Δορυφορική
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Αναζήτηση
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Σύνθετη Αναζήτηση
Κοινωνική Δικτύωση
Κοινωνική Δικτύωση reddit      




Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του Δορυφορική στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας
Οι κορυφαίες λέξεις κλειδιά που έχουν επισημανθεί.
Ποστ με τις περισσότερες αντιδράσεις του μήνα
Νοέμβριος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Ημερολόγιο

Κορυφαίοι συγγραφείς
26692 Δημοσιεύσεις - 92%
1784 Δημοσιεύσεις - 6%
syndr (302)
302 Δημοσιεύσεις - 1%
48 Δημοσιεύσεις - 0%
25 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
2 Δημοσιεύσεις - 0%
Elytis (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
JimFit (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
Κορυφαίοι συγγραφείς της εβδομάδας
29 Δημοσιεύσεις - 71%
12 Δημοσιεύσεις - 29%
Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 50Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η PanagiotisΤα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 30409 θέματασε 26061 θέματα
Σύνδεση

Πήγαινε κάτω
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 26692
Ημερομηνία εγγραφής : 29/10/2010
http://kafetzi-gr.webnode.gr

Αρχεία Ίντερνετ Empty Αρχεία Ίντερνετ

10/5/2023, 12:58
Αρχεία Ίντερνετ 745cea70-1200-447a-a3b3-ab6885b4f044
Αρχεία Ίντερνετ 341eee44-a39c-44f5-7dc9-ec94ec5bddc0
Signs of the Times

In the late 19th and early 20th centuries, advertising exploded from a niche art form into a massive industry. Companies began to invest heavily in marketing their products, and many artists would supplement earnings by creating brand advertisements for print magazines. A century later, over 2,800 print graphics have been digitized and preserved in our Advertising Art in Magazines Collection.

Take a look through some of the nostalgic treasures we've highlighted below:
Αρχεία Ίντερνετ De315fc5-3fb4-9488-5567-2a4039d2738d
Brand Evolution

Some household items that were popular from the 1900s to the 1930s remain pantry staples even today. Lipton Tea was marketed as "a glorious lift when you're weary" and Lifesavers were proclaimed "an amazing new taste sensation", while Campbell's Soup promoted itself as a luxury dinner party course without the hassle. While these brands didn't retain the prestige they were attempting to claim (recipes like wine Jell-O aren't an essential dessert for every occasion), advertisements from this time served their purpose of keeping these goods top of mind, even for today's modern households.
DISCOVER MORE
Αρχεία Ίντερνετ Bce00c3e-960c-1f62-a195-3c4765328e72
Cigarette Supremacy

Before tobacco marketing was legally restricted, cigarette advertising was a big business. Popular brands such as Lucky StrikeCamel, and Chesterfield used visually-compelling imagery and memorable slogans, like "It's toasted," to differentiate themselves. Holidays were even fair game for promotions, with tobacco companies featuring Santa Claus as a smoker and brand ambassador for their products.
EXPLORE FURTHER
Αρχεία Ίντερνετ D0c992f2-2acd-e494-c4a5-b3d833ddcaa9
Likely Discontinued
Over the past century, many goods have demonstrated their long-term viability. However, several others did not stand the test of time. Products that appeared helpful—such as the Pillow Inhaler (1869), designed to alleviate asthma, bronchitis, and lung ailments, or Magnetic Foot Batteries (1900) for warming cold feet—turned out to be nothing more than snake oil and were banned from sale. Similarly, the Pandiculator (1920), which claimed to improve health and height, was available from 1914 until malls prohibited it in 1942.
EXPLORE THE COLLECTION
There is plenty more to explore in Advertising Art in Magazines and we encourage you to check out all the collection has to offer. We hope you enjoy this and the other fascinating works all across the archive!

-The Internet Archive Team

_________________
Αρχεία Ίντερνετ 3_eaay31
Επιστροφή στην κορυφή
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης