- ΕπισκέπτηςΕπισκέπτης
Βύρων Απτόσογλου
7/12/2018, 12:32
Εξώφυλλο του "Byron" για το περιοδικό "Μπλεκ"
Απόσπασμα από συνέντευξη της συζύγου εν ζωή, του σπουδαίου δημιουργού, Σοφίας Απτόσογλου στο Νίκο Δημ. Νικολαΐδη (περιέχεται στο βιβλίο των Νίκου Δημ. Νικολαΐδη και Γιώργου Πολ Παπαδάκη "Ο Μπλεκ και... οι άλλοι", που κυκλοφόρησε το 2007 από τις εκδόσεις "Περιοδικός Τύπος"):
" ...Πόσες ώρες αφιέρωνε στο ατελιέ του καθημερινώς;
Αφήστε καλύτερα, να μη σας πω. Εννέα το πρωϊ με εννιά το βράδυ ήταν το εργασιακό του ωράριο. Κι αυτό με μία σύντομη μόνο διακοπή το μεσημέρι. Ήταν τόσο παθιασμένος με αυτό που έκανε (και το έκανε με τεράστια προσήλωση) που να φανταστείτε ότι υπήρχαν φορές κατά τις οποίες δε μπορούσε να ανταποκριθεί σε κάποιες κοινωνικές υποχρεώσεις.
Ήταν ικανοποιημένος από την ανταπόκριση του κόσμου στο έργο του;
Ήταν αδιάφορος. «Γιατί δε βάζεις την υπογραφή σου;» τον ρωτούσα. Κι εκείνος μου απαντούσε: «Όσοι βλέπουν τη μακέτα γνωρίζουν...» Ήταν πολύ σεμνός άνθρωπος, μέχρις υπερβολής θα έλεγα. Στην κυριολεξία δεν άντεχε εκδηλώσεις για το πρόσωπό του, δυσανασχετούσε, δεν ήθελε να μιλούν για εκείνον.
Ως ζωγράφος τι άλλες δουλειές έκανε;
Υπάρχουν ορισμένα του έργα που κυκλοφορούν σε στενό οικογενειακό κύκλο. Είχε τρομερό όγκο δουλειάς με την εικονογράφηση που του απορροφούσε τεράστιο χρόνο, με αποτέλεσμα πολύ δύσκολα να μπορούσε να κάνει και κάτι άλλο. Για να καταλάβετε το φόρτο του, σας λέω μόνο ότι χρειαζόταν να διαθέσει πολλές ώρες καθημερινά για τη μελέτη έως αργά το βράδυ διαφόρων βιβλίων (που στη συνέχεια θα εικονογραφούσε) προκειμένου να μπει στο πνεύμα του κειμένου, ώστε σε συνεννόηση με τον εκδότη ή το συγγραφέα να έχει το απαιτούμενο αποτέλεσμα. "
[Αθήνα, 5 Μαΐου 2005]
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης