Αναζήτηση
Κοινωνική Δικτύωση
Ποστ με τις περισσότερες αντιδράσεις του μήνα
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ ! ( 1 )
» Δημοσιεύτηκε από Μπλεκ αλλά ελληνικά στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 1 )
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 1 )
» Δημοσιεύτηκε από Μπλεκ αλλά ελληνικά στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 1 )
» Δημοσιεύτηκε από Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης στο Σχέδιο του "ξανθού γίγαντα" Μπλεκ !
( 1 )
Κορυφαίοι συγγραφείς
Διαχειριστής (24315) | ||||
Νίκος Δ. - Θ. Νικολαΐδης (1172) | ||||
syndr (302) | ||||
Πνεύμα_Αντιλογίας (48) | ||||
Μπλεκ αλλά ελληνικά (23) | ||||
Eρυθρός Αστέρας (3) | ||||
Εγκαίφιος (3) | ||||
kalimeris 1453 (2) | ||||
Elytis (2) | ||||
JimFit (2) |
Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 45Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η MORIBUS
Τα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 27418 θέματα σε 23568 θέματα
Γεγονότα
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ1003 Μαρ 2024
Μπάσκετ στον δρόμοΔωρεάν25 Ιούν 2022
Διαγόρας Δρυοπιδέων - ΑΕΚΔωρεάν12 Φεβ 2020
Συγκέντρωση ΚΚΕΔωρεάν13 Νοέ 2019
1η Συνάντηση ΧορωδιώνΔωρεάν08 Οκτ 2019
Κλιματικός νόμος: «Τέλος» στους καυστήρες πετρελαίου το 2025
Σελίδα 1 από 1
Κλιματικός νόμος: «Τέλος» στους καυστήρες πετρελαίου το 2025
Γιόγιακας Προκόπης
20.05.2022, 15:45
Κλιματικός νόμος: «Τέλος» στους καυστήρες πετρελαίου το 2025 | tovima.gr
Από το 2025 απαγορεύεται η πώληση και η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης. Πέντε χρόνια αργότερα, δηλαδή από το 2030, γίνεται υποχρεωτική η χρήση πετρελαίου θέρμανσης το οποίο θα είναι αναμεμειγμένο με βιοκαύσιμα σε ποσοστό 30%.
Επιπλέον, από το 2025, για τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας, προϋπόθεση για την ηλεκτροδότησή τους θα είναι η υποχρεωτική ασφάλιση κινδύνου, μετά από σχέδια που θα ετοιμάσουν οι Περιφέρειες.
ΠαΣοΚ: Συνέδριο «νέας αφετηρίας» και υψηλών προσδοκιών
Σημειώνεται πως ως ζώνες υψηλής τρωτότητας θεωρούνται οι περιοχές που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής πιθανότητας πλημμύρας (όπως αποτυπώνονται στους χάρτες επικινδυνότητας πλημμύρας) και σε ζώνες που είναι κοντά σε δασικές περιοχές, οι οποίες χαρακτηρίζονται από υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς.
Αυτές είναι μερικές μόνο από τις προβλέψεις του νέου κλιματικού νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή. Με τον νέο νόμο, προβλέπεται η διακοπή λειτουργίας όλων των λιγνιτικών μονάδων το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2028 με ρήτρα επανεξέτασης το 2025.
Ηλεκτρικά ταξί
Ο νέος νόμος φέρνει αλλαγές στην καθημερινότητά μας, με την ηλεκτροκίνηση να παίζει από εδώ και πέρα σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Κι αυτό επειδή από το 2030, απαγορεύεται η ταξινόμηση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης υπό την αίρεση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Στον νόμο διευκρινίζεται πως η χώρα μας θα υιοθετήσει την ημερομηνία που θα τεθεί υπό τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό.
Επίσης από το 2026, όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ από το 2024, το ¼ των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται, θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης με ρύπους έως 50 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Στοπ στο μαζούτ
Σε ό,τι αφορά στα μη διασυνδεδεμένα νησιά, από το 2030 απαγορεύεται η χρήση μαζούτ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 80% σε σχέση με το 2019.
Επίσης από την 31η Μαρτίου 2023, κάθε Δήμος θα υπολογίζει το ανθρακικό αποτύπωμα, το οποίο θα επαληθεύεται από καταρτισμένο φορέα και θα καταρτίζει Δημοτικό Σχέδιο Μείωσης Εκπομπών (ΔηΣΜΕ). Σκοπός είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα κτίρια που χρησιμοποιεί, τον δημοτικό φωτισμό, τα οχήματά του, τις κοινωφελείς εγκαταστάσεις ύδρευσης, αποχέτευσης κ.ά. Τίθεται ο στόχος της μείωσης εκπομπών 10% για το 2025 και 30% για το 2030, σε σχέση με το 2019.
Την ίδια ώρα, σε μεγάλα κτίρια (βιομηχανίες, αποθήκες, εμπορικά κ.ά.) με κάλυψη πάνω από 500 τετραγωνικά μέτρα για τα οποία υποβάλλονται από την 1η Ιανουαρίου 2023 οικοδομικές άδειες ανέγερσης νέων κτιρίων ή προσθηκών σε υφιστάμενα κτίρια (εξαιρουμένων των τουριστικών καταλυμάτων και των ναών), καθίσταται υποχρεωτική η τοποθέτηση συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά ή θερμικά ηλιακά συστήματα σε ποσοστό που αντιστοιχεί στο 30% της κάλυψης.
20.05.2022, 15:45
Κλιματικός νόμος: «Τέλος» στους καυστήρες πετρελαίου το 2025 | tovima.gr
Από το 2025 απαγορεύεται η πώληση και η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης. Πέντε χρόνια αργότερα, δηλαδή από το 2030, γίνεται υποχρεωτική η χρήση πετρελαίου θέρμανσης το οποίο θα είναι αναμεμειγμένο με βιοκαύσιμα σε ποσοστό 30%.
Επιπλέον, από το 2025, για τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας, προϋπόθεση για την ηλεκτροδότησή τους θα είναι η υποχρεωτική ασφάλιση κινδύνου, μετά από σχέδια που θα ετοιμάσουν οι Περιφέρειες.
ΠαΣοΚ: Συνέδριο «νέας αφετηρίας» και υψηλών προσδοκιών
Σημειώνεται πως ως ζώνες υψηλής τρωτότητας θεωρούνται οι περιοχές που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής πιθανότητας πλημμύρας (όπως αποτυπώνονται στους χάρτες επικινδυνότητας πλημμύρας) και σε ζώνες που είναι κοντά σε δασικές περιοχές, οι οποίες χαρακτηρίζονται από υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς.
Αυτές είναι μερικές μόνο από τις προβλέψεις του νέου κλιματικού νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή. Με τον νέο νόμο, προβλέπεται η διακοπή λειτουργίας όλων των λιγνιτικών μονάδων το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2028 με ρήτρα επανεξέτασης το 2025.
Ηλεκτρικά ταξί
Ο νέος νόμος φέρνει αλλαγές στην καθημερινότητά μας, με την ηλεκτροκίνηση να παίζει από εδώ και πέρα σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Κι αυτό επειδή από το 2030, απαγορεύεται η ταξινόμηση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης υπό την αίρεση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Στον νόμο διευκρινίζεται πως η χώρα μας θα υιοθετήσει την ημερομηνία που θα τεθεί υπό τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό.
Επίσης από το 2026, όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ από το 2024, το ¼ των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται, θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης με ρύπους έως 50 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Στοπ στο μαζούτ
Σε ό,τι αφορά στα μη διασυνδεδεμένα νησιά, από το 2030 απαγορεύεται η χρήση μαζούτ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 80% σε σχέση με το 2019.
Επίσης από την 31η Μαρτίου 2023, κάθε Δήμος θα υπολογίζει το ανθρακικό αποτύπωμα, το οποίο θα επαληθεύεται από καταρτισμένο φορέα και θα καταρτίζει Δημοτικό Σχέδιο Μείωσης Εκπομπών (ΔηΣΜΕ). Σκοπός είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα κτίρια που χρησιμοποιεί, τον δημοτικό φωτισμό, τα οχήματά του, τις κοινωφελείς εγκαταστάσεις ύδρευσης, αποχέτευσης κ.ά. Τίθεται ο στόχος της μείωσης εκπομπών 10% για το 2025 και 30% για το 2030, σε σχέση με το 2019.
Την ίδια ώρα, σε μεγάλα κτίρια (βιομηχανίες, αποθήκες, εμπορικά κ.ά.) με κάλυψη πάνω από 500 τετραγωνικά μέτρα για τα οποία υποβάλλονται από την 1η Ιανουαρίου 2023 οικοδομικές άδειες ανέγερσης νέων κτιρίων ή προσθηκών σε υφιστάμενα κτίρια (εξαιρουμένων των τουριστικών καταλυμάτων και των ναών), καθίσταται υποχρεωτική η τοποθέτηση συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά ή θερμικά ηλιακά συστήματα σε ποσοστό που αντιστοιχεί στο 30% της κάλυψης.
_________________
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης