είπε ο Farley στο CNBC, ανακοινώνοντας την εξαετή συμφωνία με τον τεχνολογικό γίγαντα. Η συμφωνία έδωσε στη Ford ένα απαραίτητο πακέτο και στην Google την ευκαιρία να παρουσιάσει τα προϊόντα της σε εκατομμύρια οδηγούς και τους επιβάτες τους. Αλλά πολλοί φύλακες της βιομηχανίας τεχνολογίας κοίταξαν το αυτοκίνητο Ford-Google του μέλλοντος με διαφορετικά μάτια. Φοβούνται ότι οι εταιρείες τεχνολογίας σύντομα θα κάνουν στα αυτοκίνητα ό,τι έκαναν στα τηλέφωνα: Συνδέοντας τα αποκλειστικά λειτουργικά τους συστήματα με συγκεκριμένα προϊόντα για να αναγκάσουν τους ανταγωνιστές τους και να κυριαρχήσουν σε ένα τεράστιο κομμάτι της παγκόσμιας οικονομίας. Πράγματι, οι πόλεμοι των smartphone τελείωσαν και η Google και η Apple κέρδισαν. Τώρα αυτοί - και η Amazon - παλεύουν να ελέγξουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργείτε μέσα στο αυτοκίνητό σας. Και οι τρεις βλέπουν τα αυτοκίνητα ως την επόμενη εξαιρετική ευκαιρία να προσεγγίσουν Αμερικανούς καταναλωτές, οι οποίοι περνούν περισσότερο χρόνο στη θέση του οδηγού παρά οπουδήποτε έξω από το σπίτι ή τον χώρο εργασίας τους. Και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μετά από χρόνια ταλαιπωρίας για να ενσωματώσουν μόνες τους τεχνολογίες αιχμής στα αυτοκίνητα, επιθυμούν ολοένα και περισσότερο τη βοήθεια της Silicon Valley – ελπίζοντας να υιοθετήσουν τόσο την τεχνολογία όσο και τα κερδοφόρα επιχειρηματικά της μοντέλα όπου οι καταναλωτές πληρώνουν μηνιαίως για τις συνεχείς υπηρεσίες αντί να πληρώνουν ένα προϊόν μόνο μία φορά. Τώρα, έχοντας χάσει το σκάφος καθώς οι τεχνολογικοί γίγαντες στριμώχνουν την αγορά των smartphone, ορισμένοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και ρυθμιστικές αρχές πιστεύουν ότι η μάχη για τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύει μια ευκαιρία να μπλοκάρουν πιθανά μονοπώλια πριν αυτά σχηματιστούν. Οι γενικοί εισαγγελείς του κράτους που μήνυσαν την Google το 2020 για μονοπώληση της διαδικτυακής αναζήτησης τόνισαν τις ανησυχίες σχετικά με τη μετακίνηση της εταιρείας σε αυτόνομα αυτοκίνητα στην ομοσπονδιακή καταγγελία αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας. Εν τω μεταξύ, στην Ευρώπη, η αρχή ανταγωνισμού της ΕΕ έχει ανοίξει έρευνα για τις συμβάσεις της Google που σχετίζονται με συνδεδεμένα αυτοκίνητα. «Είναι πραγματικά δύσκολο να αντιμετωπιστεί η αντιανταγωνιστική συμπεριφορά πέντε ή δέκα χρόνια αργότερα», δήλωσε η Charlotte Slaiman, διευθύντρια πολιτικής ανταγωνισμού για τη Δημόσια Γνώση. «Για πολλούς καταναλωτές, η αγορά αυτοκινήτου είναι μια μακροπρόθεσμη απόφαση. Εάν ένας καταναλωτής πρόκειται να κλειδωθεί σε υπηρεσίες με μια συγκεκριμένη εταιρεία επειδή αγόρασε ένα αυτοκίνητο που πρόκειται να χρησιμοποιήσει για πέντε έως 10 χρόνια, αυτό μπορεί να κάνει τον ανταγωνισμό πιο δύσκολο». Το διακύβευμα είναι τεράστιο. Οι εταιρείες τεχνολογίας και οι αυτοκινητοβιομηχανίες οραματίζονται ένα μέλλον όπου οι αναβάτες θα μπορούν να συνδυάζουν απρόσκοπτα δουλειά, παιχνίδι και δουλειές, παραγγέλνοντας παντοπωλεία, προγραμματίζοντας συναντήσεις εργασίας ή βλέποντας τηλεόραση από την άνεση του αυτοκινήτου τους. Τα δεδομένα που προέρχονται από αυτά τα οχήματα θα μπορούσαν επίσης να ενημερώνουν αυτόματα τους χάρτες, να ειδοποιούν τους εργαζόμενους της πόλης για λακκούβες και να ενημερώνουν τους λιανοπωλητές από πού ταξιδεύουν οι πελάτες. «Η διαδρομή δεν είναι πλέον το ζητούμενο», είπε ο Jim Heffner, αντιπρόεδρος της Cox Automotive Mobility που ειδικεύεται στα αυτόνομα και συνδεδεμένα οχήματα. «Τα δεδομένα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος. … Η Apple και η Google και άλλοι θέλουν να είναι στο επίκεντρο αυτού».

Μια αναζήτηση για την αιχμή

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν αυτοκίνητα τρία έως πέντε χρόνια πριν τα οχήματα βγουν στο δρόμο, υστερώντας αρκετά σε σχέση με τον ρυθμό της τεχνολογικής καινοτομίας. Η τεχνολογία σε ένα νέο αυτοκίνητο σήμερα είναι ήδη ξεπερασμένη για χρόνια όταν φτάνει στο χώρο του αντιπροσώπου, είπε ο James Hodgson, αναλυτής αυτόνομων οχημάτων στην ABI Research, ενώ ο ρυθμός συνδεσιμότητας — και οι επιθυμίες των καταναλωτών για αγαπημένες συσκευές — κινούνται πολύ πιο γρήγορα . Αυτή η δυναμική οδήγησε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναθέσουν σε τρίτους τις λειτουργίες ψυχαγωγίας του ταμπλό σε smartphone, είπε, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να χρησιμοποιούν την αγαπημένη τους τεχνολογία τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Σχεδόν όλα τα σημερινά αυτοκίνητα υποστηρίζουν το CarPlay της Apple ή το Android Auto της Google, τα οποία συνδέουν ένα smartphone με το σύστημα του οχήματος. Η Apple ανακοίνωσε για πρώτη φορά το CarPlay το 2014, με την Google να ακολουθεί το Android Auto το επόμενο έτος. Ένας οδηγός μπορεί να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις, να ακούει μουσική ή να μεταδίδει το Netflix, αλλά όλη η δουλειά γίνεται στο τηλέφωνο και αντικατοπτρίζεται στα ηχεία και τις οθόνες του αυτοκινήτου. Τώρα, οι εταιρείες τεχνολογίας προσπαθούν να εξαλείψουν κάθε επιλογή τεχνολογίας, κατασκευάζοντας το λογισμικό για το ίδιο το αυτοκίνητο. Το 2015, η Google και η Ford άρχισαν για πρώτη φορά να συζητούν μια συνεργασία για τη σύζευξη του λογισμικού και της μονάδας αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων Waymo της Google με την τεχνογνωσία της Ford στην κατασκευή αυτοκινήτων. Αλλά η συμφωνία κατέρρευσε λόγω της επιμονής της Ford ότι η τεχνολογία είναι αποκλειστική στα προϊόντα της· Η Google ήθελε να είναι σε θέση να πουλήσει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η αποτυχία της συμφωνίας οδήγησε στην αποπομπή του τότε Διευθύνοντος Συμβούλου της Ford, Mark Fields, εν μέσω ανησυχιών για την έλλειψη προόδου της αυτοκινητοβιομηχανίας στον χώρο της αυτόνομης οδήγησης. Εν τω μεταξύ, η Google συνέχισε να επεκτείνει τις προσφορές Android για αυτοκίνητα. Η Volvo, η Stellantis — η μητρική εταιρεία της Chrysler, η RAM, η Jeep και η Plymouth — και η General Motors συνήψαν συμφωνίες με την Google. Όπως και στο smartphone, οι κατασκευαστές μπορούν απλώς να χρησιμοποιήσουν το λειτουργικό σύστημα Android ως το βασικό λογισμικό για τη μονάδα ψυχαγωγίας τους. Αλλά αν θέλουν μερικά από τα πιο δημοφιλή προϊόντα της Google - όπως οι Χάρτες Google ή ο φωνητικός βοηθός της Google - πρέπει να υπογράψουν συμβόλαιο με τον γίγαντα αναζήτησης. Η εταιρεία προσφέρει στις αυτοκινητοβιομηχανίες ένα πακέτο που είναι γνωστό ως Google Automotive Services ή GAS, ως συμφωνία όλα ή τίποτα. Για να αποκτήσει πρόσβαση στους Χάρτες Google, για παράδειγμα, ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων πρέπει επίσης να συμφωνήσει να χρησιμοποιήσει το Play Store και τον φωνητικό βοηθό της Google. Η Honda, η Volvo και η Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance έχουν συμφωνήσει στο πακέτο, ενώ η Chrysler, η Jeep και η Plymouth χρησιμοποιούν μόνο το λειτουργικό σύστημα Android, αλλά επέλεξαν την Alexa της Amazon ως τον κύριο φωνητικό βοηθό και την TomTom για πλοήγηση. Η General Motors, επίσης, χώρισε τη διαφορά. Ξεκινώντας με τα μοντέλα του 2022, τα αυτοκίνητά της θα χρησιμοποιούν την Google. Σε προηγούμενα μοντέλα, η εταιρεία έχει προσφέρει το δικό της σύστημα πλοήγησης που ονομάζεται Maps+ που βασίζεται στο Mapbox, έναν από τους λίγους εναπομείναντες ανταγωνιστές χαρτογράφησης της Google. Και, τέλος, η Ford - υπό τον νέο της Διευθύνοντα Σύμβουλο, Farley - προσπάθησε να τα κάνει όλα ένα καλύτερα, υπογράφοντας μια συμφωνία ώστε οι μηχανικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας να συνεργαστούν απευθείας με τους σχεδιαστές λογισμικού της Google για να ενσωματώσουν την τεχνολογία στο όχημα, ενώ παράλληλα δημιούργησαν ένα αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο. Ονόμασαν τη συνεργασία "Team Upshift". «Ένα από τα πιο σημαντικά μέρη της στρατηγικής μας είναι να συνεργαζόμαστε», δήλωσε η Farley στο CNBC. «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βγούμε από τη δουλειά να κάνουμε γενικά πράγματα που δεν προσθέτουν αξία, όπως συστήματα πλοήγησης και μεγάλη εμπειρία ψυχαγωγίας στο αυτοκίνητο». Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Google θα παρείχε όλα αυτά και πολλά άλλα.

Καθορισμός προτύπων

Η εμπλοκή της Google στο οικοσύστημα αυτοκινήτων γίνεται τόσο διαδεδομένη που μια κορυφαία ομάδα προτύπων του κλάδου, η Connected Vehicles Systems Alliance, ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ότι εργάζεται για τη δημιουργία διεθνών σημείων αναφοράς για την ενοποίηση λογισμικού αυτοκινήτων με το Android.

 Ξεχωριστά, η Waymo - η οποία έγινε ξεχωριστή οντότητα υπό τη μητρική εταιρεία Alphabet της Google το 2016 - άρχισε να προσφέρει υπηρεσίες ταξί αυτόνομης οδήγησης στο Chandler της Αριζόνα, ένα προάστιο του Phoenix. Αυτό το καλοκαίρι, η εταιρεία επέκτεινε τις υπηρεσίες της στο Σαν Φρανσίσκο. Οι επιλεγμένοι αναβάτες της Waymo, που ζητούν εξυπηρέτηση μέσω μιας εφαρμογής, μπορούν να ταξιδέψουν στο μεγαλύτερο μέρος της πόλης, αν και όχι στο κέντρο της πόλης. Η εταιρεία αυτόνομης οδήγησης έχει επίσης συνεργασίες με τη Volvo, την Chrysler του Stellantis, την Jaguar Land Rover και τη Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance για να ενσωματώσουν την τεχνολογία της στα αυτοκίνητά τους, αν και καμία δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη στην αγορά. Η Apple, εν τω μεταξύ, περιμένει στα φτερά, κυρίως μέσω του έργου της αυτόνομης οδήγησης, το «Project Titan», το οποίο βρίσκεται στα σκαριά από το 2014. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το έργο αμφιταλαντεύτηκε μεταξύ της κατασκευής μόνο του αυτόνομου οδηγού λογισμικό και ένα πλήρως αυτόνομο όχημα. Επίσης, έχει σταματήσει αρκετές φορές, πιο πρόσφατα μετά την αποστρατεία του επικεφαλής του έργου - Doug Field, μηχανικού που βοήθησε στην ανάπτυξη του Model 3 της Tesla - για τη Ford τον Σεπτέμβριο. Λίγα είναι γνωστά για το αυτοκινητιστικό έργο της διαβόητης μυστικής εταιρείας, παρόλο που ο Διευθύνων Σύμβουλος Τιμ Κουκ αναγνώρισε το 2017 ότι η Apple εργαζόταν πάνω σε αυτόνομη τεχνολογία για αυτοκίνητα. Η εταιρεία δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλια σχετικά με αυτήν την ιστορία. «Υπάρχει μεγάλη αναστάτωση εκεί», είπε ο Κουκ στο Bloomberg για την αυτοκινητοβιομηχανία. "Το βλέπουμε κάπως ως τη μητέρα όλων των έργων AI." Η εταιρεία έχει καταθέσει δεκάδες διπλώματα ευρεσιτεχνίας που σχετίζονται με αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των οθονών που προβάλλουν πληροφορίες για το παρμπρίζ και τους αερόσακους και τα συστήματα ασφαλείας για τα πίσω καθίσματα. Χρησιμοποιώντας αυτά τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας, η βρετανική εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης αυτοκινήτων Vanarama κατασκεύασε ένα μοντέλο του αυτοκινήτου Apple ως ένα κομψό μοντέλο που μοιάζει με SUV με καθίσματα που περιστρέφονται έτσι ώστε να αντικρίζουν το ένα το άλλο. Με τα χρόνια, η Apple φέρεται να έχει συνομιλήσει με τη Hyundai, τη Nissan και την Toyota ως συνεργάτες για να βοηθήσουν στην κατασκευή των αυτοκινήτων της. Στις αρχές του 2020, η Apple διεξήγαγε επίσης συνομιλίες εξαγοράς με την startup ηλεκτρικών οχημάτων Canoo, της οποίας τα φορτηγά μηδενικών εκπομπών θα κάνουν το ντεμπούτο τους τον επόμενο χρόνο. Αυτές οι συνομιλίες τελικά απέτυχαν και η Canoo επέλεξε να γίνει δημόσια πέρυσι.
Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon ενδιαφέρεται επίσης πολύ για τα συνδεδεμένα οχήματα, τόσο ως ευκαιρία να προσεγγίσει τους καταναλωτές όσο και για τις δικές του ανάγκες παράδοσης. Το 2014, η εταιρεία προσπάθησε να εισέλθει στην αγορά των smartphone με το τηλέφωνο Fire, μια αποτυχημένη προσπάθεια να αμφισβητήσει την Google και την Apple. Ενώ το Fire ήταν μια εμπορική καταστροφή, ένα μέρος του έργου επέζησε και έχει γίνει βασικό για τις φιλοδοξίες της Amazon για το αυτοκίνητο: η Alexa. Οι πρώτες ενσαρκώσεις του Alexa Auto, της έκδοσης της Amazon του δημοφιλούς φωνητικού βοηθού για αυτοκίνητα, ήταν απλώς μια εφαρμογή smartphone συνδεδεμένη με το αυτοκίνητο μέσω του Apple Car Play ή του Android Auto της Google. Όμως, η πρόσβαση στα συστήματα του αυτοκινήτου μέσω της Apple ή της Google σήμαινε περιορισμό της λειτουργικότητας που θα μπορούσε να παρέχει η Alexa, έτσι η Amazon άλλαξε ταλέντο και άρχισε να συνεργάζεται απευθείας με αυτοκινητοβιομηχανίες για να ενσωματώσει την υπηρεσία τους στο αυτοκίνητο. Τα οχήματα BMW και GM έκαναν το ντεμπούτο τους με την Alexa το 2018 και από τότε περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Audi, η Jeep και η Land Rover, πρόσθεσαν τον φωνητικό βοηθό. Με την ενσωματωμένη Alexa, οι οδηγοί μπορούν να κλειδώνουν ή να ξεκλειδώνουν από απόσταση τις πόρτες του αυτοκινήτου, να ανάβουν τον κινητήρα ή να ελέγχουν το καύσιμο από έξυπνα ηχεία στο σπίτι τους. Ομοίως, η Alexa στο αυτοκίνητο μπορεί να ελέγξει τον θερμοστάτη και να ανάψει ή να σβήσει τα φώτα στο σπίτι, ενώ παρέχει πληροφορίες για τον καιρό ή βοηθά στην αγορά προϊόντων στο Amazon ή στη θυγατρική της Whole Foods. Για αυτοκίνητα χωρίς ενσωματωμένη Alexa, η Amazon προσφέρει τώρα μια έκδοση του δημοφιλούς ηχείου Echo για το αυτοκίνητο — μια συσκευή σε μέγεθος τσέπης που έχει σχεδιαστεί για να προσαρμόζεται στους αεραγωγούς του ταμπλό. Η Alexa συνεργάζεται με βοηθούς φωνής που δημιουργήθηκαν από αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford, η BMW, η General Motors και η Audi, δήλωσε ο Frankie Tobin, εκπρόσωπος της Amazon. «Πιστεύουμε ότι οι φωνητικοί πράκτορες θα πρέπει να είναι διαλειτουργικοί σε μία μόνο συσκευή (ή σε ένα όχημα) και ότι τα προϊόντα με δυνατότητα φωνής θα πρέπει να σχεδιάζονται για να υποστηρίζουν πολλαπλές, ταυτόχρονες αφυπνιστικές λέξεις, ώστε οι πελάτες να μπορούν να αλληλεπιδρούν εύκολα με τη φωνητική υπηρεσία της επιλογής τους. είπε ο Τόμπιν. Τα φωνητικά χειριστήρια είναι ιδιαίτερα ελκυστικά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, είπε ο Hodgson της ABI, επειδή βοηθούν τους οδηγούς να μην απομακρύνουν τα χέρια τους από το τιμόνι ή τα μάτια τους από το δρόμο. Και η ευρεία χρήση της Alexa εντός του σπιτιού σημαίνει ήδη ότι έχει μια έτοιμη βάση πελατών που θα εκτιμούσαν την ενσωμάτωση, είπε. Η Amazon δεν ήταν τόσο επιτυχημένη όσο η Google με τις συνεργασίες της με παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, επειδή ακολουθεί μια «υβριδική» προσέγγιση, είπε ο Heffner της Cox Automotive, και εστιάζει σε νεοεισερχόμενους στον χώρο του αυτοκινήτου. Το περασμένο καλοκαίρι, η Amazon εξαγόρασε τη Zoox, μια εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια που κατασκευάζει αυτόνομα ταξί. Τα τετράγωνα οχήματα δεν έχουν οδηγό και οι επιβάτες κάθονται ο ένας απέναντι στον άλλο. Τα οχήματα προορίζονται για οδήγηση σε αστικούς χώρους και η εταιρεία ελπίζει να κάνει το ντεμπούτο της σύντομα στο Σαν Φρανσίσκο και το Λας Βέγκας, αν και δεν έχει ακόμη ανακοινώσει ημερομηνία εμπορικής κυκλοφορίας. Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει επίσης επενδύσει στη Rivian, μια εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων. Τον Σεπτέμβριο του 2019, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Amazon, Τζεφ Μπέζος, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία είχε παραγγείλει 100.000 ηλεκτρικά φορτηγά παράδοσης από τη Rivian, τότε μια σχετικά άγνωστη εταιρεία που ανέπτυζε ηλεκτρικά SUV. Η Amazon έχει μερίδιο 20% στη Rivian, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο τον περασμένο μήνα συγκεντρώνοντας σχεδόν 12 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την μια από τις πιο πολύτιμες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, μπροστά από τη Ford και τη GM. Η Ford και η Cox Automotive είναι επίσης επενδυτές στη Rivian. «Η Amazon ήταν ένας καταπληκτικός συνεργάτης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Rivian R.J. είπε ο Scaringe στο Bloomberg σε συνέντευξή του πριν από την IPO. Ο Scaringe ανέδειξε «τη σχέση συνεργασίας» με την Amazon, της οποίας το «οικοσύστημα υπηρεσιών» θα ενσωματωθεί στα φορτηγά. Η σχέση είναι σε μεγάλο βαθμό υπέρ της Amazon: ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αποκλειστικά δικαιώματα στα φορτηγά της Rivian για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, αν και δεν είναι υποχρεωμένη να αγοράσει κανένα από αυτά και η Amazon διατηρεί τα δικαιώματα αγοράς από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Amazon αρνήθηκε να σχολιάσει την εξαγορά της Zoox ή την επένδυση της Rivian, επισημαίνοντας μια ανάρτηση ιστολογίου τον Φεβρουάριο σχετικά με τα σχέδια του γίγαντα λιανικής να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2040. Η Amazon στοχεύει να έχει τον μεγαλύτερο στόλο οχημάτων παράδοσης στον κόσμο, είπε ο Heffner, αλλά δεν θα ήταν τραβηγμένο να χρησιμοποιήσει κάποια από την τεχνολογία που αναπτύχθηκε από την πλευρά των επαγγελματικών οχημάτων για να βοηθήσει την καταναλωτική της επιχείρηση. Ο Χέφνερ πρότεινε ότι η Amazon μπορεί να είναι πρόθυμη να προχωρήσει σε ένα μοντέλο όπου θα προσφέρει ρητά διαδρομές σε αντάλλαγμα για συναλλαγές και δεδομένα. «Μιλάμε για τη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο», είπε. Σήμερα «συνδέουν τον καταναλωτή με τους προμηθευτές και την αγορά. Στο μέλλον, όταν η μεταφορά είναι απλώς ένας τρόπος μετάβασης από το σημείο Α στο σημείο Β, η Amazon θα θέλει η αγορά της να είναι διαθέσιμη και για τους καταναλωτές εκεί. Πιστότητα στην επωνυμία ή μονοπώλιο; Ενώ η Silicon Valley και οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ενθουσιασμένες για το μέλλον των συνδεδεμένων και αυτόνομων αυτοκινήτων, οι ρυθμιστικές αρχές και οι υποστηρικτές της ιδιωτικής ζωής είναι λιγότερο ενθουσιασμένοι. «Αυτές οι εταιρείες έχουν έναν όγκο δεδομένων για εμάς που δεν θα έπρεπε να έχουν και έχουν ιστορικό της μη χρήσης του με υπεύθυνους τρόπους», δήλωσε η Katharine Trendacosta της ομάδας ψηφιακών πολιτικών ελευθεριών Electronic Frontier Foundation. «Έχουν ιστορικό να επιστρέφουν στις υποσχέσεις που έχουν δώσει σχετικά με αυτά τα δεδομένα». Ανέφερε τη δέσμευση της Google κατά την εξαγορά του DoubleClick το 2008 - την οποία αργότερα αρνήθηκε - να μην συνδυάσει δεδομένα από τα καταναλωτικά προϊόντα της με αυτά από τις διαφημιστικές της υπηρεσίες. Ο Eric Gundersen, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Mapbox, παραπονέθηκε στο Κογκρέσο αυτήν την άνοιξη για το πώς τα περιοριστικά συμβόλαια της Google επηρεάζουν την ικανότητα της εταιρείας του να προσφέρει εναλλακτικές λύσεις. Και αυτές οι αποκλειστικές συμφωνίες θα συνεχίσουν να δίνουν στην Google ένα πόδι με την πάροδο του χρόνου, είπε. «Είναι το κομμάτι δεδομένων που είναι τόσο κρίσιμο εδώ», είπε σε πάνελ της Βουλής τον Φεβρουάριο. «Δεν πρόκειται μόνο για τα δεδομένα της εφαρμογής χρήστη: τον χάρτη και το λειτουργικό σύστημα μέχρι τα δεδομένα που έρχονται από το όχημα και επιστρέφουν στο cloud. Έτσι μαθαίνει η τεχνητή νοημοσύνη… όλα έχουν να κάνουν με τα δεδομένα». Η Ford διαβεβαίωσε τους δημοσιογράφους όταν ανακοίνωσε τη συμφωνία της Google ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα μπορούν να εγκαταστήσουν το Siri ή την Alexa, αλλά αυτά τα προϊόντα της Apple και της Amazon θα πρέπει να λειτουργούν σε ένα περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί και βελτιστοποιηθεί για την Google. Και μόνο η Google και η Ford θα έχουν πρόσβαση στα δεδομένα χρήστη που δημιουργούνται από το σύστημα, τα οποία θα αποθηκευτούν στο Google Cloud. «Δεν είναι πραγματικά ένα ανοιχτό σύστημα», είπε ένα στέλεχος σε έναν προμηθευτή αυτοκινήτων που ανταγωνίζεται την Google, ο οποίος ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία για να συζητήσει ειλικρινά τον γίγαντα της αναζήτησης χωρίς φόβο αντεκδίκησης. Η Google «διαλέγει τα πάντα μέσω του συστήματός της και ελέγχει ποιες πληροφορίες κυκλοφορούν κατάντη». Η Google είπε ότι οποιαδήποτε κοινή χρήση δεδομένων με άλλες εταιρείες περιορίζεται από τις πολιτικές απορρήτου της και τους όρους των συμβολαίων της με αυτοκινητοβιομηχανίες. Η στρατηγική του γίγαντα αναζήτησης να κάνει το Android δωρεάν για όλους, αλλά να χρησιμοποιεί περιοριστικά συμβόλαια για τα πιο δημοφιλή προϊόντα του δεν είναι νέα. Η κορυφαία αρχή ανταγωνισμού της Ευρώπης επέβαλε πρόστιμο 4,34 δισεκατομμυρίων ευρώ στον γίγαντα της αναζήτησης — περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια — το 2018 για τη χρήση παρόμοιου βιβλίου παιχνιδιού που σχετίζεται με smartphone Android. (Η Google ασκεί έφεση για αυτήν την απόφαση.) Ένας συνασπισμός 38 πολιτειών και περιοχών μήνυσε επίσης την Google πέρυσι για τα συμβόλαια του τεχνολογικού γίγαντα για Android σε smartphone και οι αξιωματούχοι παρατήρησαν τα υψηλά στοιχήματα της αγωγής καθώς η εταιρεία προχωρά στα αυτοκίνητα. «Όταν τα smartphone απογειώθηκαν, η Google φρόντισε να ελέγχει την αναζήτηση στο iPhone της Apple. Κάνουν το ίδιο πράγμα με φωνή και συνδεδεμένα αυτοκίνητα. Είναι ένα παρόμοιο βιβλίο», είπε ο Γενικός Εισαγγελέας του Τενεσί Χέρμπερτ Σλέιτρι ΙΙΙ στους δημοσιογράφους όταν η υπόθεση κατατέθηκε τον Δεκέμβριο του 2020. Η Google είπε ότι η απόφαση της ΕΕ ισχύει μόνο για τηλέφωνα Android και όχι για λογισμικό που χρησιμοποιείται σε άλλες πλατφόρμες όπως τα αυτοκίνητα. Η αγορά συνδεδεμένων αυτοκινήτων είναι «μια έντονα ανταγωνιστική και αναπτυσσόμενη αγορά», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση. «Τελικά, οι κατασκευαστές μπορούν να επιλέξουν ποιους βοηθούς φωνής θα εγκαταστήσουν στα αυτοκίνητά τους και οι χρήστες μπορούν επίσης να επιλέξουν ποιους βοηθούς θα χρησιμοποιήσουν και θα εγκαταστήσουν». Οι συνεργασίες της Google για την αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρουν καινοτομία και νέα οφέλη στους καταναλωτές, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Google, Peter Schottenfels. «Υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός στον χώρο του συνδεδεμένου αυτοκινήτου και ανταγωνιζόμαστε μια σειρά εταιρειών που προσφέρουν συστήματα ψυχαγωγίας αυτοκινήτου όπως η Apple CarPlay, η Amazon Alexa, η Nuance Automotive και άλλες», δήλωσε ο Schottenfels. "Το Android Automotive Operating System είναι μια ανοιχτή πλατφόρμα που είναι προσαρμόσιμη και τόσο οι κατασκευαστές όσο και οι χρήστες έχουν την επιλογή να κατεβάσουν και να εγκαταστήσουν μια μεγάλη ποικιλία εφαρμογών τρίτων." Αν και οι πολιτείες τόνισαν ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο της Google στις αναδυόμενες τεχνολογίες, η αγωγή τους δεν θα εκδικαστεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023. Είναι πιθανές οι προσφυγές, πράγμα που σημαίνει ότι η υπόθεσή τους είναι απίθανο να επιλυθεί μέχρι το 2025 ή αργότερα. Αυτό το μακρύ χρονοδιάγραμμα σημαίνει ότι ένα κοστούμι μπορεί να μην είναι σε θέση να εμποδίσει την Google ή οποιαδήποτε από τις εταιρείες τεχνολογίας να αποκτήσουν κυρίαρχη θέση στην αυτοκινητοβιομηχανία, προειδοποίησαν οι ειδικοί στα μονοπώλια. «Ένα από τα προβλήματα που βλέπουμε με τις πλατφόρμες Big Tech σήμερα είναι ότι μπορούν να διατηρήσουν την ισχύ τους, παρόλο που η τεχνολογία αλλάζει», δήλωσε ο Slaiman, ο οποίος ερεύνησε υποθέσεις μονοπώλησης στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου πριν ενταχθεί στο Public Knowledge. "Η μετάβαση σε μια νέα τεχνολογία είναι μια στιγμή που ένας νέος καινοτόμος ανταγωνιστής έχει μια ευκαιρία." Ενώ το Apple Car μοιάζει με μια συναρπαστική νέα τεχνολογία, μια λιγότερο φιλανθρωπική άποψη για τη στρατηγική της Apple είναι ότι η εταιρεία θέλει να εμπλέξει περαιτέρω τους καταναλωτές στο κερδοφόρο οικοσύστημά της, όπου η εταιρεία λαμβάνει 30 τοις εκατό μείωση όλων των ψηφιακών πωλήσεων, δήλωσε ο Trendacosta, αναπληρωτής διευθυντής του πολιτική και ακτιβισμός στο EFF, το οποίο συγκαταλέγει τον αντίπαλο της αναζήτησης Google DuckDuckGo μεταξύ των χορηγών του. Για δεκαετίες, η Apple έχει υιοθετήσει μερικές από τις πιο περιοριστικές πολιτικές επισκευής για τους υπολογιστές, τα τηλέφωνα και τα tablet της. Μόνο τον Νοέμβριο, μετά από μια ώθηση από τον Λευκό Οίκο και τις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές, ο κατασκευαστής iPhone ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να επιτρέπει στους καταναλωτές να επισκευάζουν τις δικές τους συσκευές. «Όλος ο στόχος της Apple είναι να σας κλειδώσει στο οικοσύστημά της», είπε. «Δεν μου αρέσει η ιδέα να το κάνουν αυτό και σε μορφή αυτοκινήτου».

_________________
Από την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης μέχρι την ψυχαγωγία και την αναζήτηση, η Google, η Apple και η Amazon προσπαθούν να αποκτήσουν αποκλειστική πρόσβαση στο όχημά σας 3_eaay31
Επιστροφή στην κορυφή
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης