Πέραμα - Σαλαμίνα σε πέντε λεπτά με υποθαλάσσια γέφυρα
24/12/2022, 10:55
Το βασικό έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας με 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και με μήκος περίπου 400 μέτρα.
Το πολυαναμενόμενο και πολυπόθητο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος γίνεται πράξη καθώς ολοκληρώνεται η β’ φάση του διαγωνισμού εντός του έτους. Η σύμβαση παραχώρησης του έργου θα υπογραφεί έως το τέλος του 2023 και η παράδοσή του θα γίνει εντός της επόμενης 4ετίας.
Πέρα από την αναβάθμιση της εικόνας της Δυτικής Αττικής που θα επιτευχθεί με την ολοκλήρωση του έργου θα αποσυμφορηθεί το Πέραμα και η ευρύτερη περιοχή και θα διευκολύνει την πρόσβαση στο νησί της Σαλαμίνας.
Διαβάστε Επίσης
Μόλις ολοκληρωθεί η υποθαλάσσια σήραγγα, το ταξίδι Πέραμα-Σαλαμίνα θα μειωθεί σε μόλις 5 λεπτά, όταν αυτή τη στιγμή, για την ίδια διαδικασία, απαιτούνται συνολικά 30 λεπτά, μέσω των φέρυ μποτ που κάνουν την διαδρομή.
Η παράδοσή του θα γίνει εντός της επόμενης 4ετίας, με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται σε 500 εκ. ευρώ, ενώ τα έσοδα του αναδόχου θα προέρχονται από την είσπραξη των διοδίων εντός της υποθαλάσσιας σήραγγας.
Το βασικό έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας με 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και με μήκος περίπου 400 μέτρα (συνολικό μήκος περίπου 1,1 χιλιομέτρων μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις) από ανισόπεδο κόμβο στο Πέραμα μέχρι ανισόπεδο κόμβο στα Παλούκια της Σαλαμίνας. Ακόμα, προβλέπεται και κατασκευή οδικών τμημάτων παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας.
Ειδικότερα, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.
Από εκείνο το σημείο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά ενός θάλασσας με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας, η οποία θα βρίσκεται στον βυθό. Ακολουθεί ανάδυση και όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου μέχρι την είσοδο του Ναύσταθμου Σαλαμίνας. Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δημιουργία κόμβου για τη σύνδεση με την υπάρχουσα οδό Παλουκίων – Αμπελακίων καθώς και με το Ναύσταθμο.
Εν συνεχεία, θα ακολουθεί όδευση βόρεια του οικισμού των Παλουκίων μέσω μιας ακόμα νέας σήραγγας μήκους περίπου 700 μέτρων, έως έναν ανισόπεδο κόμβο που θα κατασκευαστεί βόρεια της Σαλαμίνας (Α/Κ Σαλαμίνας) επιτυγχάνοντας σύνδεση τόσο με την πόλη όσο και με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο προς Αιάντειο και προς Φανερωμένη.
Πηγή: ecozen.gr
Το πολυαναμενόμενο και πολυπόθητο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος γίνεται πράξη καθώς ολοκληρώνεται η β’ φάση του διαγωνισμού εντός του έτους. Η σύμβαση παραχώρησης του έργου θα υπογραφεί έως το τέλος του 2023 και η παράδοσή του θα γίνει εντός της επόμενης 4ετίας.
Πέρα από την αναβάθμιση της εικόνας της Δυτικής Αττικής που θα επιτευχθεί με την ολοκλήρωση του έργου θα αποσυμφορηθεί το Πέραμα και η ευρύτερη περιοχή και θα διευκολύνει την πρόσβαση στο νησί της Σαλαμίνας.
Διαβάστε Επίσης
Ολυμπιακός: Μεγάλο πρόβλημα οι στατικές φάσεις
Μόλις ολοκληρωθεί η υποθαλάσσια σήραγγα, το ταξίδι Πέραμα-Σαλαμίνα θα μειωθεί σε μόλις 5 λεπτά, όταν αυτή τη στιγμή, για την ίδια διαδικασία, απαιτούνται συνολικά 30 λεπτά, μέσω των φέρυ μποτ που κάνουν την διαδρομή.
Η παράδοσή του θα γίνει εντός της επόμενης 4ετίας, με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται σε 500 εκ. ευρώ, ενώ τα έσοδα του αναδόχου θα προέρχονται από την είσπραξη των διοδίων εντός της υποθαλάσσιας σήραγγας.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το βασικό έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας με 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και με μήκος περίπου 400 μέτρα (συνολικό μήκος περίπου 1,1 χιλιομέτρων μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις) από ανισόπεδο κόμβο στο Πέραμα μέχρι ανισόπεδο κόμβο στα Παλούκια της Σαλαμίνας. Ακόμα, προβλέπεται και κατασκευή οδικών τμημάτων παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας.
Ειδικότερα, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.
Από εκείνο το σημείο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά ενός θάλασσας με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας, η οποία θα βρίσκεται στον βυθό. Ακολουθεί ανάδυση και όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου μέχρι την είσοδο του Ναύσταθμου Σαλαμίνας. Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δημιουργία κόμβου για τη σύνδεση με την υπάρχουσα οδό Παλουκίων – Αμπελακίων καθώς και με το Ναύσταθμο.
Εν συνεχεία, θα ακολουθεί όδευση βόρεια του οικισμού των Παλουκίων μέσω μιας ακόμα νέας σήραγγας μήκους περίπου 700 μέτρων, έως έναν ανισόπεδο κόμβο που θα κατασκευαστεί βόρεια της Σαλαμίνας (Α/Κ Σαλαμίνας) επιτυγχάνοντας σύνδεση τόσο με την πόλη όσο και με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο προς Αιάντειο και προς Φανερωμένη.
Πηγή: ecozen.gr
_________________
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης