Σημεία συνέντευξης στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ 100.3»
20/1/2023, 19:49
17/01/2023
Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ 100.3» και τον δημοσιογράφο, Παύλο Τσίμα
Για τις εκλογές
Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι ο Πρωθυπουργός έχει πει ότι οι εκλογές θα γίνουν κοντά στο τέλος της τετραετίας και δεν υπάρχουν σημαντικοί λόγοι που να διαφοροποιούν την επιλογή της μιας ή της άλλης κατεύθυνσης. Σημειακά είναι τα πράγματα, ανάλογα με την πορεία βασικών εκκρεμοτήτων που υπάρχουν ακόμη στο Πρόγραμμα της Διακυβέρνησης. Είναι μια ιδιαίτερη χρονιά η φετινή. Έχουμε εκλογικές αναμετρήσεις ταυτόχρονα την ίδια χρονιά στην Κύπρο, την Ελλάδα και την Τουρκία. Είναι κάτι που έχει από μόνο του μια ιδιαιτερότητα. Προφανώς κανείς πρέπει να το αξιολογεί ως στοιχείο. Από την άλλη καλό θα είναι ν’ αποφεύγουμε μια δραματοποίηση ότι εκείνο το διάστημα θα συμβεί κάτι κακό ή ότι είμαστε στον προθάλαμο ενός θερμού επεισοδίου. Είμαστε αντιμέτωποι με μια παρατεταμένη προκλητική ρητορική και συμπεριφορά της Τουρκίας. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η χώρα μας ανά πάσα στιγμή και με την οποιαδήποτε κατάσταση, δεν είναι έτοιμη ν’ ανταπεξέλθει με αποτελεσματικότητα σε κάθε πρόκληση. Αυτό δεν αμφισβητείται. Γι’ αυτό άλλωστε η χώρα προετοιμάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της πρώτης μας τετραετίας, και διπλωματικά και αποτρεπτικά, σε όλα τα επίπεδα και τα πεδία. Επαναλαμβάνω όμως, δεν υπάρχουν αυτήν την ώρα ενδείξεις, που να μας φοβίζουν ότι εκείνη την περίοδο θα συμβεί κάτι φοβερό και τρομερό. Πάντα έχουμε το νου μας και πάντα είμαστε προετοιμασμένοι να αντιδρούμε αποτελεσματικά.
Ο Πρωθυπουργός θα αξιολογήσει όλους τους παράγοντες και έχει δώσει το χρονικό πλαίσιο. Εδώ και πολύ καιρό έχουμε πει ότι με δεδομένη την ιδιαιτερότητα της εκλογικής αναμέτρησης, λόγω της απλής αναλογικής, πιθανότατα θα χρειαστούν δύο εκλογικές αναμετρήσεις για να έχουμε μία σταθερή και συμπαγή Κυβέρνηση. Όπως ανέφερε ο Πρωθυπουργός, Απρίλιο – Μάιο, θα έχουμε τις πρώτες κάλπες.
Η Ελλάδα έχει την πόρτα του διαλόγου ανοιχτή, αλλά είμαστε ανυποχώρητοι στα κυριαρχικά μας δικαιώματα
Εμείς πάντα έχουμε την πόρτα του διαλόγου ανοιχτή, οφείλουμε όμως ν’ αξιολογούμε τα πραγματικά και αληθινά γεγονότα. Η πραγματικότητα είναι ότι η Τουρκία κινείται στον αστερισμό του παραλόγου, εδώ και πάρα πολύ καιρό, σε ό,τι αφορά δυνατότητα να συνομιλήσουμε, να λύσουμε τις διαφορές μας με βάση το Διεθνές Δίκαιο. Από την άλλη το γεγονός ότι θα έχει φύγει από τη μέση η παράμετρος «προεκλογική περίοδος» και στην Τουρκία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διαμόρφωση της στάσης, της ρητορικής της προσέγγισης Τούρκων αξιωματούχων, είναι ένα παράθυρο ευκαιρίας που οφείλει κανείς να το αξιολογήσει. Η χώρα μας πάντως είναι εδώ, με πολύ σταθερές θέσεις, διάθεση να συζητήσει -όχι βεβαίως να συνομιλήσει με το παράλογο- πάντοτε ανυποχώρητη σε ό,τι αφορά τα κυριαρχικά της δικαιώματα και στη διάσταση του Διεθνούς Δικαίου. Να συζητήσουμε ό,τι είναι καλύτερο για τους δύο λαούς, για τις χώρες μας και βεβαίως και για τη σταθερότητα στην περιοχή. Επαναλαμβάνω, ανυποχώρητοι στα κυριαρχικά μας δικαιώματα, όχι γιατί το λέμε εμείς ή είναι γινάτι, αλλά επειδή αυτά ταυτίζονται με την πραγματικότητα του Διεθνούς Δικαίου.
Η Δημοκρατία δεν πρέπει να είναι αφελής σε τρικ και τεχνάσματα
Είναι αλήθεια ότι υπάρχει μια απόπειρα συνεννόησης με την Αντιπολίτευση, στην οποία ελπίζουμε όλοι να πρυτανεύσει η λογική και η ευθύνη. Τα απολύτως αυτονόητα δεν πρέπει να γίνονται αντικείμενο μικροκομματικής ή πολιτικής αντιπαράθεσης. Το απολύτως αυτονόητο είναι ότι έχουμε ανθρώπους καταδικασμένους για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, που προσπαθούν με άλλη προβιά να διαμορφώσουν τις προϋποθέσεις για να ανακηρύξει ο Άρειος Πάγος υποψήφιο το κόμμα τους. Οφείλει η συντεταγμένη πολιτεία -πάντοτε μέσα στο πλαίσιο του Συντάγματος- να το αποτρέψει. Ο Πρωθυπουργός συναισθανόμενος την ευθύνη και το χρέος θα προχωρήσει σ’ αυτή την πρωτοβουλία και ελπίζω να τύχει ευρύτερης αποδοχής. Σε κάθε περίπτωση αυτό θα το προχωρήσουμε. Δεν είναι κάτι που απαιτεί αυξημένες πλειοψηφίες.
Αποσαφηνίζει κάποια πράγματα που ήδη ισχύουν και ταυτόχρονα συναντιέται και με την κοινή λογική. Όταν κάποιος είναι καταδικασμένος και προσπαθεί να παρουσιάσει ένα συγγενή του ως επικεφαλής μιας οργάνωσης, κρύβοντας ότι αυτός είναι η πραγματική ηγεσία, η Δημοκρατία δεν πρέπει να είναι αφελής απέναντι σε τέτοιου είδους τρικ και τεχνάσματα.
Η Κυβέρνηση ούτε αντιδικεί, ούτε υπαγορεύει
Υπάρχουν μια σειρά από διαφορετικές προσεγγίσεις. Η Κυβέρνηση ούτε αντιδικεί με την επιστημονική κοινότητα, ούτε υπαγορεύει την άποψη και την γνώμη βασικών δομών, φορέων, πυλώνων του Πολιτεύματος. Ούτε του Αρείου Πάγου, ούτε της ΑΔΑΕ. Ούτε στον κ. Ντογιάκο λέει η Κυβέρνηση τι θα πει, τι θα βγάλει, τι θα υποστηρίξει. Ούτε στον κ. Ράμμο. Εμείς έχουμε την άποψη ότι το Σύνταγμα είναι απολύτως καθαρό σε ό, τι αφορά στο ρόλο, τις αρμοδιότητες, το χώρο κίνησης όλων των πυλώνων της Πολιτείας και οι νόμοι ορίζουν πως αυτοί κινούνται. Η Κυβέρνηση υπερασπίζεται το νόμο. Ψηφίσαμε ένα νόμο, αναπτύξαμε με πολύ μεγάλη σαφήνεια και επιχειρηματολογία γιατί καταλήξαμε σ’ αυτόν. Ο νόμος αυτός δεν απαγορεύει, ούτε περιορίζει, ούτε στενεύει το δικαίωμα των κατά το Σύνταγμα αρμοδίων Αρχών να επιτελούν το ρόλο τους. Η Κυβέρνηση, προφανώς, για να φέρει και να ψηφίσει αυτό το νόμο ήταν σίγουρη ότι είναι στο πλαίσιο του Συντάγματος. Αυτή είναι η θέση μας.
Η θέση μας είναι όταν υπάρχουν διαφωνίες θεσμικές, επιστημονικού τύπου προσέγγιση σε ό,τι αφορά στη Δικαιοσύνη καλό είναι να υπάρχει ένας θεσμικός δίαυλος επικοινωνίας για να δίνονται οι αμοιβαίες εξηγήσεις, που μπορεί να οδηγήσουν και σε άρση της καχυποψίας και των παρεξηγήσεων.
Υπάρχουν διάφορες απόψεις στην επιστημονική κοινότητα. Υπάρχει η άποψη αυτή των συνταγματολόγων. Υπάρχουν και διαφορετικές απόψεις στην επιστημονική κοινότητα προς την κατεύθυνση αυτή. Αυτό που για εμάς είναι καθαρό είναι ότι τίποτε δεν περιορίζει την Αρχή να επιτελεί το ρόλο που το Σύνταγμα της εξασφαλίζει.
Το επίδικο είναι κατά πόσο κάποιος που δεν έχει ζητήσει ο ίδιος να ενημερωθεί, θα μπορεί να ενημερώνεται και σε ποιον χρόνο. Δεν είναι ζήτημα ότι δεν μπορεί η Αρχή να ψάξει να βρει από την ΕΥΠ ή από την οποιανδήποτε άλλη Αρχή αν έγινε κάτι εντός ή εκτός του πλαισίου που ορίζει το Σύνταγμα και οι νόμοι μας. Η Κυβέρνηση έχει φέρει έναν Νόμο, έχει αναπτύξει το σκεπτικό της. Από εκεί και πέρα, είπαμε ότι προχωράμε με αυτό τον τρόπο και εγγυάται η Κυβέρνηση την εφαρμογή και των προνοιών του Συντάγματος για τις Ανεξάρτητες Αρχές και των νόμων. Και, βεβαίως, δεν υπαγορεύει στον κάθε έναν πυλώνα λειτουργίας της Δημοκρατίας το πώς θα λειτουργεί.
Για την παράταση για ένα επιπλέον έτος της θητείας του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου
Η Κυβέρνηση στηρίζει και εμπιστεύεται απόλυτα την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων και τον κ. Φλώρο. Ακλόνητα πορεύεται προς την κατεύθυνση αυτή. Και δεν θα μπορούσε να κλονίσει αυτή της την εμπιστοσύνη οτιδήποτε αφού αυτή η ηγεσία και αυτός ο Αρχηγός έχει διαχειριστεί μαζί με την Κυβέρνηση πολύ αποτελεσματικά προκλήσεις. Αυτό δεν χρειάζεται κανείς να είναι ειδικός για να το κρίνει, βλέπει τις προκλήσεις, ουσιαστικές και υβριδικές, την αποτελεσματικότητα με την οποία τις χειριστήκαμε, την ουσιαστική ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων. Όλοι έχουν ένα μερίδιο συμμετοχής σε αυτή την ιστορία. Η σχέση εμπιστοσύνης και αποτελεσματικότητας αποδεικνύεται. Δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση αυτή η σχέση εμπιστοσύνης να κλονιστεί από αυτό το υλικό των ρυπαρών δικτύων, που συστηματικά και προνομιακά διοχετεύουν κάποιοι σε πολύ συγκεκριμένους κύκλους. Το βασικό ερώτημα που υπάρχει εδώ είναι αν τα ίδια αισθήματα εμπιστοσύνης και αναγνώρισης του ρόλου της θυσίας των Ενόπλων Δυνάμεων και του κ. Φλώρου συγκεκριμένα, τα συμμερίζεται ο κ. Τσίπρας.
Αντί να υιοθετούμε ελαφρά τη καρδία προϊόντα κοπτοραπτικής, ατεκμηρίωτα πράγματα, ανυπόστατους ισχυρισμούς για να πλήξουμε το κύρος της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, μήπως θα πρέπει κάποιοι να έχουν την ευαισθησία, την ευφυΐα να αναλογιστούν ποιος ωφελείται από αυτή την στοχοποίηση; Ποιος ωφελείται από αυτή την κρίση εμπιστοσύνης που κάποιοι δημιουργούν προς τις Ένοπλες Δυνάμεις και την ηγεσία τους; Αρκεί μια ανάγνωση ή ένα σύντομο πέρασμα από τον τουρκικό Τύπο για να δει ποιοι πραγματικά ωφελούνται και αν προβληματίζονται που το περιεχόμενο των κομματικών τους ανακοινώσεων αξιοποιείται ως επιχειρηματολογία στην απέναντι πλευρά.
Δεν έχει φτάσει, είτε στο Μέγαρο Μαξίμου είτε στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, η οποιαδήποτε υποτιθέμενη ή πραγματική ή «κοπτοραπτική» έκθεση που έχει δει το φως της δημοσιότητας. Αν υπήρχαν μέσα στην ΕΥΠ ορισμένοι που λειτουργούσαν εκτός πλαισίου και έκαναν τέτοιου είδους πράγματα -επαναλαμβάνω εκτός πλαισίου- υπάρχουν δύο θέματα, Πρώτα απ’ όλα, η Δικαιοσύνη θα βρει την άκρη, καμία σκιά δεν θα μείνει σε αυτή την ιστορία. Και δεύτερον, γεννάται και ένα εύλογο ερώτημα. Ποια είναι η προνομιακή σχέση -εάν αυτά είναι πραγματικά- εκείνων που τα έκαναν και λειτουργούσαν εκτός πλαισίου, με δεδομένο ότι η Κυβέρνηση ποτέ δεν είχε την παραμικρή ενημέρωση.
Δεν ήταν, σε καμία περίπτωση, σε γνώση της Κυβέρνησης οποιαδήποτε τέτοια διαδικασία. Εάν κάτι τέτοιο έγινε, είναι βέβαιο ότι δεν θα μείνει στο σκοτάδι. Σίγουρα, όμως, θα αφορούσε κάποιες συμπεριφορές εκτός πλαισίου μέσα στην ΕΥΠ. Και γι’ αυτό η Κυβέρνηση δεν κάθισε με σταυρωμένα τα χέρια. Από την πρώτη στιγμή προχώρησε και σε αλλαγές προσώπων και σε αλλαγές δομών. Για πρώτη φορά στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, με βάση τον τελευταίο νόμο, υπάρχει εσωτερική υπηρεσία ελέγχου. Υπάρχει προσθήκη δεύτερου εισαγγελέα, και θωράκιση για παρακολούθηση πολιτικών προσώπων.
Η Κυβέρνηση αξιοποιεί ό,τι δυνατότητα υπάρχει προς όφελος της κοινωνίας
Η Κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι συμπεριφέρεται με σωφροσύνη και όταν υπάρχουν ανάγκες και τα περιθώρια είναι στενά, πάντοτε βρίσκει τρόπους να στέκεται στο πλευρό των πολιτών. Για παράδειγμα, η συζήτηση για τους λογαριασμούς στο ηλεκτρικό ρεύμα έχει εξαφανιστεί από το προσκήνιο, εδώ και οκτώ-εννέα μήνες, δεν υπάρχει. Αυτό δεν έγινε στην τύχη. Από εκεί και πέρα, ο,τι δυνατότητα υπάρχει, αξιοποιείται πάντοτε, μετατρέπεται σε κοινωνικό μέρισμα και για τη στήριξη του πολίτη και για τη θωράκιση και για τη σταθερότητα της ελληνικής οικονομίας. Αποτελεί μια παράμετρο πολύ σημαντική, μέσα σε ένα γενικότερο περιβάλλον αστάθειας που βρισκόμαστε.
Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ 100.3» και τον δημοσιογράφο, Παύλο Τσίμα
Για τις εκλογές
Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι ο Πρωθυπουργός έχει πει ότι οι εκλογές θα γίνουν κοντά στο τέλος της τετραετίας και δεν υπάρχουν σημαντικοί λόγοι που να διαφοροποιούν την επιλογή της μιας ή της άλλης κατεύθυνσης. Σημειακά είναι τα πράγματα, ανάλογα με την πορεία βασικών εκκρεμοτήτων που υπάρχουν ακόμη στο Πρόγραμμα της Διακυβέρνησης. Είναι μια ιδιαίτερη χρονιά η φετινή. Έχουμε εκλογικές αναμετρήσεις ταυτόχρονα την ίδια χρονιά στην Κύπρο, την Ελλάδα και την Τουρκία. Είναι κάτι που έχει από μόνο του μια ιδιαιτερότητα. Προφανώς κανείς πρέπει να το αξιολογεί ως στοιχείο. Από την άλλη καλό θα είναι ν’ αποφεύγουμε μια δραματοποίηση ότι εκείνο το διάστημα θα συμβεί κάτι κακό ή ότι είμαστε στον προθάλαμο ενός θερμού επεισοδίου. Είμαστε αντιμέτωποι με μια παρατεταμένη προκλητική ρητορική και συμπεριφορά της Τουρκίας. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η χώρα μας ανά πάσα στιγμή και με την οποιαδήποτε κατάσταση, δεν είναι έτοιμη ν’ ανταπεξέλθει με αποτελεσματικότητα σε κάθε πρόκληση. Αυτό δεν αμφισβητείται. Γι’ αυτό άλλωστε η χώρα προετοιμάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της πρώτης μας τετραετίας, και διπλωματικά και αποτρεπτικά, σε όλα τα επίπεδα και τα πεδία. Επαναλαμβάνω όμως, δεν υπάρχουν αυτήν την ώρα ενδείξεις, που να μας φοβίζουν ότι εκείνη την περίοδο θα συμβεί κάτι φοβερό και τρομερό. Πάντα έχουμε το νου μας και πάντα είμαστε προετοιμασμένοι να αντιδρούμε αποτελεσματικά.
Ο Πρωθυπουργός θα αξιολογήσει όλους τους παράγοντες και έχει δώσει το χρονικό πλαίσιο. Εδώ και πολύ καιρό έχουμε πει ότι με δεδομένη την ιδιαιτερότητα της εκλογικής αναμέτρησης, λόγω της απλής αναλογικής, πιθανότατα θα χρειαστούν δύο εκλογικές αναμετρήσεις για να έχουμε μία σταθερή και συμπαγή Κυβέρνηση. Όπως ανέφερε ο Πρωθυπουργός, Απρίλιο – Μάιο, θα έχουμε τις πρώτες κάλπες.
Η Ελλάδα έχει την πόρτα του διαλόγου ανοιχτή, αλλά είμαστε ανυποχώρητοι στα κυριαρχικά μας δικαιώματα
Εμείς πάντα έχουμε την πόρτα του διαλόγου ανοιχτή, οφείλουμε όμως ν’ αξιολογούμε τα πραγματικά και αληθινά γεγονότα. Η πραγματικότητα είναι ότι η Τουρκία κινείται στον αστερισμό του παραλόγου, εδώ και πάρα πολύ καιρό, σε ό,τι αφορά δυνατότητα να συνομιλήσουμε, να λύσουμε τις διαφορές μας με βάση το Διεθνές Δίκαιο. Από την άλλη το γεγονός ότι θα έχει φύγει από τη μέση η παράμετρος «προεκλογική περίοδος» και στην Τουρκία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διαμόρφωση της στάσης, της ρητορικής της προσέγγισης Τούρκων αξιωματούχων, είναι ένα παράθυρο ευκαιρίας που οφείλει κανείς να το αξιολογήσει. Η χώρα μας πάντως είναι εδώ, με πολύ σταθερές θέσεις, διάθεση να συζητήσει -όχι βεβαίως να συνομιλήσει με το παράλογο- πάντοτε ανυποχώρητη σε ό,τι αφορά τα κυριαρχικά της δικαιώματα και στη διάσταση του Διεθνούς Δικαίου. Να συζητήσουμε ό,τι είναι καλύτερο για τους δύο λαούς, για τις χώρες μας και βεβαίως και για τη σταθερότητα στην περιοχή. Επαναλαμβάνω, ανυποχώρητοι στα κυριαρχικά μας δικαιώματα, όχι γιατί το λέμε εμείς ή είναι γινάτι, αλλά επειδή αυτά ταυτίζονται με την πραγματικότητα του Διεθνούς Δικαίου.
Η Δημοκρατία δεν πρέπει να είναι αφελής σε τρικ και τεχνάσματα
Είναι αλήθεια ότι υπάρχει μια απόπειρα συνεννόησης με την Αντιπολίτευση, στην οποία ελπίζουμε όλοι να πρυτανεύσει η λογική και η ευθύνη. Τα απολύτως αυτονόητα δεν πρέπει να γίνονται αντικείμενο μικροκομματικής ή πολιτικής αντιπαράθεσης. Το απολύτως αυτονόητο είναι ότι έχουμε ανθρώπους καταδικασμένους για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, που προσπαθούν με άλλη προβιά να διαμορφώσουν τις προϋποθέσεις για να ανακηρύξει ο Άρειος Πάγος υποψήφιο το κόμμα τους. Οφείλει η συντεταγμένη πολιτεία -πάντοτε μέσα στο πλαίσιο του Συντάγματος- να το αποτρέψει. Ο Πρωθυπουργός συναισθανόμενος την ευθύνη και το χρέος θα προχωρήσει σ’ αυτή την πρωτοβουλία και ελπίζω να τύχει ευρύτερης αποδοχής. Σε κάθε περίπτωση αυτό θα το προχωρήσουμε. Δεν είναι κάτι που απαιτεί αυξημένες πλειοψηφίες.
Αποσαφηνίζει κάποια πράγματα που ήδη ισχύουν και ταυτόχρονα συναντιέται και με την κοινή λογική. Όταν κάποιος είναι καταδικασμένος και προσπαθεί να παρουσιάσει ένα συγγενή του ως επικεφαλής μιας οργάνωσης, κρύβοντας ότι αυτός είναι η πραγματική ηγεσία, η Δημοκρατία δεν πρέπει να είναι αφελής απέναντι σε τέτοιου είδους τρικ και τεχνάσματα.
Η Κυβέρνηση ούτε αντιδικεί, ούτε υπαγορεύει
Υπάρχουν μια σειρά από διαφορετικές προσεγγίσεις. Η Κυβέρνηση ούτε αντιδικεί με την επιστημονική κοινότητα, ούτε υπαγορεύει την άποψη και την γνώμη βασικών δομών, φορέων, πυλώνων του Πολιτεύματος. Ούτε του Αρείου Πάγου, ούτε της ΑΔΑΕ. Ούτε στον κ. Ντογιάκο λέει η Κυβέρνηση τι θα πει, τι θα βγάλει, τι θα υποστηρίξει. Ούτε στον κ. Ράμμο. Εμείς έχουμε την άποψη ότι το Σύνταγμα είναι απολύτως καθαρό σε ό, τι αφορά στο ρόλο, τις αρμοδιότητες, το χώρο κίνησης όλων των πυλώνων της Πολιτείας και οι νόμοι ορίζουν πως αυτοί κινούνται. Η Κυβέρνηση υπερασπίζεται το νόμο. Ψηφίσαμε ένα νόμο, αναπτύξαμε με πολύ μεγάλη σαφήνεια και επιχειρηματολογία γιατί καταλήξαμε σ’ αυτόν. Ο νόμος αυτός δεν απαγορεύει, ούτε περιορίζει, ούτε στενεύει το δικαίωμα των κατά το Σύνταγμα αρμοδίων Αρχών να επιτελούν το ρόλο τους. Η Κυβέρνηση, προφανώς, για να φέρει και να ψηφίσει αυτό το νόμο ήταν σίγουρη ότι είναι στο πλαίσιο του Συντάγματος. Αυτή είναι η θέση μας.
Η θέση μας είναι όταν υπάρχουν διαφωνίες θεσμικές, επιστημονικού τύπου προσέγγιση σε ό,τι αφορά στη Δικαιοσύνη καλό είναι να υπάρχει ένας θεσμικός δίαυλος επικοινωνίας για να δίνονται οι αμοιβαίες εξηγήσεις, που μπορεί να οδηγήσουν και σε άρση της καχυποψίας και των παρεξηγήσεων.
Υπάρχουν διάφορες απόψεις στην επιστημονική κοινότητα. Υπάρχει η άποψη αυτή των συνταγματολόγων. Υπάρχουν και διαφορετικές απόψεις στην επιστημονική κοινότητα προς την κατεύθυνση αυτή. Αυτό που για εμάς είναι καθαρό είναι ότι τίποτε δεν περιορίζει την Αρχή να επιτελεί το ρόλο που το Σύνταγμα της εξασφαλίζει.
Το επίδικο είναι κατά πόσο κάποιος που δεν έχει ζητήσει ο ίδιος να ενημερωθεί, θα μπορεί να ενημερώνεται και σε ποιον χρόνο. Δεν είναι ζήτημα ότι δεν μπορεί η Αρχή να ψάξει να βρει από την ΕΥΠ ή από την οποιανδήποτε άλλη Αρχή αν έγινε κάτι εντός ή εκτός του πλαισίου που ορίζει το Σύνταγμα και οι νόμοι μας. Η Κυβέρνηση έχει φέρει έναν Νόμο, έχει αναπτύξει το σκεπτικό της. Από εκεί και πέρα, είπαμε ότι προχωράμε με αυτό τον τρόπο και εγγυάται η Κυβέρνηση την εφαρμογή και των προνοιών του Συντάγματος για τις Ανεξάρτητες Αρχές και των νόμων. Και, βεβαίως, δεν υπαγορεύει στον κάθε έναν πυλώνα λειτουργίας της Δημοκρατίας το πώς θα λειτουργεί.
Για την παράταση για ένα επιπλέον έτος της θητείας του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου
Η Κυβέρνηση στηρίζει και εμπιστεύεται απόλυτα την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων και τον κ. Φλώρο. Ακλόνητα πορεύεται προς την κατεύθυνση αυτή. Και δεν θα μπορούσε να κλονίσει αυτή της την εμπιστοσύνη οτιδήποτε αφού αυτή η ηγεσία και αυτός ο Αρχηγός έχει διαχειριστεί μαζί με την Κυβέρνηση πολύ αποτελεσματικά προκλήσεις. Αυτό δεν χρειάζεται κανείς να είναι ειδικός για να το κρίνει, βλέπει τις προκλήσεις, ουσιαστικές και υβριδικές, την αποτελεσματικότητα με την οποία τις χειριστήκαμε, την ουσιαστική ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων. Όλοι έχουν ένα μερίδιο συμμετοχής σε αυτή την ιστορία. Η σχέση εμπιστοσύνης και αποτελεσματικότητας αποδεικνύεται. Δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση αυτή η σχέση εμπιστοσύνης να κλονιστεί από αυτό το υλικό των ρυπαρών δικτύων, που συστηματικά και προνομιακά διοχετεύουν κάποιοι σε πολύ συγκεκριμένους κύκλους. Το βασικό ερώτημα που υπάρχει εδώ είναι αν τα ίδια αισθήματα εμπιστοσύνης και αναγνώρισης του ρόλου της θυσίας των Ενόπλων Δυνάμεων και του κ. Φλώρου συγκεκριμένα, τα συμμερίζεται ο κ. Τσίπρας.
Αντί να υιοθετούμε ελαφρά τη καρδία προϊόντα κοπτοραπτικής, ατεκμηρίωτα πράγματα, ανυπόστατους ισχυρισμούς για να πλήξουμε το κύρος της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, μήπως θα πρέπει κάποιοι να έχουν την ευαισθησία, την ευφυΐα να αναλογιστούν ποιος ωφελείται από αυτή την στοχοποίηση; Ποιος ωφελείται από αυτή την κρίση εμπιστοσύνης που κάποιοι δημιουργούν προς τις Ένοπλες Δυνάμεις και την ηγεσία τους; Αρκεί μια ανάγνωση ή ένα σύντομο πέρασμα από τον τουρκικό Τύπο για να δει ποιοι πραγματικά ωφελούνται και αν προβληματίζονται που το περιεχόμενο των κομματικών τους ανακοινώσεων αξιοποιείται ως επιχειρηματολογία στην απέναντι πλευρά.
Δεν έχει φτάσει, είτε στο Μέγαρο Μαξίμου είτε στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, η οποιαδήποτε υποτιθέμενη ή πραγματική ή «κοπτοραπτική» έκθεση που έχει δει το φως της δημοσιότητας. Αν υπήρχαν μέσα στην ΕΥΠ ορισμένοι που λειτουργούσαν εκτός πλαισίου και έκαναν τέτοιου είδους πράγματα -επαναλαμβάνω εκτός πλαισίου- υπάρχουν δύο θέματα, Πρώτα απ’ όλα, η Δικαιοσύνη θα βρει την άκρη, καμία σκιά δεν θα μείνει σε αυτή την ιστορία. Και δεύτερον, γεννάται και ένα εύλογο ερώτημα. Ποια είναι η προνομιακή σχέση -εάν αυτά είναι πραγματικά- εκείνων που τα έκαναν και λειτουργούσαν εκτός πλαισίου, με δεδομένο ότι η Κυβέρνηση ποτέ δεν είχε την παραμικρή ενημέρωση.
Δεν ήταν, σε καμία περίπτωση, σε γνώση της Κυβέρνησης οποιαδήποτε τέτοια διαδικασία. Εάν κάτι τέτοιο έγινε, είναι βέβαιο ότι δεν θα μείνει στο σκοτάδι. Σίγουρα, όμως, θα αφορούσε κάποιες συμπεριφορές εκτός πλαισίου μέσα στην ΕΥΠ. Και γι’ αυτό η Κυβέρνηση δεν κάθισε με σταυρωμένα τα χέρια. Από την πρώτη στιγμή προχώρησε και σε αλλαγές προσώπων και σε αλλαγές δομών. Για πρώτη φορά στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, με βάση τον τελευταίο νόμο, υπάρχει εσωτερική υπηρεσία ελέγχου. Υπάρχει προσθήκη δεύτερου εισαγγελέα, και θωράκιση για παρακολούθηση πολιτικών προσώπων.
Η Κυβέρνηση αξιοποιεί ό,τι δυνατότητα υπάρχει προς όφελος της κοινωνίας
Η Κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι συμπεριφέρεται με σωφροσύνη και όταν υπάρχουν ανάγκες και τα περιθώρια είναι στενά, πάντοτε βρίσκει τρόπους να στέκεται στο πλευρό των πολιτών. Για παράδειγμα, η συζήτηση για τους λογαριασμούς στο ηλεκτρικό ρεύμα έχει εξαφανιστεί από το προσκήνιο, εδώ και οκτώ-εννέα μήνες, δεν υπάρχει. Αυτό δεν έγινε στην τύχη. Από εκεί και πέρα, ο,τι δυνατότητα υπάρχει, αξιοποιείται πάντοτε, μετατρέπεται σε κοινωνικό μέρισμα και για τη στήριξη του πολίτη και για τη θωράκιση και για τη σταθερότητα της ελληνικής οικονομίας. Αποτελεί μια παράμετρο πολύ σημαντική, μέσα σε ένα γενικότερο περιβάλλον αστάθειας που βρισκόμαστε.
_________________
- Σημεία Συνέντευξης Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών, Μ. Βαρβιτσιώτη, στον τηλεοπτικό σταθμό SKAI
- Δελτίο Τύπου - Σημεία συνέντευξης του Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στον τ/σ ΣΚΑΙ (13.04.21)
- Σημεία συνέντευξης του Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στον τ/σ «ΣΚΑΪ» και τον δημ/φο Δημήτρη Οικονόμου (Αθήνα, 29.07.2022) / Βίντεο
- ΔΤ - Σημεία συνέντευξης Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στο ρ/σ «ΣΚΑΪ 100,3» και στους δημοσιογράφους Εύα Αντωνοπούλου και Δημήτρη Οικονόμου (18.02.2022)
- Σημεία συνέντευξης Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στον ρ/σ «ΣΚΑΪ 100,3» και τους δημ/φους Δημήτρη Οικονόμου και Άκη Παυλόπουλο (19.09.2022)
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης