Η ανέλκυση του SEA DIAMOND είναι ζήτημα κύρους του κράτους!
9/2/2021, 12:01
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 8 ΦΕΒ. 2021
Να τεθεί τέλος στην αδράνεια απαιτούν οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ
Κλείνουν δεκατέσσερα χρόνια σχεδόν χρόνια, από την διάπραξη ενός από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά εγκλήματα της ιστορίας μας, της ηθελημένης βύθισης του κρουαζιερόπλοιου SEA DIAMOND, μέσα στην καλντέρα της Σαντορίνης και καμία πρόοδος δεν έχει σημειωθεί. Η ρύπανση με πετρελαιοειδή και βαριά μέταλλα του παγκοσμίως πολύτιμου αυτού θαλάσσιου τόπου συνεχίζεται.
Θυμίζουμε ότι το κρουαζιερόπλοιο SEA DIAMOND έχοντας πάρει κλίση αφέθηκε να βυθιστεί τα ξημερώματα της 6ης Απριλίου του 2007, αφού πρώτα είχαν παρέλθει άπρακτες 14 ώρες παραμονής του στην επιφάνεια, διότι η λήψη αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρία είχε ως προϋπόθεση την «ολική απώλεια» του πλοίου. Η πλοιοκτήτρια εταιρία, συνεπικουρούμενη και από την αδράνεια των αρχών, προτίμησε να προκαλέσει βαρύ και μόνιμο περιβαλλοντικό πρόβλημα στη Σαντορίνη, παρά να χάσει τα ασφάλιστρα!
Εν τω μεταξύ η Δικαιοσύνη τόσο η ποινική, με την τελεσίδικη απόφαση του Άρειου Πάγου 515/2016 για τις ποινικές ευθύνες του καπετάνιου και του υπεύθυνου της πλοιοκτήτριας εταιρίας, όσο και η διοικητική, με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας 1820/2019, έχουν αφαιρέσει οποιαδήποτε αμφιβολία, ότι η ανέλκυση και μπορεί, και επιβάλλεται να γίνει, και το κόστος της να βαρύνει εκείνους που από πρόθεση έβαλαν μπροστά το (βρώμικο) συμφέρον τους από το γενικότερο ενός νησιού, αμαυρώνοντας παράλληλα το κύρος και την αξιοπιστία μιας χώρας ταυτισμένης με τον τουρισμό και τη ναυτιλία.
Υπογραμμίζουμε ότι σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση του ΣτΕ, το Υπ. Ναυτιλίας έχει άμεση υποχρέωση να κινήσει τις διαδικασίες ανέλκυσης του Sea Diamond, καταλογίζοντας το κόστος στην πλοιοκτήτρια εταιρία. Το κόστος αυτό δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για την αποδοχή τόσο της μόνιμης πρόκλησης ρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας, όσο και την περαιτέρω αργοπορία ανέλκυσης καθώς εγκυμονεί τον κίνδυνο μιας ακόμα χειρότερης τοξικής ρύπανσης.
Από την ανέλκυση του Costa Concordia, φωτογραφία από Wikimedia Commons
Σε μια ανάλογη περίπτωση, η Ιταλία στο ναυάγιο του COSTA CONCORDIA το 2012, παρά το σοβαρά υψηλό κόστος επέβαλε και πέτυχε την ασφαλή ανέλκυση και διάλυσή του. Απέτρεψε έτσι την περιβαλλοντική υποβάθμιση του Κόλπου της Γένοβας αλλά προπαντός έστειλε στους πάντες μήνυμα ότι ξέρει να βάζει το δημόσιο συμφέρον πάνω από τις κομπίνες με τα ασφάλιστρα. Μια τέτοια στάση επιβάλλεται να υιοθετηθεί επιτέλους, έστω μετά από 14 χρόνια και στην δική μας περίπτωση.
Οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ, ενώνουμε τη φωνή μας με τη «Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Κ/Ζ SEA DIAMOND», που επιμένει να ζητά να τεθεί το δίκιο του νησιού υπεράνω, και απαιτούμε:
Να δοθεί τέλος στην αδράνεια και τις φθηνές δικαιολογίες που καλύπτουν την ολιγωρία ευθυνών από την Πολιτεία και
να αναληφθεί συντονισμένη προσπάθεια για την εφαρμογή της απόφασης 1820/2019 του ΣτΕ, που ζητά την άμεση ανέλκυση του SEA DIAMOND καταλογίζοντας το κόστος στους υπεύθυνους του ναυαγίου.
Μόνον έτσι υπάρχει ελπίδα ότι ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΞΑΝΑ ΚΑΝΕΙΣ να κάνει τα ίδια σε βάρος των νησιών μας.
Να τεθεί τέλος στην αδράνεια απαιτούν οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ
Κλείνουν δεκατέσσερα χρόνια σχεδόν χρόνια, από την διάπραξη ενός από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά εγκλήματα της ιστορίας μας, της ηθελημένης βύθισης του κρουαζιερόπλοιου SEA DIAMOND, μέσα στην καλντέρα της Σαντορίνης και καμία πρόοδος δεν έχει σημειωθεί. Η ρύπανση με πετρελαιοειδή και βαριά μέταλλα του παγκοσμίως πολύτιμου αυτού θαλάσσιου τόπου συνεχίζεται.
Θυμίζουμε ότι το κρουαζιερόπλοιο SEA DIAMOND έχοντας πάρει κλίση αφέθηκε να βυθιστεί τα ξημερώματα της 6ης Απριλίου του 2007, αφού πρώτα είχαν παρέλθει άπρακτες 14 ώρες παραμονής του στην επιφάνεια, διότι η λήψη αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρία είχε ως προϋπόθεση την «ολική απώλεια» του πλοίου. Η πλοιοκτήτρια εταιρία, συνεπικουρούμενη και από την αδράνεια των αρχών, προτίμησε να προκαλέσει βαρύ και μόνιμο περιβαλλοντικό πρόβλημα στη Σαντορίνη, παρά να χάσει τα ασφάλιστρα!
Εν τω μεταξύ η Δικαιοσύνη τόσο η ποινική, με την τελεσίδικη απόφαση του Άρειου Πάγου 515/2016 για τις ποινικές ευθύνες του καπετάνιου και του υπεύθυνου της πλοιοκτήτριας εταιρίας, όσο και η διοικητική, με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας 1820/2019, έχουν αφαιρέσει οποιαδήποτε αμφιβολία, ότι η ανέλκυση και μπορεί, και επιβάλλεται να γίνει, και το κόστος της να βαρύνει εκείνους που από πρόθεση έβαλαν μπροστά το (βρώμικο) συμφέρον τους από το γενικότερο ενός νησιού, αμαυρώνοντας παράλληλα το κύρος και την αξιοπιστία μιας χώρας ταυτισμένης με τον τουρισμό και τη ναυτιλία.
Υπογραμμίζουμε ότι σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση του ΣτΕ, το Υπ. Ναυτιλίας έχει άμεση υποχρέωση να κινήσει τις διαδικασίες ανέλκυσης του Sea Diamond, καταλογίζοντας το κόστος στην πλοιοκτήτρια εταιρία. Το κόστος αυτό δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για την αποδοχή τόσο της μόνιμης πρόκλησης ρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας, όσο και την περαιτέρω αργοπορία ανέλκυσης καθώς εγκυμονεί τον κίνδυνο μιας ακόμα χειρότερης τοξικής ρύπανσης.
Από την ανέλκυση του Costa Concordia, φωτογραφία από Wikimedia Commons
Σε μια ανάλογη περίπτωση, η Ιταλία στο ναυάγιο του COSTA CONCORDIA το 2012, παρά το σοβαρά υψηλό κόστος επέβαλε και πέτυχε την ασφαλή ανέλκυση και διάλυσή του. Απέτρεψε έτσι την περιβαλλοντική υποβάθμιση του Κόλπου της Γένοβας αλλά προπαντός έστειλε στους πάντες μήνυμα ότι ξέρει να βάζει το δημόσιο συμφέρον πάνω από τις κομπίνες με τα ασφάλιστρα. Μια τέτοια στάση επιβάλλεται να υιοθετηθεί επιτέλους, έστω μετά από 14 χρόνια και στην δική μας περίπτωση.
Οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ, ενώνουμε τη φωνή μας με τη «Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Κ/Ζ SEA DIAMOND», που επιμένει να ζητά να τεθεί το δίκιο του νησιού υπεράνω, και απαιτούμε:
Να δοθεί τέλος στην αδράνεια και τις φθηνές δικαιολογίες που καλύπτουν την ολιγωρία ευθυνών από την Πολιτεία και
να αναληφθεί συντονισμένη προσπάθεια για την εφαρμογή της απόφασης 1820/2019 του ΣτΕ, που ζητά την άμεση ανέλκυση του SEA DIAMOND καταλογίζοντας το κόστος στους υπεύθυνους του ναυαγίου.
Μόνον έτσι υπάρχει ελπίδα ότι ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΞΑΝΑ ΚΑΝΕΙΣ να κάνει τα ίδια σε βάρος των νησιών μας.
_________________
- Συνάντηση περισσότερων από 40 κορυφαίων Ελλήνων και διεθνών ομιλητών κύρους - NAFPAKTOS 2030 Forum2030
- Μητσοτάκης στον ΟΗΕ για Τουρκία: Η Ελλάδα πρόθυμη να λύσει το μοναδικό εκκρεμές ζήτημα, την οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ
- Συζητήθηκε και το ζήτημα της διεύρυνσης της ΕΕ
- Η Χ. Καφαντάρη για το μεταναστευτικό ζήτημα
- «Για το ζήτημα της προστασίας της λαϊκής κατοικίας»
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης