Δορυφορική
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Αναζήτηση
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Σύνθετη Αναζήτηση
Κοινωνική Δικτύωση
Κοινωνική Δικτύωση reddit      




Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του Δορυφορική στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας
Οι κορυφαίες λέξεις κλειδιά που έχουν επισημανθεί.
Ποστ με τις περισσότερες αντιδράσεις του μήνα
Νοέμβριος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Ημερολόγιο

Κορυφαίοι συγγραφείς
26574 Δημοσιεύσεις - 93%
1753 Δημοσιεύσεις - 6%
syndr (302)
302 Δημοσιεύσεις - 1%
48 Δημοσιεύσεις - 0%
25 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
2 Δημοσιεύσεις - 0%
Elytis (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
JimFit (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
Κορυφαίοι συγγραφείς της εβδομάδας
8 Δημοσιεύσεις - 100%
Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 50Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η PanagiotisΤα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 30265 θέματασε 25941 θέματα
Σύνδεση

Πήγαινε κάτω
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 26574
Ημερομηνία εγγραφής : 29/10/2010
http://kafetzi-gr.webnode.gr

Νέα πλατφόρμα καταγγελιών από τους καταναλωτές & Πρακτικός οδηγός για τις εκπτώσεις Empty Νέα πλατφόρμα καταγγελιών από τους καταναλωτές & Πρακτικός οδηγός για τις εκπτώσεις

12/1/2023, 11:18
Νέα πλατφόρμα καταγγελιών από τους καταναλωτές & Πρακτικός οδηγός για τις εκπτώσεις 20.3.20-KLISTA-MAGAZIA-DROMOS-ATHENS-15-e1607692321555
Η νέα πλατφόρμα υποβολής καταγγελιών από τους καταναλωτές και ο νέος κώδικας δεοντολογίας – πρακτικός οδηγός για την αντιμετώπιση του φαινομένου των πλασματικών εκπτώσεων παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος και ο διοικητής της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), Χαράλαμπος Μελισσινός.
Οι καταγγελίες από τους καταναλωτές θα μπορούν να γίνονται στην πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr και αφορούν παραβάσεις εντός Ελλάδας, εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην πλατφόρμα εμφανίζονται πέντε διαφορετικές θεματικές επί των οποίων μπορούν να υποβάλλουν, επώνυμα ή ανώνυμα, καταγγελία οι καταναλωτές: καταναλωτικά αγαθά, υπηρεσίες, τραπεζικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ρύθμιση χρεών και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Μεταξύ των θεμάτων για τα οποία μπορεί να γίνει καταγγελία είναι καταναλωτικά είδη όπως τρόφιμα, καλλυντικά, φάρμα, συμπληρώματα διατροφής κλπ), αλλά θα μπορεί να γίνει καταγγελία και για θέματα ασφάλειας τροφίμων, για κανόνες εμπορίας (ζύγιση, ερμηνεία νομοθεσίας, παραπλανητικές διαφημίσεις κλπ), για απομιμητικά προϊόντα, υπηρεσίες προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, και άλλα θέματα τα οποία δεν είναι όλα αρμοδιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Αν για μία θεματική δεν είναι αρμόδια η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, μέσω της πλατφόρμας δίνονται οι πληροφορίες για την αρμόδια υπηρεσία ελέγχου.
Η πλατφόρμα έχει τεθεί ήδη σε ισχύ, όπως είπαν στη συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης κι Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, με αφορμή και την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων τη Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου. Κι αυτό διότι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να καταγγέλλουν, μέσω της πλατφόρμας πλασματικές εκπτώσεις, ειδικά, μάλιστα, καθώς πλέον ισχύει ο «κανόνας των 30 ημερών».
Σύμφωνα με τη διάταξη που περιλαμβάνεται στον νόμο 4933/2022 ως τιμή πριν από την έκπτωση νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Στην ίδια διάταξη προβλέπεται ότι όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Σε περίπτωση παράβασης της παραπάνω διάταξης προβλέπεται πρόστιμο που φτάνει ως και το 4% του συνολικού τζίρου της επιχείρησης. «Σε συνθήκες υψηλού πληθωρισμού θα συμβάλλουμε με τις πραγματικές εκπτώσεις στον έλεγχο του πληθωρισμού το επόμενο δίμηνο», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.
Σε ό,τι αφορά στους ελέγχους που θα πραγματοποιούνται από την ΔΙΜΕΑ ο υπουργός σημείωσε ότι, μέχρι στιγμής η ΔΙΜΕΑ έχει αποδειχθεί αποτελεσματική, το προσωπικό της έχει φτάσει τα 90 άτομα αλλά σημείωσε ότι το μεγαλύτερο τμήμα της ελεγκτικής διαδικασίας γίνεται πλέον ηλεκτρονικά.
«Το ποσοστό των επιχειρήσεων που διαπιστώνεται παράβαση για αισχροκέρδεια αποτελούν κάτω από το 6% των ελεγχόμενων εταιρειών. Δεν είναι η αισχροκέρδεια η βασική αιτία της ακρίβειας αλλά οι διεθνείς εξελίξεις» τόνισε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι οι έλεγχοι γίνονται και εντός και εκτός καλαθιού και σε μεγάλα και σε μικρά καταστήματα και από τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί η συντριπτική πλειοψηφία έχει εισπραχθεί.
Ακολουθεί η σχετική παρουσίαση:

 
Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

_________________
Νέα πλατφόρμα καταγγελιών από τους καταναλωτές & Πρακτικός οδηγός για τις εκπτώσεις 3_eaay31
Επιστροφή στην κορυφή
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης