Δορυφορική
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Αναζήτηση
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Σύνθετη Αναζήτηση
Κοινωνική Δικτύωση
Κοινωνική Δικτύωση reddit      




Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του Δορυφορική στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας
Οι κορυφαίες λέξεις κλειδιά που έχουν επισημανθεί.
Ποστ με τις περισσότερες αντιδράσεις του μήνα
Νοέμβριος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Ημερολόγιο

Κορυφαίοι συγγραφείς
26633 Δημοσιεύσεις - 93%
1771 Δημοσιεύσεις - 6%
syndr (302)
302 Δημοσιεύσεις - 1%
48 Δημοσιεύσεις - 0%
25 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
2 Δημοσιεύσεις - 0%
Elytis (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
JimFit (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
Κορυφαίοι συγγραφείς της εβδομάδας
67 Δημοσιεύσεις - 79%
18 Δημοσιεύσεις - 21%
Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 50Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η PanagiotisΤα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 30337 θέματασε 26002 θέματα
Σύνδεση

Πήγαινε κάτω
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 26633
Ημερομηνία εγγραφής : 29/10/2010
http://kafetzi-gr.webnode.gr

Νέο κείμενο από την κ. Λιλιοπούλου Empty Νέο κείμενο από την κ. Λιλιοπούλου

Δευ 6 Μαρ 2023 - 11:38
Νέο κείμενο από την κ. Λιλιοπούλου 10a06a60-915c-4495-97a1-0c22b9809c27
Μαρία Λιλιοπούλου
Συντάκτρια

Τέμπη: Ό,τι σχετίζεται με τα τρένα στην Ελλάδα υπολειτουργεί - Τι λέει στο ethnos.gr ο μοναδικός πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης ΑτυχημάτωνΝέο κείμενο από την κ. Λιλιοπούλου B9fab2ce-a239-4381-9b4b-2a0c0b1da169
Δυστύχημα στα Τέμπη (AP)

Από εγκατάλειψη σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων χαρακτηρίζεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος, ο οποίος δεν υπήρξε επί δεκαετίες ολόκληρες προτεραιότητα της Πολιτείας αποτελώντας τον «φτωχό» συγγενή του κλάδου των μεταφορών.

 Εκτός των ημιτελών έργων που δεν ολοκληρώθηκαν, δε λειτούργησαν ποτέ ή υπολειτούργησαν -και την απουσία τους πλήρωσαν με τη ζωή τους- δεκάδες επιβάτες στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Οι παράπλευροι φορείς του σιδηροδρόμου είτε υπήρξαν μόνο στα χαρτιά ή λειτουργούν με το ελάχιστο δυνατό προσωπικό.

Αποτέλεσμα, η χώρα να διαθέτει ένα επαρκές νομοθετικό πλαίσιο για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων, αλλά ποτέ μια λειτουργούσα ανεξάρτητη επιτροπή που θα το εφάρμοζε. Οι νόμοι ψηφίστηκαν, η Αρχή συγκροτήθηκε αλλά πέραν του 5μελούς Διοικητικού Συμβουλίου δεν είχε στη διάθεσή της ούτε έναν εμπειρογνώμονα για να μπορέσει να επιτελέσει το έργο της.

Οπως εξηγεί στο «Εθνος» ο πρώτος και συνάμα τελευταίος πρόεδρος της ανεξάρτητης Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, Κώστας Ξυνογαλάς, η Αρχή συγκροτήθηκε με ΦΕΚ τον Αύγουστο του 2015, αλλά πρακτικά παρέμενε ανενεργή έως το δυστύχημα στο Αδενδρο το 2017. Ακόμα και τότε η πλήρης διερεύνηση του συμβάντος δόθηκε σε εξωτερικό εμπειρογνώμονα - καθηγητή, ο οποίος την ολοκλήρωσε. Η παράδοση του πορίσματος σήμανε και την οριστική τυπική αδρανοποίηση της Επιτροπής, η οποία έως τότε δεν είχε στελεχωθεί με διοικητικό αλλά κυρίως με επιστημονικό προσωπικό.

«Τεράστιο πρόβλημα στη στελέχωση της Επιτροπής»

«Δε θα κρύψω ότι υπήρξε τεράστιο πρόβλημα στη στελέχωση της Επιτροπής. Προσπαθήσαμε να λειτουργήσει με δικό της προσωπικό ώστε να μπορεί να αναλαμβάνει διερευνήσεις σοβαρών, αλλά και λιγότερων σοβαρών συμβάντων με δικά της μέσα και ειδικούς, αλλά στάθηκε αδύνατο», θυμάται ο κ. Ξυνογαλάς.

Εξηγεί ότι στα χρόνια των μνημονίων δεν μπορούσαν να προχωρήσουν προσλήψεις για νέο προσωπικό. Ετσι, η προσπάθεια επικεντρώθηκε σε αποσπάσεις και μετατάξεις, αλλά το ενδιαφέρον των εργαζομένων ήταν μηδενικό.

«Τότε απευθυνθήκαμε στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας επιχειρώντας να δημιουργήσουμε ένα μητρώο διερευνητών, ώστε να δημιουργηθεί μία δεξαμενή επιστημόνων με τα απαραίτητα προσόντα, αλλά ούτε αυτό καρποφόρησε».

 Τελικώς ο ίδιος αποχώρησε τον Μάρτιο του 2018 υποβάλλοντας την παραίτησή του και η Επιτροπή απλά ανέμενε στη συνέχεια το πόρισμα για το Αδενδρο: «Ηταν καταδικασμένη διότι δεν είχαμε δυνατότητα να κάνουμε προσλήψεις και δεν υπήρχε ενδιαφέρον για μετατάξεις», λέει ο κ. Ξυνογαλάς.

Με 4 ελεγκτές και 2 αποσπασμένους λειτουργεί η ΡΑΣ


Την ίδια στιγμή με το ελάχιστο προσωπικό λειτουργεί και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που αυτή τη στιγμή απασχολεί 20 άτομα εκ των οποίων όμως τα δύο είναι αποσπασμένα, το ένα σε πολιτικό κόμμα και το άλλο σε βουλευτή.

Από το σύνολο των εργαζομένων, οι τέσσερις είναι μόνιμοι ελεγκτές με αντικείμενο τις επιθεωρήσεις και αυτοψίες, ενώ το έργο τους συνδράμουν και 2 υπάλληλοι μικτών καθηκόντων.

Στο παρελθόν μάλιστα η ΡΑΣ διέθετε ακόμα λιγότερους υπαλλήλους. Όπως είχε αναφέρει πρόσφατα η πρόεδρός της, Ιωάννα Τσιαπαρίκου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής κατά την παρουσίαση της έκθεσης πεπραγμένων για τα έτη 2020 και 2021, έως το 2018 διέθετε μόλις 12 εργαζομένους, ενώ δεν είχε οργανόγραμμα, δεν υπήρχαν διευθυνσεις, δεν υπήρχαν τμήματα ούτε και αρμοδιότητες.

Σε ερώτηση βουλευτών για την υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, η κυρία Τσιαπαρίκου επεσήμανε ότι πράγματι ο Οργανισμός υποχρηματοδοτείται, «αλλά ως Αρχή δεν έχουμε την αρμοδιότητα να επιβάλουμε ούτε το ύψος των τελών χρήσης, ούτε να λύσουμε το ζήτημα της υποχρηματοδότησης, καθώς αυτό είναι αρμοδιότητα της Πολιτείας σε συνεργασία με τον ΟΣΕ».

Ως προς το γνωστό πλέον σύστημα ETCS, έκανε λόγο για «σαφείς ελλείψεις» προσθέτοντας ότι έχει ζητηθεί σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης από τον ΟΣΕ. Συμπλήρωσε ότι «η τηλεδιοίκηση θα μειώσει το χρόνο του ταξιδιού και θα λύσει τα προβλήματα ασφάλειας που υπάρχουν αυτή τη στιγμή βελτιώνοντας το σύστημα επικοινωνιών, φωτοσήμανσης και χωρητικότητας».

_________________
Νέο κείμενο από την κ. Λιλιοπούλου 3_eaay31
Επιστροφή στην κορυφή
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης