«Απαιτούμε μέτρα για την ισότιμη συμμετοχή των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση»
13/4/2020, 20:39
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΙΓΑΛΕΩ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Απαιτούμε μέτρα για την ισότιμη συμμετοχή των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
«Αγαπητοί γονείς,
Αναμφισβήτητα οι συνθήκες που ζούμε είναι πρωτόγνωρες. Η εξάπλωση του ιού COVID- 19 στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο προκαλεί δικαιολογημένα την ανησυχία όλων μας. Γνωρίζουμε ότι αυτή η πρωτοφανής κατάσταση έχει αποδιοργανώσει πλήρως τις ζωές μας.
Όσο κι αν θέλουν να μας πείσουν, δεν είμαστε όλοι ίσοι απέναντι στον κορονοϊό. Αυτοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή τώρα, (υγειονομικό προσωπικό, οδηγοί λεωφορείων, υπάλληλοι στα σουπερμάρκετ, προσωπικό Πολιτικής Προστασίας) είναι και πιο πιθανό να αρρωστήσουν επειδή ακριβώς είναι περισσότερο εκτεθειμένοι. Όσοι κάνουν χειρονακτική εργασία και δεν μπορούν να δουλέψουν από το σπίτι αναγκάζονται να δουλεύουν με ελαστικά ωράρια, με μείωση του μισθού τους 50%, ή έχουν απολυθεί.
Προσέχουμε, παραμένουμε σπίτι, παίρνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ακολουθούμε τις οδηγίες των επιστημόνων. Όμως ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΝΑ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣΕΙ. Διατηρούμε την ψυχραιμία μας, αναπτύσσοντας την αλληλεγγύη, αλλά και το στοχασμό που είναι πολύτιμος για να σταθούμε όρθιοι την επόμενη μέρα. Αυτή τη στάση την οφείλουμε όχι μόνο στον εαυτό μας, αλλά και στα παιδιά μας που τώρα περισσότερο από ποτέ χρειάζονται να βλέπουν στα μάτια μας την ψυχραιμία, τη διάθεση για δημιουργική "σπατάλη" του χρόνου, την αποφασιστικότητα και μαχητικότητα απέναντι στις κάθε λογής δυσκολίες. Και τούτο γιατί τόσο το "κλείσιμο στο σπίτι", όσο και η αποδιοργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχολογία των μαθητών και των μικρότερων, αλλά ειδικά αυτών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές. Η ευεργετική στάση πολλών εκπαιδευτικών που από την πρώτη στιγμή στάθηκαν στο πλευρό των μαθητών τους στέλνοντας εκπαιδευτικό υλικό, προτάσεις δημιουργικής απασχόλησης στο σπίτι ή απλά ένα μήνυμα συμπαράστασης και αισιοδοξίας αποδεικνύει πόσο κρίσιμο είναι μέσα σε αυτές τις συνθήκες να συνεχιστεί με όλους τους τρόπους αυτή η αναντικατάστατη παιδαγωγική επαφή, αξιοποιώντας όλα τα μέσα και τις δυνατότητες που προσφέρει η εξέλιξη της τεχνολογίας, η εκπαίδευση εξ αποστάσεως.
Στεκόμαστε με ευγνωμοσύνη δίπλα στους εκπαιδευτικούς που δίνουν τη μάχη να φτάνει η
επαφή και η γνώση στα κλειστά σπίτια μας. Απαιτούμε μαζί τους όλα τα απαραίτητα μέσα ώστε όλοι οι μαθητές και ιδιαίτερα των πιο φτωχών οικογενειών να έχουν ισότιμη πρόσβαση, για να τα καταφέρουν.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες τους, τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί από την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (έλλειψη εξοπλισμού σε εκπαιδευτικούς/μαθητές, αδυναμία πρόσβασης στις διάφορες εκπαιδευτικές πλατφόρμες, αδυναμία των νεότερων μαθητών δημοτικού να μπορέσουν να διαχειριστούν τις νέες τεχνολογικές μεθόδους, ακόμα και μη σύνδεση internet λόγω οικονομικών δυσκολιών) αναδεικνύουν την ανισότητα στην πρόσβαση στην εκπαίδευση, κάτι που όλοι οι εκπρόσωποι Γονέων (Σύλλογοι Γονέων – Ενώσεις – Ομοσπονδία Αττικής) έχουμε επισημάνει.
Και ενώ περιμέναμε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα έκανε προσπάθεια να αποκαταστήσει αυτή την ανισότητα, παρέχοντας Η/Υ ή τάμπλετ στους μαθητές με την πρώτη εγκύκλιο προς τους Διευθυντές, έρχεται νέα διευκρινιστική εγκύκλιος που αναφέρει ότι η καταγραφή αφορά τις ελλείψεις στην σχολική μονάδα... ένας (1) υπολογιστής ανά σαράντα πέντε (45) μαθητές...
Και αυτό σε σχολεία με απόντες μαθητές!
Βιώνοντας μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση και τον εμπαιγμό του Υπουργείου Παιδείας, πρέπει “μένοντας στο σπίτι” να υψώσουμε την φωνή μας ,να μην μείνουμε σιωπηλοί!
Να συνεχίζουμε να διεκδικούμε:
:black_small_square: Να εξασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέσα (Η/Υ, ταμπλετ) σε μαθητές και
εκπαιδευτικούς. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet.
:black_small_square: Να εξασφαλιστεί ότι στην Κεντρική Ψηφιακή Πλατφόρμα Διδακτικού Υλικού θα έχουν
πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, άμεσα και χωρίς δυσκολίες σύνδεσης.
:black_small_square: Να διευκρινιστεί ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα
π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, viber, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων κ.ά.
:black_small_square: Να επιμορφωθούν άμεσα τεχνικά οι εκπαιδευτικοί, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας.
Μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί ότι όλα τα παιδιά μπορούν να έχουν ισότιμη
πρόσβαση στο ίδιο εκπαιδευτικό υλικό.
Στεκόμαστε δυνατοί για όσο διάστημα διαρκέσει η πανδημία, ανυπομονώντας για την επιστροφή των παιδιών μας στα σχολεία.
Έχουμε επίγνωση ότι μόνο αυτή η ζωντανή παρουσία στο σχολείο μαθητών και εκπαιδευτικών μπορεί να συμβάλει ομαλά στη μόρφωση και τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας.
Από αυτή την άποψη θεωρούμε την εκπαίδευση εξ αποστάσεως ως ένα προσωρινό έκτακτο μέτρο, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή σχέση του σχολείου.
Και στο πιο απομακρυσμένο μέρος είναι απαραίτητο να υπάρχει σχολικό κτίριο, εκπαιδευτικός, μαθητής».
Αιγάλεω 11/4/2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Απαιτούμε μέτρα για την ισότιμη συμμετοχή των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
«Αγαπητοί γονείς,
Αναμφισβήτητα οι συνθήκες που ζούμε είναι πρωτόγνωρες. Η εξάπλωση του ιού COVID- 19 στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο προκαλεί δικαιολογημένα την ανησυχία όλων μας. Γνωρίζουμε ότι αυτή η πρωτοφανής κατάσταση έχει αποδιοργανώσει πλήρως τις ζωές μας.
Όσο κι αν θέλουν να μας πείσουν, δεν είμαστε όλοι ίσοι απέναντι στον κορονοϊό. Αυτοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή τώρα, (υγειονομικό προσωπικό, οδηγοί λεωφορείων, υπάλληλοι στα σουπερμάρκετ, προσωπικό Πολιτικής Προστασίας) είναι και πιο πιθανό να αρρωστήσουν επειδή ακριβώς είναι περισσότερο εκτεθειμένοι. Όσοι κάνουν χειρονακτική εργασία και δεν μπορούν να δουλέψουν από το σπίτι αναγκάζονται να δουλεύουν με ελαστικά ωράρια, με μείωση του μισθού τους 50%, ή έχουν απολυθεί.
Προσέχουμε, παραμένουμε σπίτι, παίρνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ακολουθούμε τις οδηγίες των επιστημόνων. Όμως ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΝΑ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣΕΙ. Διατηρούμε την ψυχραιμία μας, αναπτύσσοντας την αλληλεγγύη, αλλά και το στοχασμό που είναι πολύτιμος για να σταθούμε όρθιοι την επόμενη μέρα. Αυτή τη στάση την οφείλουμε όχι μόνο στον εαυτό μας, αλλά και στα παιδιά μας που τώρα περισσότερο από ποτέ χρειάζονται να βλέπουν στα μάτια μας την ψυχραιμία, τη διάθεση για δημιουργική "σπατάλη" του χρόνου, την αποφασιστικότητα και μαχητικότητα απέναντι στις κάθε λογής δυσκολίες. Και τούτο γιατί τόσο το "κλείσιμο στο σπίτι", όσο και η αποδιοργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχολογία των μαθητών και των μικρότερων, αλλά ειδικά αυτών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές. Η ευεργετική στάση πολλών εκπαιδευτικών που από την πρώτη στιγμή στάθηκαν στο πλευρό των μαθητών τους στέλνοντας εκπαιδευτικό υλικό, προτάσεις δημιουργικής απασχόλησης στο σπίτι ή απλά ένα μήνυμα συμπαράστασης και αισιοδοξίας αποδεικνύει πόσο κρίσιμο είναι μέσα σε αυτές τις συνθήκες να συνεχιστεί με όλους τους τρόπους αυτή η αναντικατάστατη παιδαγωγική επαφή, αξιοποιώντας όλα τα μέσα και τις δυνατότητες που προσφέρει η εξέλιξη της τεχνολογίας, η εκπαίδευση εξ αποστάσεως.
Στεκόμαστε με ευγνωμοσύνη δίπλα στους εκπαιδευτικούς που δίνουν τη μάχη να φτάνει η
επαφή και η γνώση στα κλειστά σπίτια μας. Απαιτούμε μαζί τους όλα τα απαραίτητα μέσα ώστε όλοι οι μαθητές και ιδιαίτερα των πιο φτωχών οικογενειών να έχουν ισότιμη πρόσβαση, για να τα καταφέρουν.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες τους, τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί από την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (έλλειψη εξοπλισμού σε εκπαιδευτικούς/μαθητές, αδυναμία πρόσβασης στις διάφορες εκπαιδευτικές πλατφόρμες, αδυναμία των νεότερων μαθητών δημοτικού να μπορέσουν να διαχειριστούν τις νέες τεχνολογικές μεθόδους, ακόμα και μη σύνδεση internet λόγω οικονομικών δυσκολιών) αναδεικνύουν την ανισότητα στην πρόσβαση στην εκπαίδευση, κάτι που όλοι οι εκπρόσωποι Γονέων (Σύλλογοι Γονέων – Ενώσεις – Ομοσπονδία Αττικής) έχουμε επισημάνει.
Και ενώ περιμέναμε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα έκανε προσπάθεια να αποκαταστήσει αυτή την ανισότητα, παρέχοντας Η/Υ ή τάμπλετ στους μαθητές με την πρώτη εγκύκλιο προς τους Διευθυντές, έρχεται νέα διευκρινιστική εγκύκλιος που αναφέρει ότι η καταγραφή αφορά τις ελλείψεις στην σχολική μονάδα... ένας (1) υπολογιστής ανά σαράντα πέντε (45) μαθητές...
Και αυτό σε σχολεία με απόντες μαθητές!
Βιώνοντας μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση και τον εμπαιγμό του Υπουργείου Παιδείας, πρέπει “μένοντας στο σπίτι” να υψώσουμε την φωνή μας ,να μην μείνουμε σιωπηλοί!
Να συνεχίζουμε να διεκδικούμε:
:black_small_square: Να εξασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέσα (Η/Υ, ταμπλετ) σε μαθητές και
εκπαιδευτικούς. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet.
:black_small_square: Να εξασφαλιστεί ότι στην Κεντρική Ψηφιακή Πλατφόρμα Διδακτικού Υλικού θα έχουν
πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, άμεσα και χωρίς δυσκολίες σύνδεσης.
:black_small_square: Να διευκρινιστεί ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα
π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, viber, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων κ.ά.
:black_small_square: Να επιμορφωθούν άμεσα τεχνικά οι εκπαιδευτικοί, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας.
Μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί ότι όλα τα παιδιά μπορούν να έχουν ισότιμη
πρόσβαση στο ίδιο εκπαιδευτικό υλικό.
Στεκόμαστε δυνατοί για όσο διάστημα διαρκέσει η πανδημία, ανυπομονώντας για την επιστροφή των παιδιών μας στα σχολεία.
Έχουμε επίγνωση ότι μόνο αυτή η ζωντανή παρουσία στο σχολείο μαθητών και εκπαιδευτικών μπορεί να συμβάλει ομαλά στη μόρφωση και τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας.
Από αυτή την άποψη θεωρούμε την εκπαίδευση εξ αποστάσεως ως ένα προσωρινό έκτακτο μέτρο, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή σχέση του σχολείου.
Και στο πιο απομακρυσμένο μέρος είναι απαραίτητο να υπάρχει σχολικό κτίριο, εκπαιδευτικός, μαθητής».
Αιγάλεω 11/4/2020
_________________
- Η ενίσχυση της γυναικείας εργασίας φαίνεται να είναι ανεπαρκής, με τα προγράμματα που προωθούνται να μην ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες των γυναικών και να μην παρέχουν τις απαραίτητες ευκαιρίες για ισότιμη συμμετοχή στην αγορά εργασίας
- Χ. ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ : ΚΑΤΑΤΕΘΕΙΣΑ ΕΡΩΤΗΣΗ (Συμμετοχή της χώρας στην διάσκεψη κορυφής των Η.Ε. για την διατροφική αλυσίδα Food Systems Summit, στις 23 Σεπτέμβριου 2021 στην Ν. Υόρκη).
- ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
- «Κρίση στην εκπαίδευση τής Αμερικής»
- Στην Αλάσκα, οι βάρκες που δεν έχουν μηχανή, δεν χρειάζονται εγγραφή. Στην Ελλάδα, μόνο αυτές που είναι κάτω από 2,50 μέτρα
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης