Το νέο πλάνο για ποδηλατόδρομους από τον Δήμο Αθηναίων
22/11/2018, 18:19
Πηγη: Εφημερίδα Καθημερινή (αθηναϊκή)
Τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και δρόμων ήπιας μεικτής κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης σχεδιάζει ο Δήμος Αθηναίων. Ηδη το σχέδιο έχει εγκριθεί από σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο της πόλης την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ στον προϋπολογισμό του Δήμου Αθηναίων υπάρχει σχετικό κονδύλι 1.750.000 ευρώ που αφορά σε Δίκτυο Ποδηλατόδρομων στον Δήμο Αθηναίων. Υπολογίζοντας ότι στον ποδηλατικό γύρο της Αθήνας συμμετέχουν 12.000-15.000 άτομα ενώ αντίστοιχα ετησίως πωλούνται 200.000 ποδήλατα, τα μισά από τα οποία στην Αττική, υπάρχουν πολλοί «ετοιμοπόλεμοι» ποδηλάτες.
«Πρόκειται για μια φιλόδοξη προσπάθεια, που όμως έχει σχεδιαστεί ολοκληρωμένα λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους υφιστάμενους σχεδιασμούς για την επέκταση του δικτύου ποδηλατόδρομων που έχουν ήδη εξαγγελθεί από την Περιφέρεια Αττικής», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Σπύρος Παπαγεωργίου, υπεύθυνος για το σχετικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων. Οσον αφορά την έγκριση από την πλευρά του κεντρικού κράτους που είναι απαραίτητη για να ξεκινήσουν οι εργασίες, ο κ. Παπαγεωργίου τονίζει με νόημα ότι «η Αθήνα ήταν η μόνη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που δεν είχε πλάνο για ποδηλατοδρόμους. Τώρα έχει ένα σχέδιο που έχει υποστεί μεγάλη επεξεργασία». Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι έγκριση για τη δημιουργία των νέων ποδηλατοδρόμων πρέπει να δώσουν η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, το υπουργείο Υποδομών και Δικτύων και ο ΟΑΣΑ. Το υφιστάμενο δίκτυο «Γκάζι - Φάληρο» είναι μια διαδρομή περίπου 7,5 χιλιομέτρων που ξεκινάει από το φαληρικό δέλτα, διέρχεται μέσα από το Μοσχάτο και την Καλλιθέα, περνάει παράλληλα τις γραμμές του ΗΣΑΠ και καταλήγει στον Ταύρο και στα Πετράλωνα μέχρι το ύψος της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων.
Το δίκτυο αυτό σχεδιάζεται να επεκταθεί, έργο που έχει πολλάκις εξαγγείλει η Περιφέρεια Αττικής, στον άξονα «Κηφισιά - Κέντρο», χωρίς ωστόσο ακόμα τα έργα να έχουν ξεκινήσει. Πρόκειται πάντως για κεντρικό σχεδιασμό, με τον οποίο έχει προβλεφθεί να συνδεθεί και το δίκτυο που σχεδιάζεται από τον Δήμο Αθηναίων.
Το δίκτυο
Το νέο δίκτυο του Δήμου Αθηναίων θα περνά από την Κυψέλη, τους Αμπελόκηπους, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και τα Πετράλωνα. Συγκεκριμένα, στην περιοχή των Εξαρχείων και του Κολωνακίου το δίκτυο υποδομών για την κυκλοφορία των ποδηλάτων θα γίνει για τις οδούς Στουρνάρη, Αραχώβης, Σολωμού, Ανδρέα Μεταξά, Διδότου, Ναυαρίνου, Σκουφά, Σόλωνος, Μασσαλίας, Ηρακλείτου, Μαυρομιχάλη και Ζωοδόχου Πηγής. Στην περιοχή έχουν επιλεγεί ζευγάρια δρόμων, οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται για άνοδο ή για κάθοδο και προβλέπονται συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Συνύπαρξη Ι.Χ. και ποδηλάτου στις οδούς: Αραχώβης, Σολωμού, Α. Μεταξά, Διδότου, Ναυαρίνου, Σκουφά, Σόλωνος, Ηρακλείτου, Μαυρομιχάλη, Ζ. Πηγής. Αυτό σημαίνει ότι η ταχύτητα για τα αυτοκίνητα στους συγκεκριμένους δρόμους δεν θα ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ αντίστοιχα θα υπάρχουν σημάνσεις στις διασταυρώσεις. Λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτων πλάτους 1,5 μέτρου σχεδιάζεται να δημιουργηθούν στις οδούς Σόλωνος και Στουρνάρη.
Στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μιχαήλ Βόδα, 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Μελετίου και Ηπείρου προβλέπεται να δημιουργηθεί περιοχή ήπιας κυκλοφορίας. Σε αυτή την περιοχή προβλέπεται συνύπαρξη αυτοκινήτων και ποδηλάτων στους περισσότερους δρόμους, με εξαίρεση τη Μιχαήλ Βόδα όπου θα δημιουργηθεί αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων (από τις οδούς Ηπείρου έως Αγορακρίτου).
Επίσης, παρεμβάσεις προβλέπονται:
• Στην περιοχή Θησείου - Πετραλώνων με τη δημιουργία αποκλειστικής λωρίδας ποδηλάτων στην οδό Αλκμήνης, η οποία, μέσω της Σφηττίων, συνδέεται με τη Θεσσαλονίκης.
• Στην περιοχή Γκύζη - Πολύγωνο - Γηροκομείο θα δημιουργηθεί λωρίδα αποκλειστικής λωρίδας ποδηλάτου στην οδό Καλλιγά και λωρίδα αποκλειστικής λωρίδας ποδηλάτων «αντίθετης ροής» (contra clow) στην οδό Μομφεράτου.
Τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και δρόμων ήπιας μεικτής κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης σχεδιάζει ο Δήμος Αθηναίων. Ηδη το σχέδιο έχει εγκριθεί από σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο της πόλης την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ στον προϋπολογισμό του Δήμου Αθηναίων υπάρχει σχετικό κονδύλι 1.750.000 ευρώ που αφορά σε Δίκτυο Ποδηλατόδρομων στον Δήμο Αθηναίων. Υπολογίζοντας ότι στον ποδηλατικό γύρο της Αθήνας συμμετέχουν 12.000-15.000 άτομα ενώ αντίστοιχα ετησίως πωλούνται 200.000 ποδήλατα, τα μισά από τα οποία στην Αττική, υπάρχουν πολλοί «ετοιμοπόλεμοι» ποδηλάτες.
«Πρόκειται για μια φιλόδοξη προσπάθεια, που όμως έχει σχεδιαστεί ολοκληρωμένα λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους υφιστάμενους σχεδιασμούς για την επέκταση του δικτύου ποδηλατόδρομων που έχουν ήδη εξαγγελθεί από την Περιφέρεια Αττικής», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Σπύρος Παπαγεωργίου, υπεύθυνος για το σχετικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων. Οσον αφορά την έγκριση από την πλευρά του κεντρικού κράτους που είναι απαραίτητη για να ξεκινήσουν οι εργασίες, ο κ. Παπαγεωργίου τονίζει με νόημα ότι «η Αθήνα ήταν η μόνη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που δεν είχε πλάνο για ποδηλατοδρόμους. Τώρα έχει ένα σχέδιο που έχει υποστεί μεγάλη επεξεργασία». Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι έγκριση για τη δημιουργία των νέων ποδηλατοδρόμων πρέπει να δώσουν η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, το υπουργείο Υποδομών και Δικτύων και ο ΟΑΣΑ. Το υφιστάμενο δίκτυο «Γκάζι - Φάληρο» είναι μια διαδρομή περίπου 7,5 χιλιομέτρων που ξεκινάει από το φαληρικό δέλτα, διέρχεται μέσα από το Μοσχάτο και την Καλλιθέα, περνάει παράλληλα τις γραμμές του ΗΣΑΠ και καταλήγει στον Ταύρο και στα Πετράλωνα μέχρι το ύψος της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων.
Το δίκτυο αυτό σχεδιάζεται να επεκταθεί, έργο που έχει πολλάκις εξαγγείλει η Περιφέρεια Αττικής, στον άξονα «Κηφισιά - Κέντρο», χωρίς ωστόσο ακόμα τα έργα να έχουν ξεκινήσει. Πρόκειται πάντως για κεντρικό σχεδιασμό, με τον οποίο έχει προβλεφθεί να συνδεθεί και το δίκτυο που σχεδιάζεται από τον Δήμο Αθηναίων.
Το δίκτυο
Το νέο δίκτυο του Δήμου Αθηναίων θα περνά από την Κυψέλη, τους Αμπελόκηπους, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και τα Πετράλωνα. Συγκεκριμένα, στην περιοχή των Εξαρχείων και του Κολωνακίου το δίκτυο υποδομών για την κυκλοφορία των ποδηλάτων θα γίνει για τις οδούς Στουρνάρη, Αραχώβης, Σολωμού, Ανδρέα Μεταξά, Διδότου, Ναυαρίνου, Σκουφά, Σόλωνος, Μασσαλίας, Ηρακλείτου, Μαυρομιχάλη και Ζωοδόχου Πηγής. Στην περιοχή έχουν επιλεγεί ζευγάρια δρόμων, οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται για άνοδο ή για κάθοδο και προβλέπονται συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Συνύπαρξη Ι.Χ. και ποδηλάτου στις οδούς: Αραχώβης, Σολωμού, Α. Μεταξά, Διδότου, Ναυαρίνου, Σκουφά, Σόλωνος, Ηρακλείτου, Μαυρομιχάλη, Ζ. Πηγής. Αυτό σημαίνει ότι η ταχύτητα για τα αυτοκίνητα στους συγκεκριμένους δρόμους δεν θα ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ αντίστοιχα θα υπάρχουν σημάνσεις στις διασταυρώσεις. Λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτων πλάτους 1,5 μέτρου σχεδιάζεται να δημιουργηθούν στις οδούς Σόλωνος και Στουρνάρη.
Στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μιχαήλ Βόδα, 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Μελετίου και Ηπείρου προβλέπεται να δημιουργηθεί περιοχή ήπιας κυκλοφορίας. Σε αυτή την περιοχή προβλέπεται συνύπαρξη αυτοκινήτων και ποδηλάτων στους περισσότερους δρόμους, με εξαίρεση τη Μιχαήλ Βόδα όπου θα δημιουργηθεί αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων (από τις οδούς Ηπείρου έως Αγορακρίτου).
Επίσης, παρεμβάσεις προβλέπονται:
• Στην περιοχή Θησείου - Πετραλώνων με τη δημιουργία αποκλειστικής λωρίδας ποδηλάτων στην οδό Αλκμήνης, η οποία, μέσω της Σφηττίων, συνδέεται με τη Θεσσαλονίκης.
• Στην περιοχή Γκύζη - Πολύγωνο - Γηροκομείο θα δημιουργηθεί λωρίδα αποκλειστικής λωρίδας ποδηλάτου στην οδό Καλλιγά και λωρίδα αποκλειστικής λωρίδας ποδηλάτων «αντίθετης ροής» (contra clow) στην οδό Μομφεράτου.
_________________
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης