Δορυφορική
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Αναζήτηση
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Σύνθετη Αναζήτηση
Κοινωνική Δικτύωση
Κοινωνική Δικτύωση reddit      




Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του Δορυφορική στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας
Οι κορυφαίες λέξεις κλειδιά που έχουν επισημανθεί.
Ποστ με τις περισσότερες αντιδράσεις του μήνα
Νοέμβριος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Ημερολόγιο

Κορυφαίοι συγγραφείς
26631 Δημοσιεύσεις - 93%
1771 Δημοσιεύσεις - 6%
syndr (302)
302 Δημοσιεύσεις - 1%
48 Δημοσιεύσεις - 0%
25 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
3 Δημοσιεύσεις - 0%
2 Δημοσιεύσεις - 0%
Elytis (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
JimFit (2)
2 Δημοσιεύσεις - 0%
Κορυφαίοι συγγραφείς της εβδομάδας
65 Δημοσιεύσεις - 78%
18 Δημοσιεύσεις - 22%
Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 50Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η PanagiotisΤα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 30335 θέματασε 26000 θέματα
Σύνδεση

Πήγαινε κάτω
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 26631
Ημερομηνία εγγραφής : 29/10/2010
http://kafetzi-gr.webnode.gr

Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Empty Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια

24/2/2024, 11:05
Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Banner_02


ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ



ΝΕΟΛΑΙΑ/ΠΑΙΔΕΙΑ
Τετάρτη 14/02/2024 - 16:16

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΤΟΥ ΚΚΕ

«Η μεγάλη πλειοψηφία στην εκπαίδευση μίλησε: Όχι στο ταξικό και άδικο νομοσχέδιο! Ναι στο αποκλειστικά δημόσιο, πραγματικά δωρεάν, σύγχρονο πανεπιστήμιο»


  • [url=https://www.facebook.com/sharer.php?u=https%3A//www.902.gr/eidisi/neolaia-paideia/355781/i-megali-pleiopsifia-stin-ekpaideysi-milise-ohi-sto-taxiko-kai-adiko&t=%C2%AB%CE%97 %CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7 %CF%80%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%AF%CE%B1 %CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD %CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7 %CE%BC%CE%AF%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B5%3A %CE%8C%CF%87%CE%B9 %CF%83%CF%84%CE%BF %CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BA%CF%8C %CE%BA%CE%B1%CE%B9 %CE%AC%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF %CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF%21 %CE%9D%CE%B1%CE%B9 %CF%83%CF%84%CE%BF %CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC %CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%BF%2C %CF%80%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC %CE%B4%CF%89%CF%81%CE%B5%CE%AC%CE%BD%2C %CF%83%CF%8D%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%BF %CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B9%CE%BF%C2%BB]Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Facebook[/url]
     
  • [url=https://twitter.com/share?url=https%3A//www.902.gr/eidisi/neolaia-paideia/355781/i-megali-pleiopsifia-stin-ekpaideysi-milise-ohi-sto-taxiko-kai-adiko&text=%C2%AB%CE%97 %CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7 %CF%80%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%AF%CE%B1 %CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD %CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7 %CE%BC%CE%AF%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B5%3A %CE%8C%CF%87%CE%B9 %CF%83%CF%84%CE%BF %CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BA%CF%8C %CE%BA%CE%B1%CE%B9 %CE%AC%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF %CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF%21 %CE%9D%CE%B1%CE%B9 %CF%83%CF%84%CE%BF %CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC %CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%BF%2C %CF%80%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC %CE%B4%CF%89%CF%81%CE%B5%CE%AC%CE%BD%2C %CF%83%CF%8D%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%BF %CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B9%CE%BF%C2%BB]Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Twitter[/url]
     
  • Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Printmail
     
  • Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Print
     
  • Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Printpdf


Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Afisa_5
«Η μεγάλη πλειοψηφία στην εκπαίδευση μίλησε: Όχι στο ταξικό και άδικο νομοσχέδιο! Ναι στο αποκλειστικά δημόσιο, πραγματικά δωρεάν, σύγχρονο πανεπιστήμιο», τονίζει το ΚΚΕ, σε οκτασέλιδο φυλλάδιο που διακινεί ενάντια στο νομοσχέδιο – έκτρωμα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Συγκεκριμένα στο φυλλάδιο αναφέρει:
Το νοµοσχέδιο-έκτρωµα που…
1. Καταργεί τον ενιαίο τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήµια
Για τους πολλούς: Η εισαγωγή στο δηµόσιο πανεπιστήµιο θα γίνεται µε πολλαπλές εξετάσεις, άδικους κόφτες και στο βάθος… πανελλαδικές και στις τρεις τάξεις του Λυκείου µε βάση τις ανακοινώσεις για Εθνικό Απολυτήριο.
Για τους λίγους: η εισαγωγή στο ιδιωτικό πανεπιστήµιο θα γίνεται µέσα από πολλαπλές επιλογές, µε µούφα ΕΒΕ ή µέσω διεθνών και επί πληρωµή απολυτηρίων… αρκεί να ξεπερνά ο υποψήφιος-α την "ελάχιστη βάση πληρωµής". (άρθρο 146).
Αποτέλεσµα: Και µε τη βούλα του νόµου πλέον η εισαγωγή στα πανεπιστήµια συνδέεται µε το πορτοφόλι της οικογένειας.
2. Ισοπεδώνει την αξία των πτυχίων
Οι 3ετείς σπουδές ιδιωτικών πανεπιστηµίων και κολεγίων θα έχουν αντίστοιχη ακαδηµαϊκή και επαγγελµατική αναγνώριση µε τα πτυχία των 4ετών, 5ετών των δηµόσιων ελληνικών πανεπιστηµίων. (άρθρο 143)
Όταν ήδη 1 στους 3 απόφοιτους είναι άνεργος και 1 στους 2 εργάζεται σε άσχετο µε το αντικείµενο επάγγελµα (στοιχεία ΕΘΑΑΕ 2022)…
Όταν ήδη το πτυχίο έχει µετατραπεί σε ένα απλό προσόν αντί να κατοχυρώνει το δικαίωµα πρόσβασης στο επάγγελµα και οι απόφοιτοι αναγκάζονται να χρυσοπληρώνουν πιστοποιήσεις µήπως καταφέρουν να εργαστούν…
Αποτέλεσµα:
Η έκρηξη της πολυ-κατηγοριοποίησης πανεπιστηµίων, πτυχίων και αποφοίτων στο ίδιο αντικείµενο, µεγαλώνει κι άλλο την απόσταση του πτυχίου από το επάγγελμα και οδηγεί να συμπιέζονται τα εργασιακά δικαιώματα όλων προς τα κάτω.
Είναι αλήθεια ότι η αγορά «ρυθµίζει» αυτό το πρόβληµα; Ήξερες ότι… Σε πολλές ναυτιλιακές εταιρείες οι νέοι εργαζόµενοι, είτε µε πτυχίο δηµόσιου πανεπιστηµίου, είτε µε πτυχίο ιδιωτικού κολεγίου, προσλαµβάνονται ως «υπάλληλοι γραφείου» ενώ εργάζονται ως ναυτιλιακοί υπάλληλοι. Γιατί αυτές οι συµβάσεις είναι πιο φθηνές
για τις εταιρείες; Αγορά = τι συµφέρει τους εργοδότες!
3. Φέρνει δίδακτρα και αύξηση του κόστους σπουδών στα δηµόσια πανεπιστήµια
Είναι κοροϊδία και ψέµα ότι τα δηµόσια πανεπιστήµια αναβαθµίζονται.
Όλα τα άρθρα για τα δηµόσια πανεπιστήµια αφορούν τους όρους, το πλαίσιο και τη διοίκηση των πανεπιστηµίων, ώστε να λειτουργουν πιο αποτελεσµατικά σαν επιχειρήσεις.
  • Ανοίγει διάπλατα η πόρτα για γενίκευση των διδάκτρων. Η πρόβλεψη για φοίτηση στα ελληνόγλωσσα προπτυχιακά προγράµµατα των δηµόσιων πανεπιστηµίων µε δίδακτρα για τους αλλόγλωσσους - αλλογενείς βασίζεται στην κοστολόγηση των σπουδών στο αντίστοιχο τµήµα. Και είναι πλέον γνωστό ότι όταν οι ανάγκες µας κοστολογούνται… καταλήγουµε να πληρώνουµε! (άρθρο 58).
  • Ανοίγονται επικίνδυνοι δρόµοι, αφού ο νόµος δίνει τη δυνατότητα να ιδρυθούν πανεπιστήµια τύπου ΣΔΙΤ, δηλαδή σε σύµπραξη δηµόσιων και ιδιωτικών πανεπιστηµίων. Αυτό σηµαίνει δίδακτρα κι από άλλη «πόρτα». (άρθρο 119).
  • Προβλέπεται η διατήρηση του προβλήµατος της έλλειψης διδασκόντων, αφού ως το 2030 η αναλογία αποχωρήσεων - προσλήψεων θα είναι 1:1. (άρθρο 97).
  • Η ενίσχυση της «οικονοµικής αυτοτέλειας» των πανεπιστηµίων (άρθρο 43) αποδεδειγµένα οδηγεί σε κόψιµο της κρατικής χρηµατοδότησης, των δωρεάν παροχών για τους φοιτητές και σπρώξιµο στην αναζήτηση εσόδων µέσω επιχειρηµατικής δράσης και ανταποδοτικής λειτουργίας: Ευελιξία ΕΛΚΕ, ενίσχυση επιχειρηµατικής δραστηριότητας στο ΔΕΠ (και στα κριτήρια εκλογής), µείωση χρηµατοδότησης των πανεπιστηµίων µέσω αντικειµενικών κριτηρίων (π.χ. αριθµός φοιτητών) κατά 10%! (άρθρα 90 - 93, 98, 103, 110).
  • Ενισχύεται το πλαίσιο του ασφυκτικού διοικητικού ελέγχου, µε αφαίρεση αρµοδιοτήτων από τη Σύγκλητο, τις κοσµητείες και µε συγκέντρωση εξουσιών σε µονοπρόσωπα διορισµένα όργανα (πρυτάνεις, κοσµήτορες). (άρθρα 44- 48).

[size]
Αποτέλεσµα: Η σηµερινή πραγµατικότητα του επιχειρηµατικού πανεπιστήµιου, που είναι µακριά και έξω από τις ανάγκες των φοιτητών, θα γιγαντωθεί! Οι φοιτητές και οι οικογένειές τους θα αναγκαστούν να χρυσοπληρώνουν τις σπουδές τους. Τα δίδακτρα στα προπτυχιακά πλέον είναι γεγονός, µπαίνουν οι βάσεις για τη γενίκευσή τους.
Ήξερες ότι… Στις 22 από τις 27 χώρες της ΕΕ, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες των δηµόσιων πανεπιστηµίων πληρώνουν δίδακτρα ή τέλη φοίτησης στα προπτυχιακά προγράµµατα σπουδών;
Δεν υπάρχουν δωρεάν παροχές φοιτητικής µέριµνας, στέγαση, συγγράµµατα;
4. Φέρνει ιδιωτικά πανεπιστήµια-µαγαζιά
[/size]
  • Παράκαµψη του άρθρου 16 διά της ...ερµηνείας του

[size]
Η κυβέρνηση ερµηνεύει όπως τη βολεύει το άρθρο 16 του Συντάγµατος, που απαγορεύει ρητά την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστηµίων για να το παρακάµψει. Το αστικό κράτος δεν "κωλώνει" πουθενά, ούτε στο Σύνταγµά του, που το έχει κορόνα στο κεφάλι του, όταν πρόκειται να εξυπηρετήσει τα συµφέροντα των επιχειρηµατικών οµίλων.
[/size]
  • «Μη κερδοσκοπικά» - το πιο σύντοµο ανέκδοτο

[size]
Είναι κοροϊδία η πρόβλεψη ότι απαγορεύεται να µοιράζουν κέρδη οι ιδιοκτήτες (άρθρο 132). Το ίδιο το νοµοσχέδιο προβλέπει ότι µπορούν τα κέρδη να επενδύονται χωρίς κανέναν όρο και προϋπόθεση…(άρθρο 131) Παράδειγµα: Ο κολοσσός ιδιωτικής Υγείας που έχει πολυδιαφηµιστεί ότι σκοπεύει να ιδρύσει ιδιωτικό πανεπιστήµιο, µπορεί να «επενδύει» τα κέρδη από το δήθεν µη κερδοσκοπικό πανεπιστήµιο στα νοσοκοµεία της ιδιοκτησίας του, δηλαδή στον εαυτό του… και έτσι µπορεί να µοιράζει και κέρδη.
[/size]
  • «Αριστεία» της τσέπης

[size]
3ετή προγράµµατα σπουδών, αφού το βασικό λόγο έχει το µητρικό ΑΕΙ (άρθρο 129).
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που καθορίζεται από τον ΜΟ των χαµηλότερων βαθµολογιών ανά επιστηµονικό πεδίο επί 0.8, δηλαδή αν έχεις 120.000 ευρώ µπαίνεις µε 7-9 στις ιατρικές και τις νοµικές. (άρθρο 146)
30 καθηγητές εκ των οποίων 80% µε διδακτορικό (άρθρο 151). Δηλαδή, 24 για 3 σχολές = 8 ανά σχολή…
Οι δήθεν αυστηροί όροι είναι η «αυτοαξιολόγηση».
Όλα καθορίζονται από το µητρικό ΑΕΙ και το καταστατικό του ιδιωτικού πανεπιστηµίου (ΝΠΠΕ) που συγκροτείται από το ΔΣ. Η ΕΘΑΑΕ απλώς ελέγχει αν το µητρικό ΑΕΙ πιστοποιεί τα προγράµµατα σπουδών και αν το ΔΣ του ΝΠΠΕ εφαρµόζει το καταστατικό που το ίδιο έφτιαξε! (άρθρα 129, 133, 134, 143, 144, 150).
[/size]
  • Μη κρατικά - µε κρατικούς πόρους;

[size]
Δεν απαγορεύεται πουθενά η χρηµατοδότηση από το κράτος. Αντίθετα δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης σε χρηµατοδότηση από δηµόσια - ευρωπαϊκά κονδύλια, για έρευνα στο πλαίσιο συνεργασίας µε δηµόσια πανεπιστήµια (άρθρα 130, 119).
…έχει απορριφθεί από τον κόσµο της εκπαίδευσης!
Οι φοιτητές και οι οικογένειές τους πληρώνουν τα «σπασµένα»…
[/size]
  • 2019: Η δαπάνη των νοικοκυριών για Τριτοβάθµια Εκπαίδευση ανερχόταν σε 329 εκατοµµύρια ευρώ.
  • 2008-09 ως 2019-2020 χάθηκαν 7.904 θέσεις εργασίας εκπαιδευτικού προσωπικού στα δηµόσια πανεπιστήµια της χώρας
  • 2008 ως 2021: Η απώλεια της δηµόσιας χρηµατοδότησης της Τριτοβάθµιας Εκπαίδευσης ανέρχεται σε 6,1 δισεκατοµµύρια ευρώ.

[size]
…της υπερ-χρηµατοδότησης της επιχειρηµατικής λειτουργίας
Να πού πάει το 1 δισ. που διαφηµίζει η κυβέρνηση…
112,2 εκατοµµύρια για έρευνα κατά παραγγελία επιχειρήσεων (συµπράξεις ΑΕΙ - επιχειρήσεων, βιοµηχανικά διδακτορικά)
132 εκατοµµύρια για υποδοµές κλειστές για τους φοιτητές, που θα χρησιµοποιούνται για "µαρκαρισµένη" έρευνα.
700 εκατοµµύρια σε κατασκευαστικούς οµίλους και εργολάβους για εστίες µέσω ΣΔΙΤ, στις οποίες οι φοιτητές θα πληρώνουν ενοίκιο!
"Βρέχει" εκατ. ευρώ για όσα "προγράµµατα" έχουν τη σφραγίδα της επιχειρηµατικότητας Vs Δίνονται ψίχουλα για τις ανάγκες των πολλών[/size]

Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Pinakas_1
Εκπαιδευτικό προσωπικό Τριτοβάθµιας Εκπαίδευσης από το 2008 έως το 2020.


Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Pinakas_2
Αθροιστική απώλεια δηµόσιας χρηµατοδότησης Τριτοβάθµιας Εκπαίδευσης από το 2008 έως το 2021.

Ως εδώ! Στον δρόµο που µας έφερε… ως εδώ
Αυτή η πολιτική έχει:
Στόχευση: Στηρίζει τη διαδικασία µετατροπής της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε µια µεγάλη αγορά πτυχίων διαφόρων κατηγοριών και επιπέδων ανάλογα µε την τσέπη, στην οποία θα συνυπάρχουν δηµόσια και ιδιωτικά πανεπιστήµια, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού «Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης».
Ενόχους: ΕΕ και κόµµατα ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ.
Συνέχεια:
  • 2007 Ν∆: Νόµος - πλαίσιο. Σύνδεση αξιολόγησης - χρηµατοδότησης. 4ετή επιχειρησιακά προγράµµατα µε την επίβλεψη διοικήσεων µάνατζερ.
  • 2011 ΠΑΣΟΚ - Ν∆ - ΛΑ.Ο.Σ. Νόµος - πλαίσιο (∆ιαµαντοπούλου). Αποσύνδεση πτυχίου επαγγέλµατος µέσα από πιστωτικές µονάδες και ταχύρρυθµα προγράµµατα. Συµβούλια Ιδρύµατος = Διοικήσεις µε διεθνούς φήµης µάνατζερ της εκπαίδευσης για την καλύτερη σύνδεση Πανεπιστηµίου - αγοράς. Κατάργηση ασύλου.
  • 2015 ΣΥΡΙΖΑ. Ρυθµίσεις για επιτάχυνση της αναγνώρισης κολεγίων και µεταφορά αρµοδιοτήτων αναγνώρισης από ΔΟΑΤΑΠ σε ΣΑΕΠ.
  • 2017 ΣΥΡΙΖΑ. Τροπολογία για επιτάχυνση διαδικασιών αναγνώρισης επαγγελµατικών προσόντων και ισοδυναµίας πτυχίων κολεγίων και Πανεπιστηµίων εξωτερικού.
  • 2017 ΣΥΡΙΖΑ. Νόµος - πλαίσιο Γαβρόγλου. Πρόβλεψη για ίδρυση προπτυχιακών προγραµµάτων µε δίδακτρα. Γενίκευση των διδάκτρων στα µεταπτυχιακά.
  • 2018-1029 ΣΥΡΙΖΑ. Νόµοι Γαβρόγλου - «πανεπιστηµιοποιήσεις». Κλεισίµατα και συγχωνεύσεις Ιδρυµάτων, µε τα κριτήρια των αξιολογήσεων και των πιστοποιήσεων της αγοράς. Νέες κατηγορίες πτυχίων και αποφοίτων. Ιδρύεται το πρώτο προπτυχιακό ξενόγλωσσο πρόγραµµα µε δίδακτρα στη Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ.
  • 2019 ΝΔ, Νοµοθετικές ρυθµίσεις για σύνδεση αξιολόγησης - χρηµατοδότησης (το 20% της κρατικής χρηµατοδότησης αποδίδεται στα Ιδρύµατα εφόσον αποδείξουν ότι προσαρµόζονται αποτελεσµατικά στις επιταγές των µεγαλοεπιχειρηµατιών).
  • 2020 ΝΔ. Ρυθµίσεις για κολέγια (περαιτέρω αναγνώριση επαγγελµατικών προσόντων, απλοποίηση διαδικασιών), γενίκευση ηλεκτρονικών εκλογών, γενίκευση ξενόγλωσσων προγραµµάτων µε δίδακτρα.
  • 2021 ΝΔ. Πανεπιστηµιακή αστυνοµία, διαγραφές και ανώτατο όριο φοίτησης, βάση εισαγωγής και κλειστός αριθµών εισακτέων ανά Ίδρυµα µε γνώµονα την «αριστεία» της αγοράς.
  • 2022 ΝΔ. Νόµος - πλαίσιο Κεραµέως. Δηµιουργία προγραµµάτων σπουδών πολλών ταχυτήτων (θερινά, ταχύρρυθµα), πλήρης εµπορευµατοποίηση µεταπτυχιακών σπουδών, «αυτοµατοποίηση» αναγνώρισης πτυχίων κολεγίων, ενίσχυση της «ευελιξίας» εργαζοµένων των πανεπιστηµίων, επιχειρηµατικό µοντέλο διοίκησης, ποινικοποίηση αγώνων και πειθαρχικά φοιτητών, ΔΕΠ, εργαζοµένων.

[size]
Όλοι µαζί έστρωσαν το έδαφος για το σηµερινό νοµοσχέδιο – έκτρωµα. Οι µόνοι σύµµαχοι της κυβέρνησης είναι:
Οι ενώσεις των εργοδοτών:
[/size]
  • Ο Σύνδεσµος Ελλήνων Βιοµηχάνων από το 2018 ζητούσε «άρση της απαγόρευσης ίδρυσης ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων για την παροχή Ανώτατης Εκπαίδευσης».
  • Η Κεντρική Ένωση Επιµελητηρίων Ελλάδος δηλώνει "θετικά διακείµενη στο νέο θεσµικό πλαίσιο" και αναµένει την ψήφισή του.

[size]
To ΠΑΣΟΚ:
«Αν ιδρυθεί ένα µη κερδοσκοπικό πανεπιστήµιο στα πρότυπα των ευρωπαϊκών και αµερικανικών πανεπιστηµίων µε campus, µε έρευνα, δεν θα µπούµε εµπόδιο», Ν. Ανδρουλάκης.
Το Πρόγραµµα του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία: Αναθεώρηση άρθρου 16 και ίδρυση µη κρατικών πανεπιστηµίων.
O ΣΥΡΙΖΑ:
«Ανοικτός να συζητήσω για µη κρατικά πανεπιστήµια, αν υπήρχε η δυνατότητα για σχολές «τύπου» Χάρβαρντ», Αλ. Τσίπρας, πρώην πρόεδρος ΣΥΡΙΖΑ
«Είναι µια συζήτηση που ο νέος ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να την κάνει. Πρέπει να σταµατήσουµε να έχουµε αυτή την υποκριτική στάση», Π. Παππάς, βουλευτής ΣΥΡΙΖA
«Μα το πρόβληµα δεν είναι τα δίδακτρα! (…) Αν χρειαστεί γιατί όχι; (δίδακτρα και στα δηµόσια)», Χ. Μαµουλάκης, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ.
Η κυβέρνηση και οι σύµµαχοι της έχουν ηττηθεί!
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές είναι ήδη νικητές!
Δεν περνάει το σχέδιο της κυβέρνησης να νοµιµοποιήσει ως προοδευτικό το νοµοσχέδιο - έκτρωµα για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστηµίων.
Με τον αγώνα τους κάνουν πρώτο θέµα στην κοινωνία τις σπουδές και τις ανάγκες τους. Αγωνίζονται για αυτό που είναι Δίκαιο και Εφικτό
Η πολιτεία να κατοχυρώνει το δικαίωµα στην πανεπιστηµιακή µόρφωση. Αποκλειστικά δηµόσιο, πραγµατικά δωρεάν, σύγχρονο πανεπιστήµιο.
Σύγχρονο είναι το πανεπιστήµιο να είναι αποκλειστικά δηµόσιο και πραγµατικά δωρεάν. Ανήκει σε προηγούµενους αιώνες οι µαθητές και οι φοιτητές να διαχωρίζονται ανάλογα µε την τσέπη κάθε οικογένειας.
Λογικό είναι οι σπουδές να δίνουν υψηλού επιπέδου επιστηµονική γνώση και στέρεο υπόβαθρο στο νέο επιστήµονα. Παραλογισµός είναι τα προγράµµατα σπουδών να «τρέχουν να προλάβουν» τις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς, στρέφοντας στις δεξιότητες που φθείρονται στον χρόνο.
Αυτονόητο είναι το πτυχίο να εξασφαλίζει όλη την αναγκαία γνώση και τη δυνατότητα άσκησης του επαγγέλµατος. Ανορθογραφία είναι η αποσύνδεση του πτυχίου από το αντίστοιχο µε τις σπουδές επάγγελµα.
Ελεύθερο είναι το πανεπιστήµιο που προάγει τη γνώση και την έρευνα δίνοντας λύσεις στα σύγχρονα κοινωνικά προβλήµατα. Κι όµως σήµερα η έρευνα ασφυκτιά από τις δεσµεύσεις µε βάση τις προτεραιότητες της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.
Σήµερα είναι πιο ορατό από ποτέ:
Η ικανοποίηση αυτών των αιτηµάτων προϋποθέτει σύγκρουση µε την πολιτική της ΕΕ, των κυβερνήσεων – κοµµάτων του συστήµατος, ρήξη µε την οικονοµία και την κοινωνία της εκµετάλλευσης.
Τα κέρδη τους…
Κάθε δικαίωµα βαφτίζεται «αναχρονισµός» στο σύστηµα που «βλέπει» µόνο κέρδη:
[/size]
  • Οι µορφωτικές ανάγκες υπολογίζονται ως κόστος ή πεδίο για έσοδα.
  • Το δικαίωµα στην εργασία µε εφόδιο το πτυχίο αντιµετωπίζεται ως εµπόδιο για τους εργοδότες.
  • Η επιστήµη και τα επιτεύγµατά της µπαίνουν στα καλούπια και στα «µέτρα» των λίγων.
  • Η έρευνα «τυποποιείται» και εγκλωβίζεται στα θέλω του κάθε επίδοξου χρηµατοδότη.

[size]
Ή…οι ζωές µας!
Οι κόποι και θυσίες των οικογενειών, ελπίζοντας να προσφέρουν ένα καλύτερο µέλλον στα παιδιά τους…
Τα όνειρα των µαθητών και φοιτητών να αξιοποιήσουν δηµιουργικά τις γνώσεις, τα ταλέντα, τις σπουδές τους, προσφέροντας µε την εργασία τους στην κοινωνία…
Η έγνοια των πανεπιστηµιακών δασκάλων για το µέλλον της πανεπιστηµιακής εκπαίδευσης, που δεν δέχονται να καθορίζει η αγορά την επιστηµονική προσφορά κι εργασία τους…
Μπορούν να βρουν διέξοδο στον αγώνα ενάντια στην πολιτική που θυσιάζει ζωές, δουλειές, σπουδές και προοπτικές στο «ιερό δισκοπότηρο» της κερδοφορίας των λίγων.
Σε αυτό τον αγώνα είµαστε όλοι απαραίτητοι.
Με το ΚΚΕ, ανοίγουµε τον δρόµο για την κοινωνία και το πανεπιστήµιο των αναγκών των πολλών, που θα αξιοποιεί τις τεράστιες σύγχρονες δυνατότητες της επιστήµης, της ανθρωπότητας, για την ευηµερία της κοινωνικής πλειοψηφίας».


Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια 8selidoaei_kkefinal-1
[/size]
1 / 8




_________________
Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια 3_eaay31
Επιστροφή στην κορυφή
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης