150 εκατομμύρια;
16/2/2023, 11:08
Χ. Σιγανός (Zeus International): Ολοκληρώνονται επενδύσεις 150 εκατ. - Η Αθήνα μπορεί να απογειωθεί
Σε σχέση με τον… ανταγωνισμό, ο κ. Σιγανός εκτιμά ότι η Αθήνα δεν θα μπορούσε να κρατήσει υψηλές τιμές, λόγω και της μεγάλης προσφοράς σε δωμάτια. Θεωρεί ότι η αγορά της πρωτεύουσας μοιάζει περισσότερο με αυτή του Βερολίνου
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ 16.02.23 07:15
[url=https://www.imerisia.gr/authors/makis-apostoloy]Μάκης Αποστόλου [/url] Χάρης Σιγανός, επικεφαλής της Zeus International
Το νέο ανακαινισμένο ξενοδοχείο Athens Key προστέθηκε από τα τέλη του 2022 στο χαρτοφυλάκιο της Zeus International. Η επένδυση για την ανακαίνιση του πρώην «Κάνιγγος 21» στη Χαλκοκονδύλη ξεπέρασε τα 3,5 εκατ. και αφορά μία μακροχρόνια μίσθωση, 30 ετών, στο Ταμείο Ασφαλιστών.
Οπως ανέφερε, στο πλαίσιο παρουσίασης του νέου ξενοδοχείου, ο επικεφαλής της Zeus International, Χάρης Σιγανός, οι εργασίες ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2019 ωστόσο το ξέσπασμα της πανδημίας πάγωσε τα σχέδια της εταιρείας. Πρόσθεσε πάντως ότι "κατά τη διάρκεια της πανδημίας άλλαξαν τα πλάνα μας, σκεφτήκαμε να κάνουμε το ξενοδοχείο πιο…upscale".
Σε ερώτηση της «Η» για το αν έχουν αποδώσει οι επενδύσεις του Ομίλου στην ελληνική πρωτεύουσα, σε περιοχές του κέντρου που θεωρούνται πιο… υποβαθμισμένες, ο κ. Σιγανός υπογράμμισε ότι, "όπως έχουν δείξει και τα δύο Wyndham – Grand Athens και Athens Residence -, βρίσκονται ψηλά σε επίπεδο αποδόσεων. Δεν με φοβίζουν καθόλου αυτές οι περιοχές. Μάλιστα, το feedback των πελατών μας είναι εξαιρετικό".
Πρόσθεσε, δε, με έμφαση πως "οτιδήποτε φωτίζεται… αλλάζει", αν και παραδέχτηκε ότι "δεν φωτίζονται εύκολα όλα στο κέντρο της Αθήνας".
Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι "η Αθήνα εξακολουθεί να λειτουργεί ως resort προορισμός, εμφανίζοντας από Απρίλιο μέχρι Οκτώβριο πληρότητες και τιμές σε ποσοστά 300-400% σε σχέση με τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου. Πάντως αρχίζουν να φαίνονται… ψήγματα χειμερινού τουρισμού και στην Αθήνα. Τα φετινά Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά ήταν τα καλύτερα στην ιστορία της πρωτεύουσας σε ό,τι αφορά το ξενοδοχειακό κομμάτι".
Σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η Αθήνα είναι διαφορετική τον χειμώνα και διαφορετική το καλοκαίρι, ακόμη και η αστυνόμευση στο κέντρο δεν είναι η ίδια. Απουσιάζει μια πιο συνολική στρατηγική για να γίνει η ελληνική πρωτεύουσα πιο ελκυστική και πιο οικονομική (π.χ. στις πτήσεις)
Ωστόσο projects όπως είναι το Μουσείο της Ακρόπολης, η Εθνική Πινακοθήκη κ.ά., τονίζουν τον προορισμό.
Εξέφρασε, παράλληλα, την ελπίδα ότι μπορούμε να πετύχουμε τα νούμερα μιας πρωτεύουσας όχι από τις top τουριστικές της Ευρώπης, όπως είναι π.χ. το Παρίσι, η Ρώμη και το Λονδίνο, αλλά της Βουδαπέστης, η οποία συγκεντρώνει σήμερα πάνω από 21 εκατ. επισκέπτες.
Αν η Αθήνα προσεγγίσει αυτά τα επίπεδα θα μιλάμε για διπλασιασμό των επισκεπτών.
Έκανε λόγο για μετεξέλιξη της Zeus international σε ένα premium hosmpitality brand, με 21 πολυτελή ξενοδοχεία σε κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου και της Ανατολικής Ευρώπης.
Τόνισε ότι έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα επενδυτικά σχέδια στα ξενοδοχεία του χαρτοφυλακίου της Zeus, με τις συνολικές επενδύσεις του Ομίλου να ξεπερνούν τα €150 εκατ. κατά τη διάρκεια της τελευταίας εξαετίας.
Πρόσφατα εξάλλου απέκτησε το Ammos resort στην Κω. Φέτος θα λειτουργήσει ως ξενοδοχείο 4 αστέρων, όπως ήταν, ωστόσο όπως ανέφερε ο κ. Σιγανός, "θα γίνει ριζική ανακαίνιση για να γίνει ένα από τα καλύτερα της χώρας - εξετάζουμε πιθανή επέκταση σε παρακείμενα οικόπεδα. Στόχος μας είναι να αυξηθούν τα δωμάτια από τα 114 δωμάτια που είναι σήμερα στα 260".
Συνολικά για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού ο κ. Σιγανός υπογράμμισε ότι «τα τελευταία χρόνια έγινα πολλές αλλαγές στον κλάδο. Η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε τα χαρακτηριστικά του μέσου traveller, ο οποίος έχει πολύ έντονη διάθεση να ταξιδέψει, να διασκεδάσει. Αυτό φαίνεται και στις δαπάνες οι οποίες ανεβαίνουν πολύ, παρότι βρισκόμαστε εν μέσω παγκόσμιας ύφεσης».
Σημείωσε δηλαδή ότι «η… δίψα για ταξίδια και νέες εμπειρίες υποσκελίζουν την ύφεση», ωστόσο πρόσθεσε ότι «τα λεφτά είναι συγκεκριμένα. Τα επόμενα χρόνια, αν δεν βρεθούν λύσεις, θα βρεθούμε μπροστά σε μια νέα παγκόσμια κρίση». Αναφορικά πάντως με την Ελλάδα εκτιμά ότι σε όγκους επισκεπτών η ανάπτυξη της χώρας μας βρίσκεται μόνο στην…αρχή, «Θα συνεχιστεί η ανοδική μας πορεία» τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Σιγανό, «τα ξενοδοχεία της Zeus International, απευθύνονται στον επισκέπτη που επιθυμεί να ζήσει μια εμπειρία αυθεντικής φιλοξενίας, να εξερευνήσει, να ανανεωθεί, να βιώσει εμπειρίες ζωής αλλά και να νοιώσει ασφαλής. Οι προνομιακές τοποθεσίες, σε συνδυασμό με την πληθώρα παροχών που προσφέρουν, καθιστούν τα ξενοδοχεία ιδανική επιλογή για κάθε είδους ταξιδιώτη, οικογένειες, ζευγάρια, επιχειρηματίες, αλλά και όσους επιθυμούν να έχουν ακόμα πιο προσωποποιημένη και πολυτελή εξυπηρέτηση».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
Ημερησία
Σε σχέση με τον… ανταγωνισμό, ο κ. Σιγανός εκτιμά ότι η Αθήνα δεν θα μπορούσε να κρατήσει υψηλές τιμές, λόγω και της μεγάλης προσφοράς σε δωμάτια. Θεωρεί ότι η αγορά της πρωτεύουσας μοιάζει περισσότερο με αυτή του Βερολίνου
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ 16.02.23 07:15
[url=https://www.imerisia.gr/authors/makis-apostoloy]Μάκης Αποστόλου [/url] Χάρης Σιγανός, επικεφαλής της Zeus International
Το νέο ανακαινισμένο ξενοδοχείο Athens Key προστέθηκε από τα τέλη του 2022 στο χαρτοφυλάκιο της Zeus International. Η επένδυση για την ανακαίνιση του πρώην «Κάνιγγος 21» στη Χαλκοκονδύλη ξεπέρασε τα 3,5 εκατ. και αφορά μία μακροχρόνια μίσθωση, 30 ετών, στο Ταμείο Ασφαλιστών.
Οπως ανέφερε, στο πλαίσιο παρουσίασης του νέου ξενοδοχείου, ο επικεφαλής της Zeus International, Χάρης Σιγανός, οι εργασίες ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2019 ωστόσο το ξέσπασμα της πανδημίας πάγωσε τα σχέδια της εταιρείας. Πρόσθεσε πάντως ότι "κατά τη διάρκεια της πανδημίας άλλαξαν τα πλάνα μας, σκεφτήκαμε να κάνουμε το ξενοδοχείο πιο…upscale".
Σε ερώτηση της «Η» για το αν έχουν αποδώσει οι επενδύσεις του Ομίλου στην ελληνική πρωτεύουσα, σε περιοχές του κέντρου που θεωρούνται πιο… υποβαθμισμένες, ο κ. Σιγανός υπογράμμισε ότι, "όπως έχουν δείξει και τα δύο Wyndham – Grand Athens και Athens Residence -, βρίσκονται ψηλά σε επίπεδο αποδόσεων. Δεν με φοβίζουν καθόλου αυτές οι περιοχές. Μάλιστα, το feedback των πελατών μας είναι εξαιρετικό".
Πρόσθεσε, δε, με έμφαση πως "οτιδήποτε φωτίζεται… αλλάζει", αν και παραδέχτηκε ότι "δεν φωτίζονται εύκολα όλα στο κέντρο της Αθήνας".
Οι προοπτικές της Αθήνας
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Zeus International, τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα έχει πολλαπλασιαστεί η προσφορά δωματίων, ωστόσο αυξάνεται παράλληλα και η επισκεψιμότητα. Εκτιμά, πάντως, ότι παραμένει πολύ χαμηλά σε σχέση με άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς.Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι "η Αθήνα εξακολουθεί να λειτουργεί ως resort προορισμός, εμφανίζοντας από Απρίλιο μέχρι Οκτώβριο πληρότητες και τιμές σε ποσοστά 300-400% σε σχέση με τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου. Πάντως αρχίζουν να φαίνονται… ψήγματα χειμερινού τουρισμού και στην Αθήνα. Τα φετινά Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά ήταν τα καλύτερα στην ιστορία της πρωτεύουσας σε ό,τι αφορά το ξενοδοχειακό κομμάτι".
Σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η Αθήνα είναι διαφορετική τον χειμώνα και διαφορετική το καλοκαίρι, ακόμη και η αστυνόμευση στο κέντρο δεν είναι η ίδια. Απουσιάζει μια πιο συνολική στρατηγική για να γίνει η ελληνική πρωτεύουσα πιο ελκυστική και πιο οικονομική (π.χ. στις πτήσεις)
Ωστόσο projects όπως είναι το Μουσείο της Ακρόπολης, η Εθνική Πινακοθήκη κ.ά., τονίζουν τον προορισμό.
Κάντο όπως η… Βουδαπέστη
Σε σχέση με τον… ανταγωνισμό, ο κ. Σιγανός εκτιμά ότι η Αθήνα δεν θα μπορούσε να κρατήσει υψηλές τιμές, λόγω και της μεγάλης προσφοράς σε δωμάτια. Θεωρεί ότι η αγορά της πρωτεύουσας μοιάζει περισσότερο με αυτή του Βερολίνου, το οποίο ενώ το 2007-2008 εμφάνιζε μέσες τιμές €1.500/ τ.μ. στο real estate και τιμές δωματίου πέριξ των €110, σήμερα οι τιμές στο real estate έχουν εκτοξευθεί στα €8.500-9.000/ τ.μ., με τις τιμές ανά δωμάτιο ωστόσο να έχουν παραμείνει σχεδόν στα ίδια επίπεδα.Εξέφρασε, παράλληλα, την ελπίδα ότι μπορούμε να πετύχουμε τα νούμερα μιας πρωτεύουσας όχι από τις top τουριστικές της Ευρώπης, όπως είναι π.χ. το Παρίσι, η Ρώμη και το Λονδίνο, αλλά της Βουδαπέστης, η οποία συγκεντρώνει σήμερα πάνω από 21 εκατ. επισκέπτες.
Αν η Αθήνα προσεγγίσει αυτά τα επίπεδα θα μιλάμε για διπλασιασμό των επισκεπτών.
Στο 1-1,2 δισ. το book value
Σχετικά με τον όμιλο Zeus International, ο κ. Σιγανός υπενθύμισε ότι ξεκίνησε δραστηριότητα το 2014 – πρώτα από το εξωτερικό – και σήμερα έχει υπό διαχείριση περίπου 4.000 δωμάτια. Μάλιστα, υπογράμμισε ότι "πρόκειται για το πιο υγιές χαρτοφυλάκιο, καθώς τα 1.000 είναι ιδιόκτητα και περίπου 1.800 αποτελούν μακροχρόνιες μισθώσεις (όλες άνω των 15 ετών), με μόλις 1.200-1.300 να ανήκουν σε τρίτες. Έχουν, δε, book value της τάξης των €1-€1,2 δισ."Έκανε λόγο για μετεξέλιξη της Zeus international σε ένα premium hosmpitality brand, με 21 πολυτελή ξενοδοχεία σε κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου και της Ανατολικής Ευρώπης.
- Κρήτη
- Χαλκιδική
- Αττική
- Μιλάνο
- Γένοβα
- Λευκωσία
- Βουκουρέστι
Τόνισε ότι έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα επενδυτικά σχέδια στα ξενοδοχεία του χαρτοφυλακίου της Zeus, με τις συνολικές επενδύσεις του Ομίλου να ξεπερνούν τα €150 εκατ. κατά τη διάρκεια της τελευταίας εξαετίας.
Οι τελευταίες επενδύσεις
Αναφορικά με τις τελευταίες επενδύσεις ο κ. Σιγανός σημείωσε ότι:- Φέτος ολοκληρώνεται η τελευταία φάση της ολικής ανάπλασης του 5άστερου Wyndham Grand Crete Mirabello Bay στον Αγιο Νικόλαο της Κρήτης. Πρόκειται για ένα σύνολο 318 ευρύχωρων δωματίων που εκτείνονται στο κεντρικό κτήριο και στο "Χωριό" (με μπάνγκαλοου και σουίτες). Το resort διαθέτει 115 ιδιωτικές πισίνες, ιδιωτική μαρίνα (τη μεγαλύτερη εντός ξενοδοχειακής μονάδας, ιδιόκτητη μαρίνα της Κρήτης), δύο ιδιωτικές παραλίες βραβευμένες με γαλάζια σημαία, ειδικά διαμορφωμένο Beach club με πολυτελείς παροχές και εγκαταστάσεις, 4 εστιατόρια μεσογειακής και κρητικής Κουζίνας όπου δίνεται έμφαση στα τοπικά και τα βιολογικά προϊόντα, 5 μπαρ, θερινό κινηματογράφο, πολυτελές spa κ.ά.
- Το Ajul Luxury Hotel & Spa Resort αποτελεί νέα άφιξη στον τομέα της premium φιλοξενίας, με προβλεπόμενη ημερομηνία έναρξης τα τέλη Απριλίου του 2023. Βρίσκεται στην Αγία Παρασκευή, ένα καταπράσινο χωριό στη χερσόνησο της Κασσάνδρας στην Χαλκιδική. Αποτελείται από συνολικά 171 δωμάτια, μπανγκαλόου των 100 τ.μ., σουίτες 150 τ.μ. και βίλες άνω των 220 τ.μ. με καταπράσινους κήπους και ιδιωτικές πισίνες. Το φθινόπωρο του ‘23 θα προστεθούν σε αυτό ακόμα 89 premium δωμάτια και βίλες με ιδιωτικές πισίνες και κήπους, αυξάνοντας το συνολικό αριθμό τους στα 260. To resort πλαισιώνεται από 5 υπαίθριες πισίνες, 3 εστιατόρια, 3 μπαρ, υψηλών προδιαγραφών εγκαταστάσεις Spa & Fitness, παιδική χαρά και εξωτερικές εγκαταστάσεις αναψυχής, 2 γήπεδα τένις, 1 γήπεδο μπάσκετ και μπιτς βόλεϊ. Επίσης, το Ajul Luxury Hotel & Spa Resort εστιάζει στην αυθεντική γαστρονομική εμπειρία με 3 εστιατόρια (Infinity, Thimari και Ambrosia) που δίνουν έμφαση στα τοπικά υλικά.
Πρόσφατα εξάλλου απέκτησε το Ammos resort στην Κω. Φέτος θα λειτουργήσει ως ξενοδοχείο 4 αστέρων, όπως ήταν, ωστόσο όπως ανέφερε ο κ. Σιγανός, "θα γίνει ριζική ανακαίνιση για να γίνει ένα από τα καλύτερα της χώρας - εξετάζουμε πιθανή επέκταση σε παρακείμενα οικόπεδα. Στόχος μας είναι να αυξηθούν τα δωμάτια από τα 114 δωμάτια που είναι σήμερα στα 260".
Που μπαίνει ο φετινός πήχης
Η διοίκηση έχει ως θέσει ως στόχο για τον φετινό τζίρο τα €110 εκατ. και ανάπτυξη (like for like) 25%, ενώ παράλληλα αναμένει μεικτό λειτουργικό κέρδος της τάξης των €50 εκατ. Μπορεί οι επενδύσεις στα ξενοδοχεία που έχει στο χαρτοφυλάκιο να έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό – καθώς απομένουν οι τελευταίες σε Κρήτη, Χαλκιδική και Κω – ωστόσο ο κ. Σιγανός τόνισε με έμφαση ότι "συνεχίζω να βλέπω… ζεστά το εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα προορισμούς στην κεντρική Ευρώπη. Δεν θα σταματήσουμε εδώ".Συνολικά για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού ο κ. Σιγανός υπογράμμισε ότι «τα τελευταία χρόνια έγινα πολλές αλλαγές στον κλάδο. Η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε τα χαρακτηριστικά του μέσου traveller, ο οποίος έχει πολύ έντονη διάθεση να ταξιδέψει, να διασκεδάσει. Αυτό φαίνεται και στις δαπάνες οι οποίες ανεβαίνουν πολύ, παρότι βρισκόμαστε εν μέσω παγκόσμιας ύφεσης».
Σημείωσε δηλαδή ότι «η… δίψα για ταξίδια και νέες εμπειρίες υποσκελίζουν την ύφεση», ωστόσο πρόσθεσε ότι «τα λεφτά είναι συγκεκριμένα. Τα επόμενα χρόνια, αν δεν βρεθούν λύσεις, θα βρεθούμε μπροστά σε μια νέα παγκόσμια κρίση». Αναφορικά πάντως με την Ελλάδα εκτιμά ότι σε όγκους επισκεπτών η ανάπτυξη της χώρας μας βρίσκεται μόνο στην…αρχή, «Θα συνεχιστεί η ανοδική μας πορεία» τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Σιγανό, «τα ξενοδοχεία της Zeus International, απευθύνονται στον επισκέπτη που επιθυμεί να ζήσει μια εμπειρία αυθεντικής φιλοξενίας, να εξερευνήσει, να ανανεωθεί, να βιώσει εμπειρίες ζωής αλλά και να νοιώσει ασφαλής. Οι προνομιακές τοποθεσίες, σε συνδυασμό με την πληθώρα παροχών που προσφέρουν, καθιστούν τα ξενοδοχεία ιδανική επιλογή για κάθε είδους ταξιδιώτη, οικογένειες, ζευγάρια, επιχειρηματίες, αλλά και όσους επιθυμούν να έχουν ακόμα πιο προσωποποιημένη και πολυτελή εξυπηρέτηση».
Το Κόστος Πολυτελών Οίκων Ευγηρίας Στη Pátrai Μπορεί Να Σας Εκπλήξει
Sponsored by Ανώτερος ζωντανός | Διαφημίσεις αναζήτησηςΑκολούθησε την Ημερησία στο Google News!
Ημερησία
_________________
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης